Avatar billede olha Nybegynder
18. maj 2004 - 08:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows Installer fejl under installation af Norton Ghost

Jeg skal have installeret Norton Ghost 2003. Når jeg forsøger kommer der en fejl (Error 1721). Jeg har geninstalleret Windows Installer 2.0 som foreskrevet hos Symantec, men uden resultat. Er der en der kan hjælpe mig
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 10:24 #1
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2004 - 10:45 #2
Fandt ikke noget på error 1721, men her er noget andet.
Problem:
When installing Norton Ghost 2003 you get the following message:
"Your maximum registry size is too small. To ensure that Windows
runs properly, increase your maximum registry size. For more
information see Help." Followed by the error:
"1603: General Windows Installer engine error. Increase DiskSpace
requirement in Setup.ini and try again."
Cause:
This is a bug in the Microsoft installer engine.
Solution:
To increase the size of the registry, bring Windows Help and type
"registry size limit" into the keyword search textbox and then
follow the instructions. An additional 5MB of registry is
sufficient to install Ghost 2003.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2004 - 16:48 #3
Har du prøvet at forøge størrelsen på registrsringsdatabasen?
Avatar billede olha Nybegynder
18. maj 2004 - 22:42 #4
Nej det har jeg ikke. Max. størrelse er sat til 90 mb, den er aktuelt 39 mb, så jeg vurderede at problemet ikke ligger der.
Avatar billede olha Nybegynder
19. maj 2004 - 08:31 #6
Jeg har kontrolleret mine adgangsrettigheder som omtalt i den første og de er i orden.Forslagene i nr to gælder Windows XP, kan det også anvendes på Win2K?
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2004 - 08:52 #7
Ja det ser ud til at du har msiexec filen og selvfølgelig sfc. så det kan du godt
Avatar billede olha Nybegynder
19. maj 2004 - 09:14 #8
Samme resultat. Jeg skriver lige fejlteksten også:
Error 1721. There is a problem with this Windows Installer package.A program required for this install to complete could not be run
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2004 - 09:24 #9
så fortsætter du bare guiden. det er muligt det først løser sig med sfc/scannow, eller en repair
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 20:42 #10
Jeg stødte også på en som installerede ghost som en opgradering og fik samme fejl, han måtte afinstallere den version som var på maskinen først inden han fik lov at installere den nye, kunne det være tilfældet her?
Avatar billede olha Nybegynder
15. september 2004 - 13:50 #11
Det var nøjagtigt det der var problemet. Installationen forløb uden problemer efter at have afinstalleret den gamle version. Hvordan overfører jeg point til dig
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2004 - 20:04 #12
Så ligger jeg lige et svar som du kan acceptere, du skal huske at markere mit navn i listen til vanstre :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2004 - 20:04 #13
Ja og jeg skrev jo svar og ikke kommentar :-)