Avatar billede dotcom1 Nybegynder
10. august 2004 - 17:49 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Banner til side om Spanien og Latinamerika

Jeg mangler et banner til en seriøs side, der henvender sig til folk, som interesserer sig for Spanien og Latinamerika - primært universitetsstuderende. Websitet indeholder bl.a. akademiske opgaver, links mm. Kan nogen være behjælpelige med et banner til siden? Banneret skal være 170 x 688 px. Jeg forestiller mig at banneret kunne være en collage af nogle billeder - gerne med mennesker på - og det skal helst signalere hvad siden handler om. Jeg har selv fundet en del billeder til formålet; de ligger her: http://www.studenterforum.dk/test/billeder.zip - men andre forslag er også velkomne.

Selve siden kan ses her: http://www.studenterforum.dk/test/ (Den er ikke færdig endnu!) Det blå bilede er en dummy, men jeg kunne godt tænke mig at det nye billede får en blå tone, måske bare et halvgennemsigtigt blåt layer.

Håber, nogen kan hjælpe.

Mvh.
Avatar billede weblex Nybegynder
10. august 2004 - 18:58 #1
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
10. august 2004 - 19:35 #2
hehe, hvor er det altså bare fint! :-) Skal lige høre min medsammensvornes mening - så vender jeg lige tilbage. Men tak indtil videre... :-)
Avatar billede bill20 Nybegynder
11. august 2004 - 09:59 #3
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
12. august 2004 - 11:29 #4
>> Weblex: Rigtig fint udlæg. Det eneste er, at den er meget latinamerikansk, dvs. med masker og indianere - der mangler måske lidt spansk input...Jeg har fundet nogle billeder, der signalerer Spanien, her: http://www.studenterforum.dk/test/billeder.htm
kunne man måske gøre hvert billede i dit forslag lidt mindre og så evt. sætte et par mere ind? Eller måske lave to linier med billeder? De skrå streger er helt i top.
Kunne man evt. også lave den blå farve lidt mere støvet...lint henad farven på link-knappen?

>> Bill20: Også fint forslag. Vender lige tilbage, hvis det er. I øvrigt sjovt at I har valgt at bruge lidt de samme fotos.... :-)
Avatar billede bill20 Nybegynder
12. august 2004 - 11:51 #5
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
12. august 2004 - 12:30 #6
Den er også fin, bill20. :-) Ser godt ud med henholdsvis Spanien og Latinamerika i banneret. Vil du ikke evt. prøve at sætte lidt flere bileder på - fylde banneret lidt mere ud?
Avatar billede bill20 Nybegynder
12. august 2004 - 14:42 #7
Ok her er en med flere billeder på.
http://users.cybercity.dk/~bdc5392/528001b.jpg

Mvh.
*Bill
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
12. august 2004 - 14:48 #8
Mange tak. Jeg venter lige og ser hvad Weblex kan lave, så får I points... ;)
Avatar billede bill20 Nybegynder
12. august 2004 - 15:07 #9
Okay
*Bill
Avatar billede weblex Nybegynder
12. august 2004 - 21:12 #10
Håber du gider vente til i morgen - jeg gider ikke i dag :o)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
12. august 2004 - 23:11 #11
Selvfølgelig! ;)
Avatar billede anne-m Nybegynder
13. august 2004 - 11:09 #12
Jeg leger lige med det ... :o)
Avatar billede anne-m Nybegynder
13. august 2004 - 11:53 #13
Avatar billede anne-m Nybegynder
13. august 2004 - 11:55 #14
Jeg ved ikke om det er blåt nok... Jeg kan egentlig ikke forstå at du vil have det blåt- Spanien står for mig som noget varmt og "farverigt" - Ikke "blåt" ;o)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
13. august 2004 - 12:02 #15
Hej anne-m: Tusind tak for dit forslag. At det skulle være blåt var egentlig bare for at det skulle passe ind i designet, men du har ret, det er ikke særlig logisk. Dit bidrag er rigtig flot. Kan vældig godt lide det; det ser ret professionelt ud men det mangler måske lige lidt Spanien i det. Kunne man ikke bruge et at de billeder her: http://www.studenterforum.dk/test/billeder.htm og sætte ind, så begge kontinenter er repræsenteret? ;)

Mvh.
Avatar billede anne-m Nybegynder
13. august 2004 - 12:16 #16
Jo - dem havde jeg ikke lige set... Jeg prøver lige igen. ;o)
Avatar billede anne-m Nybegynder
13. august 2004 - 12:53 #17
www.grafikken.dk/banner/banner_banner2.jpg (fordi jeg syntes den er pænere og siger mere i farver...)
www.grafikken.dk/banner/banner_blaa.jpg (fordi du vil have den i blå...)

AM
Avatar billede anne-m Nybegynder
13. august 2004 - 12:54 #18
Undskyld.. den i farver har en forkert url. Her er den rigtige:

http://www.grafikken.dk/banner/banner2.jpg
Avatar billede bill20 Nybegynder
13. august 2004 - 15:26 #19
Avatar billede weblex Nybegynder
13. august 2004 - 20:02 #20
Jeg ved godt at jeg havde lovet at lave et i dag - men anne-m´s er da temmeligt fede. Jeg er ikke sikker på, at jeg kan konkurrere med dem?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
14. august 2004 - 11:39 #21
Ja, de er rigtig flotte, men kan nu stadigvæk også ret godt lide dit. Er du frisk på et enkelt mere? ;)

>> anne-m: Du må gerne lige lave et svar, så I kan få points. ;)
Avatar billede weblex Nybegynder
14. august 2004 - 12:59 #22
Således smigret må jeg hellere smide en hurtig :o)

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10147
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
14. august 2004 - 13:06 #23
Det er rigtig godt! Mange tak. Det er skarp konkurrence mellem dig og anne-m! Kan ikke helt bestemme mig. :) Jeg venter lige på et svar fra hende. ;)
Avatar billede weblex Nybegynder
14. august 2004 - 13:55 #24
He he kan næsten ikke vente... ;o)
Avatar billede bill20 Nybegynder
14. august 2004 - 15:19 #25
Hvis jeg må blande mig. ;-)
http://users.cybercity.dk/~bdc5392/528001c.jpg

Mvh.
*Bill
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
14. august 2004 - 16:31 #26
Ikke dårligt, bill20! He he, du gør det ikke nemmere for mig at vælge... ;) Eneste ting er; paellaen, kan du evt. sætte et andet spansk billede ind i stedet, fx. kirken på billede nr. 3 her fra: http://www.studenterforum.dk/test/billeder.htm? Kan du evt. ikke også give kvinden til højre en anelse mindre blur? Så er den der! Kan rigtig godt lide det med de gennemsigtige og hævede landkort... ;)

Mvh. ;)
Avatar billede bill20 Nybegynder
15. august 2004 - 12:29 #27
Så skulle den være der.
http://users.cybercity.dk/~bdc5392/528001c.jpg

Mvh.
*Bill
Avatar billede anne-m Nybegynder
15. august 2004 - 12:33 #28
Svar ;o) jeg syntes at Bill´s  det sidste er fint.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
15. august 2004 - 12:37 #29
Ja, jeg napper dit banner, bill. Godt arbejde! ;)

Anne: Svar lige igen.
Avatar billede anne-m Nybegynder
15. august 2004 - 12:42 #30
svar..
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
15. august 2004 - 12:50 #31
Åh, pokkers, der gik ged i pointfordelingen. Det var meningen at anne-m og weblex skulle have haft del i dem... Kig her... ;)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
15. august 2004 - 12:50 #32
Avatar billede bill20 Nybegynder
16. august 2004 - 07:41 #33
Hej Dotcom1
Du kan få dine 100 point retur her.
http://www.eksperten.dk/spm/529624

MVh.
*Bill
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
19. august 2004 - 00:26 #34
Forresten, Bill20: Har du evt. råfilen liggende på det sidste banner, du lavede? Hvilket program har du i øvrigt brugt? ;)