Avatar billede rasmusdb Nybegynder
08. september 2004 - 16:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemme som *.csv (kommasepareret)

Hej

Jeg skal gemme et dokument som en *.csv fil, men den skal være kommesepareret, jeg kan simpelthen ikke komme til det, jeg kan gemme den som en semikolonsepareret, men det virker ikke, hvis jeg går ind i hjælp, kan jeg godt se der er en der hedder det, men kan bare ikke finde ud af hvordan jeg kan komme til det. Når det så er gemt, og jeg åbner det igen, skal det hele være rykket over til venstre og stå i kun en box, men separeret af komma.

Håber der er en eller flere der kan hjælpe.
Avatar billede martin_moth Mester
08. september 2004 - 16:27 #1
Øhhhh

Kan du finde ud af at gemme som semikolonsepereret?

Hvis ja, kan du jo bare gøre det, og så skifte alle semikolonner ud med kommaer bagefter
Avatar billede jkrons Professor
08. september 2004 - 16:28 #2
Hvis du laver en makro, som gemmer som CSV, gemmes filen som kommasepareret (i hvert fald i ældre udgaver af Excel).

Men uanset hvordan og hvorledes kommer det ikke til at stå i en celle, når du åbner igen, fordi Excel oversætter kommaerne til kolonneadskiller og skriver hver ting i sin celle igen.
Avatar billede jkrons Professor
08. september 2004 - 16:32 #3
Det sidste er i øvrigt ikke rigtig. Den oversætter ikke længere men skriver det hele i en celle med komma i mellem.
08. september 2004 - 16:36 #4
Komma- eller semikolonsepareret afhænger af de internationale indstillinger.

Du kan ikke bare ændre fra semikoilon til komma ved hjælp af søg/erstat, for i en dansk version anvendes kommaet som decimaltegn.

En dansk udgave af Excel gemmer som semikolonsepareret, en engerlsk udgave som kommasepareret.

Hvis du i Kontrolpanel->International ændrer fra dansk standard til engelsk standard, vil dette slå igennem i Excel, og du kan i en dansk Excel gemme som kommasepareret. HUSK - at skifte tilbage efterfølgende.
Avatar billede rasmusdb Nybegynder
08. september 2004 - 18:27 #5
Ok mange tak, det var alt hvad jeg havde brug for at vide :)
08. september 2004 - 20:44 #6
Hvad var det du kunne bruge?
12. september 2004 - 20:41 #7
Lukketid???