Avatar billede exotictrade Nybegynder
25. september 2004 - 17:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vurder min hjemmeside.

Jeg har lige fået lavet en hjemmeside, hvad synes i er godt/dårligt, og har i nogle forslag til hvordan den kan gøres bedre?
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. september 2004 - 17:53 #1
lol lol lol lol...
Avatar billede exotictrade Nybegynder
25. september 2004 - 17:54 #2
Glemte lige linket www.exotictrade.dk
Avatar billede Chewie Novice
25. september 2004 - 17:54 #3
klassiker:)
Avatar billede Chewie Novice
25. september 2004 - 17:56 #4
Jeg tror hvis fjerner baggrunden vil du få en mere stil ren HP
Avatar billede abh Nybegynder
25. september 2004 - 20:07 #5
Enig med "www_sjovhilsen_dk" baggrunden gør at siden virker sjusket som den egentlig ikke er. Menuen er fin undtagen at man kan se det hvide rundt om cirklerne, så måske lidt mere arbejde på dem. Din "scrollbar" mangler lidt farve måske lidt grønt så det passer til dit farveskema. Håber du kan bruge det til noget :o)
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. september 2004 - 20:26 #6
Den er generelt bare for grålig. Ikke det resultat man burde nå frem til hvis man bainstormer på ordene "duft" og "velvære". Derimod ser det ud som om den er lavet med ordene "urenhed" og "lugt".
Forstår du hvad jeg mener? Den signalerer noget helt forkert.

Det er vigigt at starte rigtigt i en design process så man ikke skal gå tilbage og ændre noget. Og man skal prøve flere muligheder af i hvet skridt af den kreative process, så man til sidst ved at man står med det bedste produkt ud fra sine evner.

Her er men gået ned af en forkert vej allerede på et af de tidlige stadier.
Nemlig research og brainstorm stadiet.
Stadiet hvor man skulle ha' tænkt:
- Hvordan ser andre sider med lignende produkter ud?
På hvilke punkter er vi som dem. På hvilke skiller vi os ud?
- Brainstorm: "velvære". Det er noget med renhed. Hvad er ren farve feks? Hvid. osv osv osv..
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. september 2004 - 20:37 #7
Du burde have nogle tilbud eller nye produkter på forsiden!
Brugeren skal ledes ind i 'butikken' via tilbud eller andre interresant ting.

Og så er der alle de lange lister af produkter du har.
Det holder altså bare ikke. Det sælger man ikke noget på.
Du skal jo tænke på at det er livsstils produkter du sælger.
Ikke elektronik smådele!
Avatar billede exotictrade Nybegynder
27. september 2004 - 05:39 #8
Jeg har ændret på baggrunden, dog ikke palme billedet, da jeg godt kan lide det. Jeg har også ændret på scroll baren, men kun på forsiden (indtil videre),jeg vil lige høre jeres kommentar inden alle siderne ændres. Jeg synes ikke at det var pænt med for meget farve på scrollbaren, da den så blev for fremtrædende og siden så mindre ud.
Jeg har haft tjekket mange af ligende sider, men de var så kedelige og farveløse, at jeg ikke ville bruge dem, som inspirations kilde (jeg mener at min klart slår de fleste af dem. prøv at google på incence).
Det næste bliver så at lave undermenuer til produkt kategorierne så de er del op i fabrikant, så der ikke er de lange lister, eller er det bedre at lave en 'tilbage 1 2 frem' menu i det ene hjørne? eller måske en pulldown boks for hver fabrikant hvor man vælger duft?

Ja mulighederne er mange :-)

Jeg skal også have smidt nogle produkter på forsiden, det vil nok også hjælpe en del på første gangs indtrykket når folk besøger siden.
Avatar billede exotictrade Nybegynder
27. september 2004 - 16:55 #9
Jeg har nu, ændret i listen med produkter, er det bedre sådan?
Avatar billede Chewie Novice
27. september 2004 - 20:47 #10
Ja .. jeg synes det er bedre :)
Avatar billede exotictrade Nybegynder
27. september 2004 - 23:09 #11
Så er resten færdigt, er der mere der burde ændres?
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. oktober 2004 - 14:32 #12
Hmm hvem er den kraftidiot som har givet mig dårlig karma for det her spg?!
Kan ikke lige se hvad jeg har gjort forkert...
Avatar billede le_bon Nybegynder
04. november 2004 - 11:50 #13
Jeg kan desværre kun erklære mig 100% enig med doggy82. Det grafiske design halter i dén grad! For mig at se er der ikke andet at gøre end at starte forfra med det grafiske og følge den tankegang doggy82 beskrev tidligere. - Eller alliér dig med en person der har lidt grafisk forståelse, hvilket jeg tror er den klart bedste løsning.

Jeg har overhovedet ikke kigget på den programmeringsmæssige del af din hjemmeside, den kan for så vidt være helt i orden. - Men der skal altså gøres rigtig rigtig meget ved det grafiske hvis du skal sælge noget på det site.

Jeg Googlede lidt, som du opfordrede til tidligere i tråden, og fandt et par stykker jeg mener du kunne bruge som inspiration. Jeg ved godt at dit budget ikke ligger på niveau med Lancomes, men se på farverne, se på menuernes opbygning, se på hele det grafiske interface som en helhed:
http://www.cacharel.com/
http://www.elizabetharden.com/
http://www.laurabiagiotti.it/
http://www.lancome.com/

Jeg håber du har mod på at give den en masse gas med det grafiske!

Mvh. le_bon  c",)
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. november 2004 - 14:12 #14
Hmm nu er siden bare helt sort, og så med neongrøn!?
Det signalerer krybdyr, slanger osv.
Har intet med velvære eller "exotic" at gøre.

Renhed er hvid.
- Altså baggrunden skal være hvid.
Exotic er noget med violet/lyserød.
Altså kunne feks et topbanner se så'n her ud:
http://www.lassefernov.dk/exp/exotic.gif

Men huske at des kraftigere farve, des mindre skal der være af den.
Altså mindst violet, og mest hvidt. Derfor siger jeg: Hvid baggrund.

Håber at du kan bruge det til noget.