Avatar billede mikkeljans Nybegynder
17. august 2004 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forstærker til Computer

Jeg har lige sat en forstærker til min computer..
Først gik computeren ned og efter den havde været sat til et stykke tid syntes jeg min computer begyndte at gå langsomt og efter det begyndte det at lugte brændt fra min computer så jeg slukkede den med det samme.

Kan det skade computeren at sætte en forskærker til den?

Eller måske har jeg sat den forkert sammen.. Kan det være ledningen der er forkert?.
Der er en CD, Dat/Video og Phono port.
Hvilken en af dem skal jeg bruge?

På forhånd tak.
Avatar billede belle Nybegynder
17. august 2004 - 11:11 #1
sæt ledinigen fra line-out eller hovedtelefon udgangen over til dat indgangen på din forstærker.
Det bør ikke kunne skade computeren på nogen måde da det kun sendes signal fra computeren over til forstærkeren
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2004 - 12:14 #2
Det kan godt skade din computer, hvis du har forbundet dem forkert. Alle indgange på dit lydkort/pc er beregnede til at modtage et elektrisk signal af en bestemt styrke. Hvis du sender et for kraftigt signal igennem den, kan den godt tage skade, hvilket den brændte lugt kunne tyde på.

Kig på linket herunder for at se lidt om at forbinde pc til forstærker:

http://www.a-reny.com/iexplorer/restauration.html
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2004 - 12:39 #3
For lige at uddybe det lidt. Hvilke ind/udgange har du på dit lydkort og hvilke har du på din forstærker?
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
17. august 2004 - 14:46 #4
På Forstærkeren er der en CD, Dat/Video, Phone Port. Ingen AUX port.
I computeren er der 4 porte blå/rød/grøn/sort.
Jeg er ret sikker på at det er den grønne den skal i.
Så jeg har taget et AUX stik og forbundet computerens grønne port til forstærkerens CD port.
Den spiller fint, men computeren har tendens til at blive varm omkring dens strømforsynning.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2004 - 17:35 #5
På din computer er den grønne "Line out". Den skal normalt forbindes til en "Line in" på din forstærker.

I dit første indlæg skrev du, at computeren gik ned og også begyndte at lugte brændt. Nu skriver du, at den spiller fint, men at din strømforsyning bare er lidt varm. Hvad har du ændret i mellemtiden?
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
17. august 2004 - 20:55 #6
Den har hele tiden spillet fint.. Den gik kun ned første gang jeg satte den til.
Før var den sat til 1 højtaler. Nu er den sat til 2.
Lige nu er den ikke varm selvom jeg spiller, men det kunne også være fordi min computer har været slukket i lang tid.
Jeg ved ikke helt hvor farligt det er at have forstærkeren på.
Jeg jeg prøver mig lidt frem og lukker det her tropic, så kan jeg altid lave et nyt hvis noget brænder sammen :).

Tak for hjælpen.