Avatar billede lomse Nybegynder
10. juli 2004 - 11:22 Der er 98 kommentarer og
1 løsning

Ignorering at dårlig karma. Hvordan gør man det.

Jeg har hørt mange skrive, bare ignorer den, eller lad dig ikke gå på af det.

Hvordan faan gør man det. Kunne godt bruge andres erfaringer om, hvordan netop i undgår at fare i flint over en dårlig karma.
Avatar billede snowball Novice
10. juli 2004 - 11:26 #1
Lad helt være med at kigge på siden (http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=lomse&option=karma) hvor din karma står. Længere er den vel ikke ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 11:28 #2
Enig med snowball
Avatar billede lomse Nybegynder
10. juli 2004 - 11:31 #3
Jamen det er vel ikke at ignorere den, men bare at fornægte den eksistere.

Jeg mener, kan i se på den og sige, nånå der fik jeg en dårlig karma igen.
Avatar billede googolplex Novice
10. juli 2004 - 11:32 #4
Hvis folk giver dog dårlig karma uden at skrive hvem de er, så man vel være ret ligeglad, siden de ikke engang vil stå ved det de skriver...

Så tag den med ro, det er nok de færeste der går op i den karma alligevel :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 11:33 #5
jeg vil sige...
Jeg ignorerer den ikke - men karmaen skal være velbegrundet ellers anmelder jeg den :)
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juli 2004 - 11:51 #6
john_stigers - Anmelde karma: er det med anmodning om at CoAdmin skal slette den? L**te karma (ubegrundet) er som regel fra en anonym. Hvordan så anmelde vedkommende?
Avatar billede exp Juniormester
10. juli 2004 - 11:55 #7
Jeg vil lige pointere, at karma kun bliver slettet, såfremt det er meget grov karma. Således slettes heller ikke tomme karmatildelinger.

exp/coadmin
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 17:00 #8
jeg er ikke helt enig i jeres vurdering om de færreste bruger ikke tager sig af karma.
Personligt hvis jeg var ny bruger og ikke kendte systemet ville jeg meget hurtig opfatte det var et barometer højst sandsynlig på hvor pålidelig en fyr var. og så ville jeg da hurtig kigge den anden vej fra et svar med karmaen i bund af den grund jeg var bange for han ikke havde styr på sagerne.

Personligt tager jeg mig heller ikke af karma, men kunne da godt tænke mig at vide hva meget grov karma er? er det når man skriver karlsmart. eller er det når man bruger ord som ikke er pæne at høre på selvom der er en god begundelse?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2004 - 17:02 #9
Det er faktisk ret enkelt. Hvis nu du i min karma skriver, at du i øvrigt mener at jeg er en pointliderlig stoder, der ofte taler om ting jeg ikke ved noget om, og spammer med totalt ligegyldige ting i alle tråde. Så betyder det ikke noget for mig og jeg har ingen problemer med at ignorere din karmatildeling.

Hvis du derimod kommer med en saglig og gerne kritisk kommentar om at du finder at jeg virker pointliderlig, og i flere spørgsmål hvor du hardeltaget har udtalt mig om ting jeg ikke har forstand på. Så vil jeg givet overveje om du kan have ret, og forsøge at være mere velovervejet i fremtiden når jeg svare. Det hele er i måden det skrives på.

Karma der ikke begrundes, eller er helt hend i vejert ignorere jeg komplet, velovervejet negativ karma tænker jeg over, idet man skal huske at man ikke kan gøre alle tilpasse
Avatar billede roenving Novice
10. juli 2004 - 17:10 #10
Og de regler grov karma vurderes efter kan læses i reglerne !-)

Så der skal være obskønne ord eller nedsættende tekst på, før coadmins sletter ...

-- hvoraf også følger at en manglende tekst nødvendigvis ikke _kan_ slettes !o]
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 17:19 #11
f.eks. ordet klaphat båthorn karlsmart. ord der bliver brugt tit som eneste ord i en karma, det er ikke bandeord men stadig ord som overhovedet ikke giver nogen begundelse for den dårlige karma. hvad med karma som dem? kan de tages op til vurdering?
Avatar billede roenving Novice
10. juli 2004 - 17:27 #12
Teksten bliver vurderet uden kontekst, da der ikke er andet end teksten at tage stilling til !-)

Så den sammenhæng de ord er givet i, kan vi ikke på nogen måde vurdere ...

-- og f.eks. båthorn eller karlsmart kan sagtens være en rimelig vurdering, men vil dog efter en individuel vurdering være i farezonen !o]

Men nedsættende er de jo ikke nødvendigvis ...
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 17:29 #13
roenving - nej det er rigtigt. men gennerelt kan i jo umulig vurdere den karma der er givet når i ikke ved hvem den kommer fra :) men ikke jeres fejl

Tak for forklaringen roenving. og fortsat god weekend alle.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. juli 2004 - 17:30 #14
Det er vel et spørgsmål i hvilken mening de er sagt i. En klaphat er jo en speciel hat, men hvis jeg kalder dig en klaphat, er der vist ingen der er i tvivl om hvad jeg mener. Og det vil efter min vurdering være nedsættende.
Avatar billede roenving Novice
10. juli 2004 - 17:30 #15
ilm XXX
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 17:32 #16
nobert - ja og så især hvis der følger en dårlig karma med ;) så har jeg også utrolig svært ved at opfatte det andet end negativt. Men lever nok med der er et par stykker der mener jeg ligner et båthorn  :)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. juli 2004 - 17:32 #17
Nåh ja - det var altså kun et eksempel :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. juli 2004 - 17:33 #18
Ja- det er jo også nedsættende - ellers må du jo se sjov ud :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 17:35 #19
nobert - jeps mon brugeren mener jeg løber rundt og siger båt båt dyt lidt for meget :) ej stopper herfra nu.. sorry for spam
Avatar billede norbert Nybegynder
10. juli 2004 - 17:37 #20
Det må vi nok ja - men vi kan jo nok ikke gøre andet end at grine ad det, som vi gør nu, desværre.
Avatar billede mugs Novice
10. juli 2004 - 20:04 #21
Vedr. karma:
Du skal ikke tro at du er noget.
Du skal ikke tro du er lige så meget som os.
Du skal ikke tro du er klogere end os.
Du skal ikke bilde dig ind at du er bedre end os.
Du skal ikke tro du ved mere end os.
Du skal ikke tro du er mere end os.
Du skal ikke tro at du duer til noget.
Du skal ikke le ad os.
Du skal ikke tro at nogen bryder sig om dig.
Du skal ikke tro du kan lære os noget.
/ Aksel Sandemose

Den der svarer på mange spørgsmål stikker snuden frem.
Den der stikker snuden frem risikerer dårlig karma.
Den der ikke stikker snuden frem opnår intet.
/ mugs
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 20:09 #22
Den der ikke stikker snuden frem er en tøsedreng.

(min gene tilføjelse) - dem er der desuden i hobetal her på eksperten... :)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. juli 2004 - 20:12 #23
Men de anonyme snudestikkere er de største tøsedrenge .-) Dem er der desværre også for mange af :-)
Avatar billede mugs Novice
10. juli 2004 - 20:12 #24
Dårlig reklame er bedre end ingen reklame.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 20:13 #25
hehe :)
Avatar billede lomse Nybegynder
10. juli 2004 - 20:27 #26
Vil det sige, at alle herinde ignorere de dårlige karma tildelinger de får som ingen text har eller dem som bare står klaphat, båthorn eller useriøs mm. på nær john_stigers.?

Jeg kan bare ikke se, hvordan man så kan bruge karma seriøst så.

Jeg mener selfølgelig selv, at min karma er fuldstændig misvisende. Så kan jeg jo ikke rigtig bruge den  og må jo så bare håbe at andre heller ikke ser på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 20:45 #27
øøåhh... jeg ignorerer selvfølgelig tomme karmatildelinger :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 20:47 #28
Lomse - ikke ret mange her på eksperten synes karma er et godt tiltag, selv nogle Coadmins mener ikke systemet fungere særlig godt, som du kan se ud fra denne tråd.

Så ville bare ignorer den lav en tekst i i mini site hvor der står noget om din holdning til de dårlige karma'er
Avatar billede mugs Novice
10. juli 2004 - 20:48 #29
"Jeg kan bare ikke se, hvordan man så kan bruge karma seriøst så."

Er der nogen der tager karma seriøst? Jeg gjorde det i starten, men det er da for længst stoppet. Så længe en useriøs snorhvalp kan svine mig til, uden jeg har nogen chance for at forsvare mig, så kan eksperten stikke karma derop hvor du er højest når du plukker jordbær.
Avatar billede lomse Nybegynder
11. juli 2004 - 00:24 #30
Lol ok mugs.
Lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 12:33 #31
lomse>

Jeg kan ikke se dit problem.

Du har de sidste 3 dage fået 6 gange dårlig elle rmeget dårlig karma.

Halvdelen ligger der klar begrundelse ved.

Jeg tror roligt at du kan regne med at den sidste halvdel har cirka
samme brgrundelser.

Der er set en del eksempler på totalt ubrugelige karmaer. Den mest groteske
er nok den riversen fik "ligner et vildsvin".

Men i dit tilfælde er der da en klar melding til dig om at din artikel
og dine spørgsmål i de sidste 3 dage ikke er velsete blandt mange E brugere.

Og på den måde tjenr karma vel sit formål. Du har fået feedback. Om du vil tage
kritikken til dig eller ej er op til dig.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 12:44 #32
mugs>

Du har da meget god karma.

Du har kun fået 3 dårlige karmaer:
* en blank som du nok skal ignorere da det er svært at gætte hvad den dække rover
* en "point liderlig" som du nok skal ignorere sålænge det kun er en enkelt
  (hvis det var mange så skulle man jo nok lige overveje ens point politik)
* en der ikke bryder sig om svar der er link til andre spørgsmål - og det er
  jo et synspunkt, men ikke et særligt udbredt synspunkt, så den kan du vel
  også ignorere
Avatar billede freehelp Praktikant
11. juli 2004 - 12:48 #33
lomse-->>Sig mig hvorfor pokker har du givet mig denne latterlige karma???

Dette er en protest karma. Er du også træt af brugen af karma på her på siden, kan du hjælpe ved at sende denne karma besked vidre til så mange som muligt. Brug samme text når du sender vidre. Mvh. lomse
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 12:50 #34
Og hvis man vil se hvorfor karma skal være anonym, så kan man jo lige kigge
forbi min karma http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=arne_v&option=karma
og se hvordan det går når folk kan identificeres.

(det er iøvrigt ikke første gang at kritikere af anonym karma selv ligger
anonym karma - pudsigt nok)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2004 - 12:54 #35
lomse> protest karma????

LOL! det kan jo ikke bruges til noget!!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
11. juli 2004 - 12:57 #36
totalt til grin!

Har anmeldt ham
Avatar billede lomse Nybegynder
11. juli 2004 - 13:00 #37
arne v
Men i dit tilfælde er der da en klar melding til dig om at din artikel
og dine spørgsmål i de sidste 3 dage ikke er velsete blandt mange E brugere.

Og på den måde tjenr karma vel sit formål. Du har fået feedback. Om du vil tage
kritikken til dig eller ej er op til dig.

Jow, men nu trode jeg bare at karma var en måde at vudere om en bruge er til at holde ud at diskutere med eller vedkommendes sprogbrug.
Avatar billede lomse Nybegynder
11. juli 2004 - 13:01 #38
Andmeldt mig. hvad mener du freehelp
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 13:02 #39
lomse - karmaen er til at vurdere brugeren. om det er på artikler sprogbrug pointliderlighed. ja faktisk alt. det skulle give et helheds indtryk af personen om man kunne regne med at man kunne bruge hans hjælp og om det kunne betale sig at svare på hans spørgsmål
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 13:02 #40
men karma er ikke beregnet til at sende protester rundt, da du her på ingen måde vurdere brugeren.
Avatar billede freehelp Praktikant
11. juli 2004 - 13:02 #41
Morale er godt lomse, men hvad med dobbelmorale????

"Jow, men nu trode jeg bare at karma var en måde at vudere om en bruge er til at holde ud at diskutere med eller vedkommendes sprogbrug"

Denne holder vist ikke helt vand :-)
Synes du ikke det er lidt langt ude at du så kaster om dig med ubegrundet karmatildeling for at nakke karmasystemet!

Kunne denne karma diskution ikke snart stoppe - for det er ved at være ret ensformigt at høre på

//Freehelp
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 13:06 #42
lomse>

Netop.

Jeg tror at du kan udlede at mange ikke synes at du er til at holde ud at diskutere med.
Avatar billede lomse Nybegynder
11. juli 2004 - 13:10 #43
en hver kan alså skrive mit nav på disse karma beskeder, det er jo et anonymt system, så jeg kan ikke se hvad du får ud af at andmelde mig.
Avatar billede lomse Nybegynder
11. juli 2004 - 14:04 #44
john stigers.
iden er faktisk udemærket, hvis man tænker lidt over det.

Og hør nu her drenge/piger
1: Enhver kan jo sende sådan en karma rundt og så påføre mit navn, systemet er jo anonymt.
2. lad den dog være hvis i ikke syntes at det føre til noget eller i syntes at systemet er ok, i kan jo bare ignorere den ik. :-)
3. Her er en god mulighed for at prøve at gøre noget ved karma systemet, grib den da. Hvis alle sendte den rundt er det jo nytteløst at bruge det.

Freehelp og arne v
Det har da ikke noget med morale at gøre, man skal vel ikke vudere med brugen af karma,  hvor ledes en bruge har et andet synspunkt ind dig.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 14:15 #45
Se det sidste er vi helt enige i.

Men vi er flere som både siger det og handler efter det.

Og hvis du klikker på det link jeg angav så ved du at der er mindst en
karma modstander som ihvertfald ikke handler efter det.

----

Til gengæld må det vel være helt OK at give dårlig karma til dem som
misbruger artikel systemet til at fremføre deres synspunkter om
hvordan Eksperten burde være, opfordrer til at give dårlig karma for
at protestere mod karma systemet og på anden vis ikke opfører sig
ordentligt på Eksperten.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 14:51 #46
Jeg synes også det er lidt for langt ude at give dårlig karma til hinanden i protest. Det får vi da intet ud af. Så hellere give admin en karma og en note om, hvorfor den er dårlig. På et eller andet tidspunkt er han jo nødt til at tage den alvorlig.
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2004 - 15:03 #47
arne v -> Det der får mig til at reagere på på karma, er disse 0% karma uden angivelse af bruger.

Hvis en bruger vil kritisere min færden på eksperten i en grad, så denne føler det er nødvendigt med en 0%, så er det sådan set helt OK med mig. Det er jo en bruger's helt subjektive mening. Og en subjektiv mening er jo vanskelig at diskutere.

Men jeg mangler en henvisning til et spørgsmål / bruger, der kan identificere situationen, og gør mig istand til forholde mig til en karma, og evt. ændre min adfærd.

Til alle -> En "hævnkarma" er utrolig dårlig karma, og kun med til at forplumre de i forvejen mudredede vande.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juli 2004 - 16:41 #48
Ved jævnligt at være på E.dk kan man hurtigt identificere reelle, seriøse brugere. Og der er HELDIGVIS rigtig mange: roenving, arne_v, tonnybrandt, john-Stigers ...  nej, nej listen bliver for lang at skrive. Gud ske lov.

Desværre er der også de useriøøse, eller dem der ikke tåler kritik. ird er værste eksempel jeg har mødt blandt disse. (nej, nej ingen ny diskussion, stop.) Og de der skriver anonym karma og oven i købet kan gøre det i falsk navn. Det er en skandale!

Så følg de gode råd: ignorer karma og lev det virkelige liv uden for Eksperten.

Til sidst mit ønske: alle I reelle og seriøse, bliv her trods modstand og tilsvininger. I har moral og rygrad nok til at ignorere den slags. Keep on.  :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2004 - 20:15 #49
lomse> se her hvad du får ud af at sprede dårlig karma: http://www.eksperten.dk/spm/518887 - endda en karma som skal FORESTILLE at være protest karma...

Den bedste protest mod karmasystemet du kan give, er ved slet ikke at bruge det + ignorere div. karmatildelinger!
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 20:22 #50
->Lomse Jeg er enig i at karma skulle være til at fortælle det positive ved en person og ikke som det idag oftest bruges til at genere andre. Desuden er det min mening at der bor være Navn på karmabeskeder - og det bør ikke være muligt at oprette en tom karma uden navn og uden kommentar.
Nu er det imellemtiden sådan at eksperten ikke vil fjerne tom karma - ved ikke hvorfor.

Jeg er heller ikke selv interesseret i at modtage din karmaprotest med dårlig karma og har derfor anmeldt den - men det er op til dig om du vil fjerne den igen.
fortsat god dag og god sommerferie til alle
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2004 - 20:28 #51
dannyboyd -> Jeg er meget uening i, at en karma skal være til at fortælle om det positive. En negativ karma med en begrundelse og evt. henvisning til et spørgsmål kan også være en særdeles positiv kritik, der får brugeren til ast tænke over sin opførsel på eksperten.
Jeg er ikke imod en begrundet negativ karma. Men jeg er imod ubegrundede negative karma i stil med "pointliderlig" o.s.v.

Og igen til alle: Husk at "hævnkarma" er "dårlig karma"
Avatar billede freehelp Praktikant
11. juli 2004 - 20:31 #52
Herligt debatten stadig er saglig :-)

Men mon ikke dette er tråd nummer 100 snart om den karma :-)

Tom karma bliver ikke fjernet
Tvunget navn på karma bliver ikke en realitet
Karma bliver brugt som hævn
Coadmins har ikke mulighed for at tjekke hvem der sviner andre til

Disse evindelige emner der konstant går igen og igen er kun med til at gøre eksperten et håbløst sted at være.
Hvorfor ikke forstå at disse ting er kommet for at blive :-)

Coadmins har utallige gange gjort opmærksom på deres frustrationer - over ikke at have værktøjet til at skride ind - men det lader jo ikke til dette sker fra ledelsen.

De har ligeledes gjort opmærksom på hvad de kan og ikke kan.
Det samme gælder karmaen - den er kommet for at blive, så hvorfor hulen blive ved med at træde rundt i den samme vandpyt!

Brug dog den energi der bliver lagt her - på at løse problemer for det her føre jo ingen steder hen. Det eneste det giver er brok og brummen i krogene.

Jeg er enig i karmaen ikke er som den skal være, men det hjælper jo tilsyneladende ikke en fis at blive ved med at snakke om det.

Lær at leve med det eller find et andet forum :-)-->dette er ikke surt ment....

Hvis en lille feature som karma er - kan skabe så meget ballade på forum forstår jeg sgu godt hvordan krig og had kan opstå i den virkelige Verden

Just my 2 cent :-)

Fortsat god søndag

//Freehelp
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 21:08 #53
->freehelp jeg er i princippet enig . Problemet med karma er dog at nogle bruger det til at angribe andre på det personlige plan - og det er der ingen der gider finde sig i - og så starter "krigen".

En anden ting er ekspertens evige hårdnakkede mening om at det ikke skal ændres. MEN DET KAN ÆNDRES?

Hvis nu 99% af brugere på eksperten synes karma ikke er som det burde være - hvorfor så ikke bare forbedre det ? det er så små ting der skal til for at gøre os småfolk tilfredse.....
Avatar billede freehelp Praktikant
11. juli 2004 - 21:11 #54
Vi kan ikke være mere enig Dannyboyd - men når nu ikke admin har deltaget en eneste gang og ytret at der kommer ændringer, og co'erne gør det samme - hvorfor så blive ved. Det er da at tærske langhalm :-)

//Freehelp
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2004 - 21:14 #55
dannyboyd:

"ekspertens evige hårdnakkede mening om at det ikke skal ændres"

Og det er jo der humlen ligger begravet. Når nu så mange brugere er utilfredse med karma-systemet, er det frustrerende, at admin er i besiddelse af en betonkommunisme, at alt hvad "regeringen" har lavet er godt og ikke står til at ændre.

Det er jo os der er kunder, og det skulle admin (IDG) måske se lidt nærmere på!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 21:20 #56
Jamen alle er jo utilfredse med det som det er idag.

alle nye brugere vil jo stille de samme spørgsmål som vi gør- hvorfor bliver det ikke ændret? Derfor kommer debatten igen , og igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen......

"Hvorfor bliver det ikke ændret?"
Svaret "det gør det bare ikke" er ikke godt nok for almindelige intelligente mennesker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2004 - 21:22 #57
hmm....

Måske brugerne af eksperten lige skulle stoppe op og tænke på at karma er ikke admins ide - det er brugerne selv der har foreslået det, og det blev først taget i brug efter en testperiode.
Desværre var det kun hardcore eksperten brugere der testede betaversionen af det ny eksperten, og det er jo heller ikke dem der smider om sig med dårlig og ubegrundet karma.

Tænk lidt over det :)

(således tror jeg heller ikke admin bare sådan uden videre fjerner karmafunktionen :))
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 21:29 #58
korrekt - men man sætter jo heller ikke en ny bilmodel eller mobiltelefon på markedet, før man er sikker på, at den kan bruges betryggende :-) Så retter man fejlene hen ad vejen. Og det er ihvertfald ikke blevet gjort her.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2004 - 21:30 #59
Det er så også korrekt ;)
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:05 #60
Jeg kan fornemme på det hele, at jeg ikke er i kridthuset lige for tiden og det trods i ikke ved og jeg har sent den karma eller ej.
Vedkommende, kunne ha underskrevet den med dannyboyd eller mugs og så var han blevet overfaldet. tænk lige over det.

Hvad er det for noget, at side og fortælle, at der ikke er noget at gøre ved det, for de vil jo ikke ændre det eller det hjælper ikke noget, jamen helt ærligt, man er sgu da nød til at gøre noget, hvis vi alle gjorde ligesom  freehelp ( bare et eksp. freehelp. :-) ) så kan de jo trække en rødstømpe ned over hovedet på jeg, for vi kan jo ikke gøre noget ved det.

Næææ men at sige "lær at lave med det eller find et andet forum" Jamen helt ærligt, de fleste gider det jo ikke, under de nuværende premisser.

Prøv engang at se lidt på jeres kommetare, der er ingen her der syntes det er et fedt karma system, men der er sgu heller ingen som vil gøre noget ved det.

Men fare i flint og fyre den ene andmeldelse af efter den anden, det kan i sgu finde ud af. I sige at dettte er ikke den rigtige måde at gøre det på, men i har samtidig opgivet at ændre på det. Kanon indstilling.

Næ exp.dk er selv skyld i dette, de vil jo gerne have at det forbliver anonymt at kunne svine andre til og i sider og klapper i jeres små hænder, for det nytter jo ikke noget.  Indrømmet, det er måske ikke den smarteste måde, men vedkommende prøver sgu, det er mere end hvad mange andre gør.

Husk nu på, vedkommende slår jo ikke noget ihjel, næææ det er såmænd bare et lille opråb og et forsøg på ikke bare at læne sig til bage og adfinde sig med det.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 00:12 #61
Jeg tror ikke at ret mange ville have mistænkt dannyboyd eller mugs for
at stå bag en sådan kampagne !
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:14 #62
Jeg er ikke uenig med dig i, at vi skal gøre noget, men det du har gjort her, er bestemt ikke den rigtige måde. Man kan ikke tvinge andre brugere til at acceptere en dårlig karma, bare fordi man selv ikke kan lide systemet. Jeg har - som tidligere sagt - skrevet en karma til admin i håb om, at han læser den, vi kan jo stort set ikke gøre andet. Men jeg forstår udmærket godt dine fustrationer.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:15 #63
Nej det kan godt være arne, men det var mere pointen i det. Det kunne være en ander så.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:18 #64
Jamen, norbert, i acceptere dem jo i forvejen nu, ik. Vedkommende kunne jo bare ha sendt en rundt hvor der stod skod karma, eller ingenting, det er da mere iritenrende end et forsøg på at ændre på noget som vel nok 70% syntes er noget skidt.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 00:20 #65
Efter det du har skrevet her og på desi-dev, så er der nok stadig ikke nogen
som ville være i tvivl om at det var dig.

Men hvis situationen eskalerede helt vildt så kunne Admin sikkert gøre
en undtagelse, finde synderen, deaktivere ham og sende et lille
brev til vedkommende fra IDG's advokat.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:24 #66
Det nytter stadig ikke noget at tvinge andre brugere, som måske synes at systemet fungerer godt nok, til at tage stilling, hvis de ikke ønsker det. Så er du jo ikke bedre end gadedrengene, hvis du forstår hvad jeg mener. Og du kan jo se på din karma, at du har ramt rigtig mange brugere, inklusiv mig, som også er modstander af systemet, som det kører nu. Jeg er dog mest tilhænger af, at co-admins får de værktøjer de skal bruge, til at finde "synderne".
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:25 #67
Kun spekulationer fra din side, men det er helt ok, du vil hellere koncentrere dig om, hvem der dog kunne finde på at gøre sådan noget, istedet for at gøre noget ved vigtigere ting.

Hvordan kan det være at i godt vil lade exp.dk tvinge jer til at acceptere en svinsk karma eller en tom karma, men i vil ikke acceptere en protestkarma.??
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:28 #68
"du vil hellere koncentrere dig om, hvem der dog kunne finde på at gøre sådan noget, istedet for at gøre noget ved vigtigere ting" Jamen er det da ikke det, du vil? Finde de anonyme karma-givere? Eller har jeg totalt misforstået dig? Den eneste måde du kan stoppe det på, er da at finde synderne/anonyme drenge.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:29 #69
norbert. det er nok heller ikke coadmins vedkommende er gået efter. Men hvis systemet blev totalt nytteløst ved denne aktion, ville de jo blive nød til at fore tage sig noget
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:31 #70
Jamen er det da ikke det, du vil? Finde de anonyme karma-givere? Eller har jeg totalt misforstået dig? Den eneste måde du kan stoppe det på, er da at finde synderne/anonyme drenge.

lige i øjet norbert.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:32 #71
Det med spekulationer, var skrevet til arne. sorry
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 00:32 #72
->arne v , jeg synes ikke det er så smart du truer andre med deaktivering og advokater. Man har vel lov at sige sin mening?
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:33 #73
"norbert. det er nok heller ikke coadmins vedkommende er gået efter." Næh, men det er dem, der skal stoppe det. Men det kan de ikke, så længe admin ikke giver dem lov og værktøjer til det. Og det er der, vi skal hjælpe co-admin til bedre arbejdsbetingelser og gøre admin opmærksom på problemet.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:34 #74
Sorry, er lidt langsom :-)
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:36 #75
norbert.
Jamen er det ikke det i siger i har forsøgt, uden resultat.

Her er så et forsøg på en anden måde, og de kunne vende til bage til admin og sige, det dur alså ikke det her, prøv at se hvad der nu foregår.

Bare en tanke
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 00:36 #76
dannyboyd>

Nu truer jeg ikke nogen. Det har jeg slet ikke magt til.

Men hvis nogen ved den her slags kampagne fik E til at gå i knæ hvad tror
du så der ville ske ?

At man sagde "OK vi bøjer os for terroren" ? Eller at man gjorde noget drastisk
ved de personer som stod bag forøsget på at ødelægge E ?
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:38 #77
Helt ærligt arne, nu er det her alså ikke terror. Men prøv at vende den om, hvordan troer du det ville se ud, hvis der aldrig hade været noget protester af nogen art i danmark.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 00:38 #78
dannyboyd fortsat>

Og at forsøge at få en del af et web site til at bryde ned fordi man ikke
kan lide det falder meget langt udenfor at sige sin mening.

Man har lov til at mene at DSB er dårlige til at gå togene til at køre til tiden.
Man har lov til at skrive det i et læser brev til avisen. Men man har ikke
lov til at male grafitti skælsord på togene.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 00:40 #79
lomse>

Nej du har ikke brugt vold.

Men du argumenterer for at det er OK at genere helt uskyldige mennesker
fordi du er uening med nogle andre personer (admin + IDG).
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 00:40 #80
"Men hvis situationen eskalerede helt vildt så kunne Admin sikkert gøre
en undtagelse, finde synderen, deaktivere ham og sende et lille
brev til vedkommende fra IDG's advokat."
Dette betragter jeg som en trussel og ved ikke hvad idg´s advokat skulle bruges til andet for at starte en skræmmekampagne.
Og nu er det ikke mellemøsten - så hvorfor bruge ordet "Terror"?
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:41 #81
Jeg forstår dig, lomse, men du kan stadig ikke tvinge folk til at være med, hvis de ikke ønsker det.:-)
Men - hvis alle modstandere af karma - og i det hele taget alle, som mener at E kører skidt - lagde en dårlig karma hos admin, underskrevet naturligvis, ellers kan det være ligemeget - så kan de jo være skrevet af 120 dobbeltbrugere - med en forklaring om, hvad man synes der er galt, jamen så MÅ admin da gøre noget på et tidspunkt. Det er så bare MIN tanke. :-)Og så går det ikke ud over de brugere, som ikke ønsker denne demonstration. :-)
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:44 #82
norbert>
Det er så en anden måde, men den gør den vel ikke mere korrekt end den anden.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 00:44 #83
dannyboyd>

For at kunne true skal man have indflydelse på beslutningen om noget
sådant skulle ske. Jeg har intet med IDG at gøre. Altså kan jeg ikke true
med IDG's advokat.

Terror ? Lad os kalde det et DoS angreb på karma systemet, hvis du synes at det
lyder mere IT'sk !
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:45 #84
Jeg opgi'r. Du kan stadig ikke tvinge andre brugere til at være med til en demonstration, uden at de selv vil. Og så skulle sidde med en dårlig karma, FORDI de ikke vil være med. Det kan man ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 00:48 #85
->Norbert det er der vist allerede nogle der har gjort jvf. http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=admin&option=karma
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:48 #86
Det har du ret i.

Men man kan da heller ikke tvinge admin til at skulle ha dårlig karma.

Vedkommende som gjorde det, ville måske bare ha folk til at vågne op, og forsøge ad denne vej at ændre på noget.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:50 #87
Ja, jeg har bl.a. gjort det. Så skader jeg ikke de andre brugere, som jo er sagesløse. Det eneste jeg udover det kan gøre, er at vise min utilfredshed med systemet, og det gør jeg jo blandt andet her.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:52 #88
Jamen, jeg fatter det ikke. I vil gerne acceptere en tom karma. men en protestkarma, det kan vi ikke ha.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:54 #89
"Jeg opgi'r. Du kan stadig ikke tvinge andre brugere til at være med til en demonstration, uden at de selv vil. Og så skulle sidde med en dårlig karma, FORDI de ikke vil være med. Det kan man ikke"

Det nok ikke en karma der bliver hængende for altid. Vil jer tro. Jeg gætter bare. :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:55 #90
Du kan kun stoppe det, hvis systemet laves om. Og admin er den eneste der kan gøre det. Derfor bør der protesteres til admin.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 00:57 #91
Ok, faik nok. Det kan godt være du har ret.

Men vedkommende gjorde da et forsøg.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 00:59 #92
Ja ja da, og tak for diskussionen. Nu vil jeg i seng :-)
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 01:00 #93
ilm.
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. juli 2004 - 01:14 #94
Lomse hvis du ønsker at lave denne protest, så brug dit mini site fortæl at folk skal smide dig en dårlig karma med en bestemt tekst og navn hvis de ønsker en tilbage. Så kan du danne dit eget netværk af folk der laver protest mod karma

at blande folk ind i det som intet har at gøre med din protest er forkert, som Nobert også har prøvet at banke ind i hovedet på dig.
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. juli 2004 - 01:15 #95
hov var lidt langsom fordi jeg havde læst hele tråden igennem :)
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 01:29 #96
triple-x> Nu har vedkommende jo brugt en text, som gør at den let kan fjernes, så der er nok ikke noget som tager skade af det.

Det var jo være om der ikke var nogen text. Så kunne den jo ikke fjernes.

Det er alså ikke et valg mellem liv eller død, som mange ellers prøver at få det til at fremstå som, men en ganske simpel forsøg på at ruske lidt op i folk.

Det sjove er dog, at man hurtig kan smide en andmeldelse til mig (selv om folk ikke ved om det er mig) og bruge mange kræfter på det. Men at forsøge at ændre på det, neeeeeej det kan jo ikke lade sig gøre, for de høre ikke på os.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 14:51 #97
Lukket

Lomse.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2004 - 21:14 #98
Spørgsmål:
"Hvordan faan gør man det. Kunne godt bruge andres erfaringer om, hvordan netop i undgår at fare i flint over en dårlig karma."

Der er kommet rigtig mange gode indlæg, både for og imod.
Hvorfor hulen udsætte 200 point hvis ingen af disse er værd at belønne for deltagelse i dit lille stunt?
Seriøs/useriøs? - Overvej selv.....
Avatar billede mugs Novice
12. juli 2004 - 21:18 #99
Jeg undrer mig også over 200 point.
Men det er jo normalt, at man ikke tager point for indlæg i denne kategori. derfor har jeg kun lagt kommentarer.