Avatar billede futurama Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvad må jeg med blank våben tilladelse

Var over på sattionen og udfylde en ansøning til blank våben tilladelse men hvad må jeg som fx må jeg tage blank våben med hjem fra tyskland? som sværd/knive
Avatar billede -thomas- Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:27 #1
Ja, du må købe sværd og knive over 10 cm.
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:36 #2
Ja.... bare du viser din tillladelse må du næsten alt... osse transporter våbenet forskellige steder hen, bare den er tildækket..!!!!
Avatar billede -thomas- Nybegynder
14. oktober 2004 - 22:13 #3
Ja, det er jo en samler-tilladelse, så du må ikke rende rundt med det i byen :-)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
14. oktober 2004 - 22:35 #4
vi vil ikke have folk med knive i byen hehe, SMUT lol :D
Avatar billede sharkman Nybegynder
14. oktober 2004 - 23:01 #5
Når du får din tilladelse, så kan du på bagsiden læse, hvad det helt nøjagtigt er, den giver tilladelse til (Samling af skarpe våben eller stikvåben, hvis klinge overstiger 12 cm). Tilladelsen beskriver også forhold omkring opbevaring og transport (skrappe regler), ligesom der nævnes en lang række knive og andre våbentyper, som IKKE er omfattet af tilladelsen (f. eks. springknive, kasteknive og kastestjerner).
Og JA, hvis du f. eks. køber et sværd i Tyskland, eller et andet våben, der er omfattet af tilladelsen, så gælder tilladelsen til hjemtransporten, da det drejer sig om transport i forbindelse med køb.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:18 #6
Ja, det er vidst 12 cm - du kan forresten læse våbenloven her: http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000006729-REGL
Avatar billede fjollefisk Nybegynder
01. maj 2012 - 21:38 #7
Må jeg så ikke hvis jeg har en blankvåben tilladelse, tage et svær med i til middelalder kom-sammen? og bære det? eller er det her hvor men skal have en skede med et falsk skafte montert?
Avatar billede MasterDrummer14 Nybegynder
01. august 2012 - 22:33 #8
Hej alle!

Det kan godt være at jeg spørger dumt?!
Men, hvor gammel skal man være for at få en
"blankvåbentilladelse"? Please hjælp i need it!  ;)
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
16. september 2013 - 23:56 #9
18år
Avatar billede ChristianF-J Nybegynder
26. november 2013 - 11:44 #10
Er du sikker på at man må indføre blankvåben uden importtilladelse?
Jeg har altid hørt, at man skal have importtilladelse fra politiet for at måtte indføre blankvåben.
Venlig hilsen
Christian
Avatar billede ChristianF-J Nybegynder
26. november 2013 - 12:15 #11
Spørgsmålet er til sharkman