Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
11. august 2004 - 21:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gemmer alle billeder som untilited.bmp

Pludselig er mit explorer i windows XP begyndt at gemme næsten alle billeder som bitmap og med navnet untilited, ligegyldigt hvad filen rigtigt er og hedder. Hvorfor, og hvordan ændrer jeg det igen?
Avatar billede buddy45 Juniormester
11. august 2004 - 21:48 #1
Slet midlertidige internetfiler.
Avatar billede hcma Novice
11. august 2004 - 21:59 #2
Windows er så viseligt indrettet, at det nok skal finde en eller anden mærkelig måde at gøre opmærksom på. at der er noget galt ;o)
I dit tilfælde er det nok, som buddy45 skriver, noget med "Midlertidige Internet Files", der er fyldt op = ikke plads til mere i mappen.
Når "m.i.f.-cachen" er fyldt op begynder der automatisk en form for sletning bagfra (sletter de ældste og sætter nye ind), men for ikke at benytte alt for meget kapacitet, får man så kun mulighed for at gemme billeder i bmp-formatet, hvilket må være en form for omvendt logik fra microsoft's side, da bmp jo fylder mere end jpg, men sådan er det og det bliver nok ikke rettet.
Så gør som buddy45 skriver:  tøm de midlertidige internet filer  (du kan gøre det via: Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning)
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
11. august 2004 - 22:25 #3
Haha okay mange tak, prøver lige...
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
11. august 2004 - 22:29 #4
Ja tark, d ser ud til at virke!
Avatar billede buddy45 Juniormester
11. august 2004 - 22:47 #5
-> catbody: Vi deler    ;o)
http://www.eksperten.dk/spm/528462
Avatar billede buddy45 Juniormester
11. august 2004 - 22:52 #6
->downloadcentral.dk: Tak for points.
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. august 2004 - 01:55 #7
Har du bøvl med IE så tjek denne side:
http://inetexplorer.mvps.org/

Her er deres beskrivelse af problemet:
http://inetexplorer.mvps.org/answers.htm#jpg_bmp
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
12. august 2004 - 05:31 #8
Cool, mange tak alle sammen, og nice at du deler buddy buddy :o)