Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 13:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

min kontaktformular virker ikke!?

http://www.andersborg.com/Hjemmeside/Sider/index-kontakt2.htm

Er der ikke lige en som kan kigge på den og fortælle mig hvad jeg skal skrive?

Jeg fatter ikke en dyt af html.

Siden er lavet i Dreamveaver MX

… og den kode jeg prøver at implanter kommer fra: http://www.vincent-data.dk/support_formmail.php

/Anders
Avatar billede reb Nybegynder
22. juni 2004 - 13:18 #1
Hvad er problemet ?

Mvh
Rene
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 13:33 #2
jeg modtager ikke nogen mail
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 13:37 #3
... og den vil ikke gå til min tak side bagefter
Avatar billede reb Nybegynder
22. juni 2004 - 13:40 #4
vincent-data, er det dem, som er din webhost/hotel ?
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 13:41 #5
nej, - det er hos alphasite

,,, har det nogen betydning?
Avatar billede reb Nybegynder
22. juni 2004 - 13:47 #6
ja. Du skal følge den vejledning, som dit webhotel bruger. Det stykke cgi-script/kode, som du har sat ind, er tilpasset websites liggende hos vincent-data. Prøv at kigge hos din udbyder, om der er noget du kan bruger derfra.

mvh Rene´
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 13:54 #7
,,, der er points, hvis der er en som lave et skript til mig!??
Avatar billede reb Nybegynder
22. juni 2004 - 14:07 #8
Nå ja så pyt :-)

Så vidt jeg kan sporer, har din udbyder noget php-snask, som i princinp skulle gøre det samme som dit tidligere cgi-scrip (Jeg er ikke php-menneske), men jeg har prøvet at sætte en formular sammen, som måske virker. Prøv den, og lad mig hører.:

<form name="form1" method="post" action="formmail.php">
Din e-amil adresse:
<input type="text" name="email"> Obligatorisk<BR>
Dit navn:
<input type="text" name="navn"> Obligatorisk<BR>
Besked:
<textarea cols="40" rows="8" name="besked"></textarea><BR>
<input type="submit" value="Send">
<input type="submit" name="Submit" value="Send">
<input type="reset" name="Submit2" value="Fortryd">
<input type="hidden" name="recipient" value="mail@andersborg.com">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.andersborg.com/Hjemmeside/Sider/index-kontakt-tak.htm">
<input type="hidden" name="subject" value="Mail fra hjemmesiden">
</form>

mvh
Rene
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 14:31 #9
Det vil ikke helt?

,,,, og den går heller ikke til den rigtige ’tak side’ bagefter?

Kan det være fordi formen er i et layer?

/Anders
Avatar billede reb Nybegynder
22. juni 2004 - 15:22 #10
Nej, det er ikke pga. layers. Jeg skal nok prøve at kigge lidt mere på det, når jeg har mere tid.(iaften forhåbentligt)

mvh
Rene´
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 16:14 #11
Fedt, - det glæder jeg mig til!
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 16:15 #12
jeg afsætter lidt flere points
Avatar billede reb Nybegynder
22. juni 2004 - 16:22 #13
Prøv at ændre den første linie i topppen af formen til:

<form name="form1" method="post" action="../formmail.php">

kigger stadgivæk videre. Var bare en ide´.
Avatar billede grafik-anders Mester
22. juni 2004 - 17:30 #14
det lader ikke til at gøre den helt store forskel - desværre ..... - æv..!
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2004 - 17:35 #15
Hvis du kigger på alphasites faq, står der:

2- Jeg har brug for en formmail (script til at sende mail igennem en mailformular), findes der allerede en som jeg kan bruge?
Nej, på grund af den stigende virus/orme -fare, har vi valgt ikke at understøtte formmails på serveren.

Istedet vil vi anbefale at du benytter dig af den indbyggede postsender "mail()" der findes i PHP. Du kan også evt. hente en mailkomponent til postafsendelse som virker på næsten samme måde som en formmail. Find den f.eks. på: http://px.sklar.com/

Bruger du Frontpage, vil formmailen til denne virke.
Avatar billede reb Nybegynder
22. juni 2004 - 20:41 #16
Hej.

Nu har jeg kigget lidt på det (og søgt på nettet), og her er en kode i ASP, som skulle kunne gøre det du søger, og passe til dit webhotel. Koden har jeg "lånt", og ændre i, så den burde passe til dine indstillinger. filen skal hedde "sendmail.asp" og ligge i samme mappe som de andre dokumenter.
Jeg kan lidt bedre hjælpe dig, når vi anvender ASP, istedet for PHP, men lad os nu se hvor galt det går :-)
Her er ASP-filen:

<%
option explicit
'Felter der indgår i programmet:
'recipient: modtager af mail
'fromaddress: afsender
'subject: emne
'redirect: side som der sendes videre til (bruges kun hvis standardside ikke ønskes)
'return_link_url: returadresse på standardsvarside
'return_link_txt: tekst til returlink på standardsvarside
'order: rækkefølge af felter i mail. feltnavnene skrives i den rækkefølge de ønskes vis i mailen
  'adskilt af , feltet bruges også til at skabe aliaser for feltnavne, f.eks hvis der er et felt "boern" der
  'hvor der spørges på antallet af børn kan der i order skrives ,boern=Antal børn, så kommer der i mailen
  '(og på svarsiden)til at stå "Antal børn:" i stedet for"boern:"
'bgcol: baggrundsfarve på standardsvarside
'mess: overskrift på på standardsvarside
'tit: titel på standardsvarside
'skip: spring tomme felter over (sættes til "TRUE" hvis tomme felter ikke skal med)

Dim felt, streng, JMail, sortorder, udstreng, udstreng2, feltarr, tael, rqfield, tempstr, skipfelt, tempstr2, lignummer, mserver, adrarr, adrcount
mserver="pop3.andersborg.com" 'sættes til din mailserver
skipfelt=Ucase(trim(request.form("skip")))
streng=""
sortorder=request.form("order")
while instr(sortorder," ,")>0
sortorder = Replace(sortorder," ,", ",")
wend
while instr(sortorder,", ")>0
sortorder = Replace(sortorder,", ", ",")
wend
while instr(sortorder," =")>0
sortorder = Replace(sortorder," =", "=")
wend
feltarr=split(sortorder,",")
udstreng =""
streng=""
for tael = 0 to ubound(feltarr)
lignummer = instr(feltarr(tael),"=")
if lignummer > 0 then
tempstr2 = right(feltarr(tael),len(feltarr(tael))-lignummer)
tempstr = left(feltarr(tael),lignummer-1)
else
tempstr2 = feltarr(tael)
tempstr = tempstr2
end if
tempstr = request.form(tempstr)
if tempstr<>"" or skipfelt <>"TRUE" then
  udstreng =  udstreng & "<TR VALIGN=""TOP""><TD><B>" & tempstr2&": </B></TD><TD>"& replace(tempstr,chr(13),"<BR>")&"</TD></TR>"&VbCrLf
  streng = streng & tempstr2&": "& tempstr & VbCrLf
end if
next

rqfield = ",recipient,fromaddress,subject,redirect,return_link_url,return_link_txt,order,bgcol,mess,skip,tit,"
for each felt in Request.form
IF instr(1,","& sortorder & rqfield,","&felt&",", 1)=0 and instr(1,","& sortorder &"=",","&felt&"=", 1)=0 THEN
  tempstr = request.form(felt)
  if tempstr<>"" or skipfelt <>"TRUE" then
  udstreng =  udstreng & "<TR VALIGN=""TOP""><TD><B>" & felt&": </B></TD><TD>"& replace(tempstr,chr(13),"<BR>")&"</TD></TR>"&VbCrLf
  streng = streng & felt&": "& tempstr & VbCrLf
  end if
next
Set JMail          = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = mserver
JMail.Sender        = request.form("fromaddress")
JMail.Subject      = request.form("subject")
adrarr=split(replace(request.form("recipient"),";",","),",")
for adrcount=0 to ubound(adrarr)
JMail.AddRecipient trim(adrarr(adrcount))
next

'JMail.AddRecipient  request.form("recipient")
JMail.Priority      = 3
JMail.AddHeader    "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

' ********** Her starter selve email-en
JMail.Body = streng
' ********** Her slutter selve email-en
JMail.Execute
tempstr = trim(request.form("redirect"))
if tempstr <>"" then
  Response.redirect tempstr
end if
dim bgcolor, return
return= "<A HREF="""&request.form("return_link_url")&""">"&request.form("return_link_txt")&"</A>"
bgcolor = trim(request.form("bgcol"))
IF bgcolor <>"" then
  bgcolor = " BGCOLOR="&bgcolor
end if

%>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE><%=request.form("tit")%></TITLE>
</HEAD>
<BODY<%=bgcolor%>>
<TABLE>
<TR><TD COLSPAN="2"><H2><%=request.form("mess")%></H2></TD></TR>
<%=UDSTRENG%>
<TR><TD COLSPAN="2"><%=return%></TD></TR>

</TABLE>
</BODY>
</HTML>

-------------------------------------------------------------------------------------
Du skal også ændre i selve formulare fra før, så den ser således ud:

<form name="form1" method="post" action="sendmail.asp">
Din e-amil adresse:
<input type="text" name="fromaddress"> Obligatorisk<BR>
Dit navn:
<input type="text" name="navn"> Obligatorisk<BR>
Besked:
<textarea cols="40" rows="8" name="subject"></textarea><BR>
<input type="submit" name="Submit" value="Send">
<input type="reset" name="Submit2" value="Fortryd">
<input type="hidden" name="recipient" value="mail@andersborg.com">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.andersborg.com/Hjemmeside/Sider/index-kontakt-tak.htm">
<input type="hidden" name="subject" value="Mail fra hjemmesiden">
</form>

-------------------------------------------------------------------------------------

Prøv det, og lad mig hører fra dig.

mvh
Rene´
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2004 - 01:04 #17
Øeh, reb ?-)

En asp-kode, når alphasite eksplicit nævner php-plugins ???
Avatar billede reb Nybegynder
23. juni 2004 - 07:53 #18
Den skulle nu være god nok. I flg. deres komponent-side, har de også installeret Jmail, som er den komponent som ASP-koden bruger. Desuden understøtter alphasite både php og ASP.

Correct me, if I´m wrong!!
Avatar billede grafik-anders Mester
23. juni 2004 - 12:56 #19
Det lader til at være en mere svær opgave end jeg først lige troede.

Jeg er som sagt ikke nogen ’hjemmeside-haj’, og jeg er derfor ikke helt sikker på, at jeg gør det rigtigt.

Har du/I mulighed for at checke om det?

For den store og seriøse indsats vil jeg igen forhøje antallet af point!

/Anders
Avatar billede reb Nybegynder
23. juni 2004 - 14:22 #20
roenving har da vidst ret. Du er vidst på en unix-server, som kun kan kører php.Du skal vidst søge i det forum, for at finde en haj til det.

Mvh

Rene´
Avatar billede grafik-anders Mester
23. juni 2004 - 14:40 #21
mange tak ,,,, ---- jeg lukker og opretter et nyt spørgsmål under php....