Avatar billede lonesif Nybegynder
02. juli 2004 - 09:23 Der er 7 kommentarer

Automatisk udskrift af vedhæftede filer

Kan man i Outlook 2003 automatisk få udskrevet vedhæftede filer. Måske via en regel eller andre gode foreslag
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. juli 2004 - 10:03 #1
Det kan sikkert gøres med en regel og et script lavet i outlooks visual basic editor.
Men det kan være ret farligt, virus har det med at snige sig ind engang imellem og bliver sendt fra selv de mest troværdige og det kunne være at den er helt ny og ikke bliver detected af antivirus programmer så er det kun ens sunde fornuft der kan sætte en stopper for dem.

Som jeg har forstået det har du ikke lov til at åbne en attachment direkte, men du kan gemme den på disken.

Du definerer den sådan her
Sub CustomMailMessageRule(Item As Outlook.MailItem)
  // Får fat i attachments med Item.Attachments
End Sub
jeg er ikke vb ekspert så det må du selv lige rode med eller få fat i nogen i vb katagorien

Den mappe du gemmer i kan du så overvåge med et andet program der printer og flytter til et arkiv.

Men husk at tage en masse foranstaltninger som at checke på .extension og virus scanne osv.
Avatar billede lonesif Nybegynder
02. juli 2004 - 10:28 #2
De vedhæftede filer kommer altid fra en speciel afsender. Og jeg kan godt lave en regel der skriver selve mailen ud, men ikke det vedhæftede.
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. juli 2004 - 10:46 #3
nej der må du nok gøre som jeg foreslår.

Og at den altid kommer fra en speciel afsender stopper ikke en virus ;)
Avatar billede clus Nybegynder
06. juli 2004 - 21:19 #4
Du opretter en regel der udskriver de mails du vil have. Derefter går du op i filer, udskriv og under undskriftsindstillinger sætter du x i  "Udskriv vedhæftede filer. Vedhæftede filer udskrives kun til standardprinteren."
Avatar billede lonesif Nybegynder
07. juli 2004 - 13:32 #5
Den stopper ved udskriv (printervalg) og skal have et "enter" for at starte udskrift.
Avatar billede henrike Nybegynder
29. juli 2014 - 14:21 #6
Jeg har lige et suplerende spørgsmål - hvad vil man ikke vil have udskrevet mailen men kun den vedhæftede fil (PDF-fil) for en række mails i ens indbakke?
Avatar billede henrike Nybegynder
29. juli 2014 - 15:09 #7
Har fundet ud af, at man kan markere de relevante emails og vælge:

Filer
Udskrivning
Udskriftsindstillinger (evt. tilføj knap til Hurtig adgang)

Her vælges
Sideinterval
Sider 0

Og hak i Udskriv vedhæftede filer. Vedhæftede filer udskrives kun til standardprinteren

Det virker.

Har også fundet link til makro, som jeg dog ikke har fået til at fungere - men jeg har heller ikke ret meget forstand på det.

http://itcentralnz.wordpress.com/2010/07/31/hello-world/