Avatar billede hesus Nybegynder
06. august 2004 - 19:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program anbefales til at programmere c# med?

Hvilket program vil i anbefale til at udvikle c# med? Og hvorfor?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 19:12 #1
hvis penge ikke er et problem => Visual Studio .NET

gratis => SharpDevelop

Men udvalget er ikke så stort at vælge imellem !

Alterantiverne indskrænker sig vel til Borland C#Builder som jeg ikke kender
noget til og C# plugin til Eclipse som ikke skulle være god.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. august 2004 - 20:39 #2
min egen mening er at borlands C# builder er ikke særligt god i forhold til Visual Studio .NET
Visual Studio .NET er så ikke særligt god i forhold til f.eks java's jbuilder og især jetbrains idea. Men jetbrains er kommet med et addon der hedder resharper der faktisk gør Visual Studio .NET ret god.
Men det kan jo alt sammen være lige meget hvis du leder efter noget gratis ;)
sharpdevelop er faktisk ok, jeg har ikke brugt den vildt meget men det føles en del som at bruge Visual Studio .NET
Avatar billede driis Nybegynder
06. august 2004 - 20:55 #3
Hvis man har muligheden, er Visual Studio .NET klart det bedste på markedet, jeg har prøvet. SharpDevelop er også rigtig udmærket, taget i betragtning at det er gratis. Jeg har godt nok ikke prøvet Borland C# Builder.

Men, hvis du ikke har noget imod Beta software, findes også Visual C# Express, som for tiden kan downloades gratis i en Beta version:
http://lab.msdn.microsoft.com/express/vcsharp/default.aspx
Jeg har ikke fundet fejl i det, men det _er_ en Beta. Det fungerer rigtig godt, selvom jeg forventer at MS har arbejdet lidt mere med nogle ting, før det bliver frigivet i endelig version (bl.a. partial classes, som IDE miljøet godt kan lave rod i).
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2004 - 22:46 #4
Og så er der jo Visual C# .NET som koster omkring 1000 - noget billigere end den store forkromede Visual Studio .NET pakkeløsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 22:52 #5
Men ifølge http://msdn.microsoft.com/vcsharp/productinfo/faq/default.aspx så:

Visual C# .NET 2003 Standard is intended for hobbyist or non-professional developers looking to learn the C# programming language.
Avatar billede 2c Nybegynder
06. august 2004 - 22:53 #6
Jeg vil også anbefale  Visual Studio .NET, som arne_v. Det er klart det bedste værktøj, men meget dyrt.

Hvis du skal bruge det til at lære visuel studio, kan du købe en studie version for lidt under 1000kr her: http://www.pc-netto.dk.

Direkte link: http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=659%2D01132&searchstring=%Microsoft%20Visual%20Studio%
Avatar billede pusler Nybegynder
07. august 2004 - 02:14 #7
http://lab.msdn.microsoft.com/vs2005/get/emeaorder/default.aspx <-- her er beta'en til 2005.. den ville jeg købe for 37 kr istedet for student edition..
Avatar billede lemon Nybegynder
07. august 2004 - 09:16 #8
Notepad fungerer helt fint for mig, men #develop (http://www.icsharpcode.com), som er gratis giver en masse debug-værktøjer, som man ellers selv skal kode hvis man bruger notepad.

WebMatrix (http://www.asp.net/) som også er gratis, er også helt ok hvis du skal lave hjemmesider i ASP.NET/C#.

Hvis du selv har råd eller kan få din chef til at købe VS.NET, så gør det. Hvis ikke, så brug en af ovenstående.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2004 - 12:06 #9
Visual C# .NET er ret lækkert at arbejde med idet det har syntaks highligting, Intellisense og kode-kompletion. Desuden er MSDN dokumentationen fuldt integretert i denne.

Jeg her selv prøvet at udvikle i Notepad og ikke et ondt ord om det. Faktisk kommer man godt ind i stoffet når man skal skrive alt sammen selv! Men VC# .BET giver nu altså noget af et boost i produktiviteten (og så er det noget lettere - men også sværere på visse punkter) at udvikle Win.Forms applikationer i dette værktøj. Notepad ejner sog mere til Console applikationer.
Avatar billede hesus Nybegynder
08. august 2004 - 16:50 #10
Tak for alle svarene..! Tror jeg vil køre med Visual Studio .NET, virker som om det klart er det bedste program at arbejde med.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 15:07 #11
lukketid ?????
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2004 - 19:54 #12
Og få uddelt alle de mange point ...

:-)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2005 - 21:42 #13
Jeg vil snart have *min* andel af de 0 points! ;^)