Avatar billede boris Juniormester
07. august 2004 - 18:24 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

<iframe> højde

Det er møghamrende irriterende at have en <iframe> i en tabel, når iframen kan indeholde sider med vidt forskellig højde.
Sætter man sin iframe til 400px høj, og siden er 500px høj, kommer der til at mangle noget, som råt og brutalt skæres fra.
Sætter man den omvendt til 1500px højde,får man for det første en megalang side og så skal det nok vise sig at den indskudte side kun er 200px høj.

What dælen do i do?

Gode løsninger efterlyses
Hilsen

Den fortvivlede
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
07. august 2004 - 18:26 #1
hvs du bruger iframe, så skal du da bare sætte en scrollbar på!
Avatar billede boris Juniormester
07. august 2004 - 18:30 #2
Det ser rædselsfuldt ud og så får jeg en side med to scrollbarer.
Avatar billede trekkies Juniormester
07. august 2004 - 18:30 #3
Du sætter en scrollbar på ved at skrive f.eks.
<iframe frameborder="0" scrolling="auto" src="midt.asp">
</iframe>
Avatar billede trekkies Juniormester
07. august 2004 - 18:31 #4
Har du et link, så vi kunne se din side
Avatar billede trekkies Juniormester
07. august 2004 - 18:34 #5
Prøv at sætte en owerflow ind i din body, sæt den til auto, så vil scrollbaren kunne vise sig hvis siden er højre end browserens højde.
Avatar billede trekkies Juniormester
07. august 2004 - 18:36 #6
Prøv at gå ind på www.kados.dk der kan du se at scrollbaren er væk, men hvis du gør browseren mindre kommer scrollbaren frem.
Avatar billede boris Juniormester
07. august 2004 - 18:51 #7
Jo, men hvor skal jeg sætteoverflow til auto? Jeg har gjort det både i body og td, og nu prøver jeg at indsætte en ganske kort side i iframen. Den er bare på 12 - 15 linier.
Resultat:
Hvis jeg ikke angiver højde på min iframe, bliver den nok et par hundrede px høj; resten skæres fra.
Hvis jeg sætter højden til mere end 1501 pixels, undgår jeg scrolleren.
Avatar billede boris Juniormester
07. august 2004 - 19:08 #8
Kan man ikke på den ene måde, så må man prøve på den anden. Nu har jeg indgået det kompromis med mig selv, at den ydre eller overordnede side er sat til overflow:hidden, så den lader være med at scrolle.
Det ser ikke alt for godt ud i en 800-skærm, men det er foreløbig det bedste kompromis.Jeg venter lidt og ser om der erandre som har ideer.
Avatar billede trekkies Juniormester
07. august 2004 - 19:10 #9
Du har vel skrevet i din body:
<body overflow="auto">
<iframe frameborder="0" scrolling="auto" src="midt.asp" height="500px" width="100%">
</iframe>
</body>

og I din iframe kan du f.eks. skrive scrolling="auto" så kommer din scrollbar frem når at der er mere end din højde vil have det.
Avatar billede boris Juniormester
07. august 2004 - 19:14 #10
Det virker delvist på den måde, bortset fra som sagt at jeg skulle op på 1502 pixels iframe højde før det holdt op med at scrolle.
Avatar billede boris Juniormester
07. august 2004 - 19:21 #11
Tak i hvertfald for ideerne, læg under alle omstændigheder svar, men jeg venter lige og ser om nogen har en mirakelløsning.
Avatar billede trekkies Juniormester
07. august 2004 - 19:24 #12
Du kan give din point til friends eller til dig selv.
Avatar billede boris Juniormester
07. august 2004 - 20:22 #13
OK, tak for hjælpen i hvertfald.
Jeg ser hvem der har svaret i morgen og så fordeler jeg points.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
08. august 2004 - 09:22 #14
trekkies >> Jeg synes at enten du eller han selv skulle, da jeg ikke løste problemet!
Avatar billede boris Juniormester
08. august 2004 - 09:30 #15
Mit problem er ikke blevet løst og måske er der ingen løsning.
Jeg ville jo bare gerne have en <iframe> der opførte sig lige som andre elementer og fik den overordnede side til at tilpasse højden efter iframen.
Men jeg er glad for indsatsen og fordeler points til dem der svarer og lukker under alle omstændigheder spm senere i dag.
Avatar billede trekkies Juniormester
08. august 2004 - 17:20 #16
Hej igen

Hvis du kunne skrive koden, kan vi måske se hvad der er galt.
Avatar billede boris Juniormester
08. august 2004 - 17:59 #17
Den er ganske banal. Jeg har prøvet at ændre forskellige ting som overflow osv.
Men det helt principielle er stadig,om man kan få en iframe til at skubbe til den side den er en del af, så den overordnede side bliver længere, når iframen vokser.

<table width="650" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" background="./billeder/bg.jpg" >
<tr>
<td valign="top" height="700">
<iframe width="650"  height="400" style="overflow:visible;" name="ramme" src=[sidenavn]"></iframe>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede boris Juniormester
08. august 2004 - 18:00 #18
Jeg kan desværre ikke lige give et kørende eksempel, fordi det er nogle interne oplysninger der vises.
Avatar billede trekkies Juniormester
08. august 2004 - 18:21 #19
Det vil sige at du vil have at din iframe skal vokse, alt efter hvor meget tekst der er i din iframe, er det rigtigt?
Avatar billede roenving Novice
08. august 2004 - 18:27 #20
I dokumentet i iframen:

<script language="javascript" type="text/javascript">
var minHeight= 300px;
var t = 4+(window.innerHeight)?window.innerHeight:document.body.scrollHeight;
t = Math.max(t,minHeight);
if(parent!=window)parent.document.getElementById('ramme').style.height=t+'px';
}
</script>

<iframe width="650"  height="400" style="overflow:visible;" name="ramme" id="ramme" src=[sidenavn]"></iframe>
Avatar billede roenving Novice
08. august 2004 - 18:28 #21
Hov ...

var minHeight = 300;//px
Avatar billede boris Juniormester
08. august 2004 - 21:29 #22
Tak for forslaget; jeg prøver det senere
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
18. december 2005 - 21:45 #23
Hejsa
har du fået problemet løst? For jeg sidder med det samme problem...
Avatar billede boris Juniormester
07. maj 2016 - 19:49 #24
lukkes