Avatar billede blees_jelling Nybegynder
06. september 2004 - 23:11 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Desperat af Outlook - kan pludselig ikke sende eller modtage!

Alt var godt - for en måned siden. Sendt og modtag fint over Outlook - 2003, Service Pakke 1.
Fik mere memory i min bærbare - oprettede en "Skrive" tablet.

Og nu er det rent kaos. Jeg har ikke kunnet anvende Outlook siden.
Min første fejl . ved "opkald" over bredbånd - hedder
Opgaven 'Ny scannet mail - modtager' rapporterede en fejl (0x8007007E) : 'Ukendt fejl 0x8007007E'

Derefter - kommer følgende fejl:
Opgaven 'Ny scannet mail - modtager' rapporterede en fejl (0x8004210A) : 'Der opstod timeout i handlingen, inden der kom svar fra serveren til modtagelse (POP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'

Og det tyder på at jeg skulle kontakte bredbånd operatør og webhotellet. De er rørende enig om at :
1) Jeg skal sætte Norton på pause
2) Det er en MSOFT fejl . og intet med dem at gøre.

Så jeg har prøvet at opdatere Office - er nu på SP 1.
Og var dumt nok til at installere Windows XP Service pakke 2 - men det hjalp ikke - og det har jeg afinstalleret igen.

Når jeg forsøger at opdatere til SP 3 - siger den at den havde forventet en anden version. UNderligt . MS har skrevet at det ikke er noget problem at gå direkte til XP SP3.

Det er skrækkeligt. Webmail er nu en gang ikke så prof / flot som Outlook. eller Outlook Express.

Har forsøgt at finde Outlook Express - for at anvende den - og teste den - mennnnn - det er hellere ikke nemt. ! Jag har faktisk fjernet min Outook Express.
Og den vil ikke downloade    en ældre version af Internet Explorer - når den kan se at jeg har en nyere version.
Pyha -

Er der nogen derude som kan hjælpe mig?

På forhånd mange mange tak!
Barb

PS Manden i huset kan godt sende / modtage mails.
Jeg kører fint på Internet Explorer.
Avatar billede no_stress Nybegynder
06. september 2004 - 23:16 #1
måske kan dette her hjælpe:
http://support.microsoft.com/?kbid=827349
Avatar billede no_stress Nybegynder
06. september 2004 - 23:18 #2
Avatar billede knudgert Nybegynder
07. september 2004 - 02:02 #3
Når jeg forsøger at opdatere til SP 3 - siger den at den havde forventet en anden version. UNderligt . MS har skrevet at det ikke er noget problem at gå direkte til XP SP3. ?

Sp 2 er først kommet på dansk mandag d. 06.09.2004, så det varer vel lidt inden en sp3 kommer eller hvad mener du?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. september 2004 - 03:44 #4
Hvis du vil have fat i Internet Explorer 6.0 SP1 Full version i UK eller DK udgave kan det ske fra Syddansk Universitets FTP server
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede miko67 Nybegynder
07. september 2004 - 06:17 #5
Jeg har en mistanke om, at du enten har en mail liggende og vente på at blive sendt - som er for stor/har en file-attachment som giver problemer, eller du har modtaget en mail (på serveren) som er for stor/har en file-attachment som giver problemer, og som du i begge tilfælde nemmest vil kunne komme omkring ved at finde og slette (irreterende løsning ja).

Ellers giver dine fejlmeddelelser jo denne løsning via google: http://www.domainavenue.com/support_oe6_0x800ccc19.htm hvor de foresloår at du slår scanningen af mail fra i dit antuvirus-program. (heller ikke nogen sjov løsning på sigt).
Avatar billede serverservice Praktikant
07. september 2004 - 08:44 #6
Jeg vil foreslå at du reparer din office pakke ved at gå i tilføj/fjern - office - change- og start den op og vælge reparér: Er det ikke nok så vælg geninstaller.
Baagefter skal du fjerne din mail konto og oprette den igen - det er vigtigt at du har gemt dine kontooplysninger dertil- du gør det i: funktioner - konti i Outlook.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
07. september 2004 - 09:47 #7
Tak til jer alle for jeres støtte:
Jeg har fulgt
no stress ideer - for flere dage siden - uden at det hjalp.
Har overvejet at kontakte MS for at få den hotfix - men så skal man have SP2 fordi de skriver:
"""Full-file-versionen af dette hotfix er også den administrative version af dette hotfix. Du kan installere denne version af hotfix med Office XP Service Pack 1 (SP-1). Microsoft har dog ikke testet denne rettelse på Office XP SP-1 i samme omfang som på Office XP Service Pack 2 (SP-2). Hvis du installerer dette hotfix på en computer med Office XP SP-1 installeret, kan der opstå visse filkonflikter. Microsoft understøtter denne konfiguration, men Microsoft anbefaler ikke denne konfiguration. """"
Knudgert - jeg har brugt den engelsk version - og flere har siden advaret mig om at man ikke skal røre ved den XP vers SP2. Men nu er jeg bange - kludrer jeg rundt mellem Office og XP SP2 og SP3=?? Jeg beklager hvis jeg har sendt de forkerte meldinger ud!
Halifax - mange tak for linken - det var dejligt.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
07. september 2004 - 09:51 #8
miko67 - Jeg vil prøve at arkiver alle mine mails i en anden folder.
Så lige denne - som understøtter miko67 teori
Rick,
I had a similar problem, long before I installed SP2.
I was able to use a web based mail reader and get the "BAD" message.

virus scan enabled and error 0x800ccc0f after a long wait

virus scan not enabled and error 0x8004210a after a long wait
My outlook now works fine.
Jim Nickerson
FWIW, YMMV
I called Microsoft and they said::::::::
PROBLEM:
Unable to download some e-mails through a POP3 client, (Outlook or Outlook
Express).  The client hangs until it times out.
CAUSE:
The messages that are not downloadable do not contain a proper POP3Tail, or
termination sequence  "<CRLF>.<CRLF>" as per RFC 1939.  So, the client never
sees the termination sequence and therefore cannot continue to download
other messages.
RESOLUTION:
Using REGEDT32, add a Dword value to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\POP3SVC\Parameters\Chec
kPop3Tail    Set the value to "1".
Dette hænger sammen med no stress anbefalingen.

Jeg prøver lidt videre - og melder tilbage
vh
Barb
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
07. september 2004 - 11:46 #9
Jeg har nu slettet alle mine meddelelser -  på serveren og på PCen - det hjalp ikke
Jeg har ændret registrey og det hjalp heller ikke
Jeg er snart blevet rer gråhåret!
Avatar billede miko67 Nybegynder
07. september 2004 - 12:13 #10
Gråt hår er sexet :)
Avatar billede serverservice Praktikant
07. september 2004 - 12:33 #11
Har du gjort hvad jeg foreslog. 07/09-2004 08:44:30
Avatar billede miko67 Nybegynder
07. september 2004 - 12:47 #12
Jeg ville også prøve dannyboyd's forslag på nuværende tidspunkt!
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
07. september 2004 - 23:17 #13
Ja - jeg har også prøvet Dannyboyds forslag -
efter jeg afinstalleret 2000.
Alle mine folder er tomme - både på server og PC.
Mine konti er slettede - og nu oprettet igen.
Samme fejl - øv øv øv
Avatar billede miko67 Nybegynder
07. september 2004 - 23:54 #14
det lyder som om det er ved at være på tide bare at starte forfra... formatere osv. Før eller siden må det da lykkes :) Husk at downloade updates til cd så du ikke skal på nettet efter dem. Du har back-up hos manden ikke?

Og husk at trække stikket til adsl-linjen mens du installerer, og slå windows' firewall til med det samme. Nogen ting kan ikke siges for tit :)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. september 2004 - 00:13 #15
Der er ingen grund til at formatere - du skal køre en repair så.
Her er en guide fra denne sprøde hjemmeside - under windows repair.
http://www.dannyboyd.frac.dk/
Avatar billede miko67 Nybegynder
08. september 2004 - 00:57 #16
tjaeh.. dannyboyd du har naturligvis ret :)  - i hvert fald indtil blees jelling har prøvet det af hehe. Lad os høre hvordan det ender.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
08. september 2004 - 13:09 #17
Kære Danny og Miko

Takker for jeres hjælp - jeg kan ikke lave en repair da jeg kun har en total Windows XP image fra den gang jeg købte min maskine.

Så jeg tager mod til mig - og skal vist nok igang med at formattere.
Skal lige forstå - det med at tage stikket ud til bredbånd inden . - hvorfor det? ja - jeg beklager at jeg ikke ved det - men der er kun en vej at komme igennem uvidenhed :)

Tak endnu engang - I skal nok få points  - om ikke andet - aå for jeres udholdenhed!
/B
Avatar billede miko67 Nybegynder
08. september 2004 - 14:16 #18
Du skal helst have en firewall op at køre (som minimum) inden du går på nettet - og med bredbånd er du jo på fra starten - ellers kommer der MEGET hurtigt "snavs" på din maskine udefra. Prøv engang at læse denne lille sag: http://cybercoyote.org/manage.htm om hvordan du arbejder sikkert.

Vi krydser fingrene :)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. september 2004 - 15:16 #19
ok - kan godt forstå du gerne vil have det til at virke igen
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
08. september 2004 - 22:34 #20
OBS Danny - Fejl - jeg troede at jeg accepteret dit svar - men det gjorde jeg ikke!
Beklager ! Jeg opretter lige et nyt .. øf..<
Avatar billede serverservice Praktikant
08. september 2004 - 22:38 #21
->bles jelling Nej du må ikke give mere end 200 point for et spm. - hvis jeg skal have nogle så skal Miko67 dele nogle ud.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
08. september 2004 - 23:30 #22
Jamen - kan I ikke bare begge to få de 200 - Mik fra dette - og danny fra det nye?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2004 - 00:22 #23
nej det må man ikke - for så har du jo givet 400 point for et spm -
->Miko67 hvis du opretter et spm. til mig med 100point er sagen løst?
Avatar billede miko67 Nybegynder
09. september 2004 - 01:24 #24
Spm: "100 stærke til dannyboyd" http://www.eksperten.dk/spm/537776
- og vi takker for point blees jelling. Håber du får det op at køre igen :)
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
05. december 2004 - 20:25 #25
Til orientering - det endt med en hel formattering af c: drevet - og reinstallation af XP - og nu kører det igen. I mellemtiden stod mine to USB porte af . PCen har været til sygehuset og får nye motherboard - så nu er jeg næsten lykkelig igen.....
Igen TAK.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. december 2004 - 21:59 #26
altid godt med noget feedback på spm. - så det ser bedre ud nu
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
05. december 2004 - 22:59 #27
JA TAK - DER ER IKKE NOGET BEDRE END AT KUNNE SENDE OG MODTAGE - TAK FOR DET - DANNY BOY (D) Kender du sangen - hvem var det - roberta flacks? Joan Baez? smuk sang.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. december 2004 - 23:30 #28
tænker du ikke på Sonny boy?