Avatar billede snuf Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:20 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Hvidt glimt inden Flash-object læses ind

Jeg har lavet en HTML-side med frames. I enkelte af disse frames loades der (på kommando) Flash-objekter ind. Siden er overvejende i en blå nuance.

Problemet er at når et Flash-object læses ind, kommer der et hvidt "glimt" af baggrunden lige inden objektet er "på plads" (og preloaderen starter). Det er muligvis en eller anden BG-color som lige akkurat ses. Og det er irriterende.

Jeg har prøvet at lave en passende blå BG-color som baggrund for de relevante frames, i HTML-siden som "huser" Flash-objectet samt i Flash-movien. Intet hjælper.

Ved noget hvad der kan gøres ved det?

På forhånd tak.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:28 #1
Måske kan en preloader løse problemet. Hvis der er grafik eller lyd i flashen vil det hvide glimt under alle omstændigheder bliver kortere.

Du kan eventuelt flytte dine frames (i flashen) en frame frem, og skrive dette i frame1:

stop();
createEmptyMovieClip("loader", 0);
loader.onEnterFrame = function() {
  hentet = _root.getBytesLoaded();
  total = _root.getBytesTotal();
  pro = (hentet / total) * 100;
  if(pro >= 100) _root.nextFrame();
}

Så skulle den blive blå "hurtigere" efter min overbevisning :)
Avatar billede rohaje Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:27 #2
Kan man ikke, istedet for at udskifte hele flash-objectet, have et fast blåt flash object der loader de andre flash objecter ind i levels?.
Avatar billede snuf Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:31 #3
Legende.dk: Uanset HVAD man gør i Flash-filen, så kommer blinket før den læses ind. Jeg tror ikke problemet skal/kan løses der. Jeg har iøvrigt allerede en preloader (i Flash'en).

Rohaje: Jeg kan se hvad du mener. Desværre ville det fungere meget dårligt med den eksisterende løsning: http://www.eksperten.dk/spm/481976

/snuf
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:35 #4
ok, det var bare en ide
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. oktober 2004 - 11:36 #5
listening_lc = new LocalConnection();
listening_lc.loadmovie = function(movie) {
  loadMovieNum(movie+"swf",2);

}
listening_lc.connect("slave_XX");

talking_lc = new LocalConnection();
talking_lc.send("slave_XX", "loadmovie", "enSwfFil");

vil det ikke virke ?
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. oktober 2004 - 11:39 #6
så er du også fri for at have listening_lc kod ei alle dine slaver,, de skal bare være i den de slaver der ligger i _level0.
Det kan godt være jeg tager fejl,, måske kan barklund kommentere ?, han har jo styr på det.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:05 #7
du skal simpelthen huske at sætte din bg farve alle steder.

Se f.eks. http://www.saks.dk, - her er ikke noget glimt, men det var der på et tidspunkt, - så se lige om du har sat din bg, også i object koden til den rigtige farve.

vh

KalleBalle
Avatar billede kalleballe Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:07 #8
document.write('<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"');
    document.write('  codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" ');
    document.write(' ID="film_broadcast" WIDTH="700" HEIGHT="500" ALIGN="">');
    document.write(' <PARAM NAME=movie VALUE="saks.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=best> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000>  ');
    document.write(' <EMBED src="saks.swf" quality=best bgcolor=#000000  ');
    document.write(' swLiveConnect=FALSE WIDTH="700" HEIGHT="500" NAME="test" ALIGN=""');
    document.write(' TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">');
    document.write(' </EMBED>');
    document.write(' </OBJECT>');
Avatar billede kalleballe Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:08 #9
tænk ikke på document.write tingen :)
Avatar billede snuf Nybegynder
11. oktober 2004 - 09:08 #10
Jeg har fundet en helt anden løsning på problemet, som er simplere, og derved bedre på alle punkter. Derfor har jeg ikke tjekket alle ovenstående løsningsforslag.

Men da jeg deler gerne pointene ud til alle der har bidraget.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede rohaje Nybegynder
11. oktober 2004 - 09:18 #11
kan du ikke fortælle om den "helt anden løsning"? så kan spørgsmålet hjælpe andre der søger, på eksperten, med lign. problemer. :)
Avatar billede snuf Nybegynder
11. oktober 2004 - 18:06 #12
Den "helt anden løsning" er en (nødvendig) omstrukturering af sidens indhold, der igen betyder at jeg ikke får de omtalte hvide glimt i Flash-objekterne.

En yderligere redegørelse vil være for omfattende, og med meget lidt relavens (og givetvis og meget lidt interesse) for Ekspertens brugere.

Jeg beklager ikke at kunne bidrage med information vedrørende emnet (eller for at have bragt det op uden at kunne afslutte det med en løsning). Men det står jo hvem som helt frit for at efterprøve de løsningsforslag der er blevet bragt for dagen her, jf. dette spørgsmål samt relaterede link.

For mit vedkommende er det ikke længere aktuelt.

Men jeg deler som sagt gerne pointene ud til de hjælpsomme eksperter der bidrog, inklusive dig selv, rohaje.

/snuf
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. oktober 2004 - 18:41 #13
Det absolut nemmeste er da:

<body onload="docuement.getElementById('flash').style.display='block'">

<div id="flash" style="display:none;"><object..... ></object></div>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. oktober 2004 - 18:41 #14
men husk den duer ikke hvis det f.eks er en intro der starter af sig selv - så vil den bare køre i baggrunden.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:05 #15
lykkedes det?
Avatar billede snuf Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:05 #16
Som forklaret ovenfor har jeg bevæget mig i en anden retning. Derfor har jeg ikke testet de seneste løsningsforslag. Men ellers mange tak :o)

Lad mig benytte lejligheden til at opfordre alle venlige sjæle til at smide et svar, så jeg kan dele pointene ud!
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:07 #17
svar ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:08 #18
oki doki :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2004 - 01:21 #19
øf øf
Avatar billede snuf Nybegynder
18. november 2004 - 08:49 #20
Nu mangler bare rohaje.
Avatar billede rohaje Nybegynder
18. november 2004 - 20:32 #21
jeg kom vist ikke med noget til den her :)
Avatar billede snuf Nybegynder
21. november 2004 - 11:25 #22
Okidoki.