Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:58 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Er messenger 4,7 ikke afinstalleret alligevel?

Heysa derude. Jeg kender intet til messenger programmerne, men har lovet at hjælpe en så derfor har jeg lige et par spørgsmål som jeg håber kan afklares.

Jeg har afinstalleret messenger 4.7 til fordel for MSN 6.2 versionen. Det andet program som vistnok hedder windows messenger er blevet afinstalleret fra computeren.

MSN 6.2 har jeg installeret således at programmet ikke får lov til at starte automatisk op når jeg logger mig på. Men alligevel oplever jeg at jeg pludselig får flere meddelelser - hov nu kom der pludselig 2 til - selv om jeg ikke er logget på (nede i proceslinien ude ved uret er der et rødt kryds over messenger symbolet). Hvorfor sker dette?
Og når jeg går ind i en modtaget meddelelse og klikker under hjælp og checker under WINDOWS MESSENGER står det at der er version 4.7.
Er det modtageren som benytter denne version? Jeg fatter intet af det her?
Vedkommende som jeg hjælper ønsker ikke at modtage meddelelser når hun ikke er logget på - men som I kan se - der popper alligevel meddelelser op. Hvordan får jeg lige løst det er problem?
Avatar billede overloaded Mester
16. oktober 2004 - 16:08 #1
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:21 #2
overloaded> Det link du henviser til er jo den velkendte som bliver brugt til afinstallering af den almindelige WINDOWS MESSENGER som jeg har beskrevet, så jeg søger fortsat et svar på overstående.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:44 #3
Det kan godt være at bliver svært at løse. Når man har gjort dét som overloaded linker til, så virker det et stykke tid, og så kan 4.7 finde på at dukke op igen. Der er nok ikke så meget andet at gøre end at blokere den fra at starte op, og så lade den køre i baggrunden. På den måde generer den ikke mig ;) En anden mulighed er måske at disable den under "tjenster" i MSCONFIG, men jeg har ikke prøvet. Det kan være  at det også disabler 6.2. Måske værd at prøve
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:15 #4
forevernewbie> Det vil jeg da prøve af, men jeg får lige spørgsmålet at når jeg pludselig modtager en meddelelse, jamen ser afsenderen så mig som online? I så fald vil afsenderen jo få den opfattelse af at jeg bare lukker af uden at skulle svare?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:27 #5
Der skal jo så lige "ryddes op" i indstillinger, og kontaktpersoner, i 4.7. Så får man jo ikke flere meddelelser. Det hele skal jo så flyttes over til 6.2
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:34 #6
Jamen 4,7 versionen er jo ikke på computeren som jeg beskrev i indlægget, så der er ingen indstillinger at flytte. Er der tale om en misforståelse?
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:11 #7
kan godt være der stadig er windows messenger på.. Hvis du vil af med det helt kan du højre klikke ude på skrivebordet vælg ny --> genvej

Derefter skriver du følgende kode i kommando tekstfeltet:

%windir%\System32\RunDll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.remove

Følg guiden og åbn så genvejen op.. Så spørg den nok om du vil slette windows messenger og der klikker du Ja.. Hvis windows messenger ikke er installeret ved den give fejl meddelse og sige det.

Håber jeg har forstået det rigtig.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:26 #8
asplokink 12345> Jeg prøver dit tip af i morgen da jeg ikke har mulighed for at komme til omtalte computer mere i aften.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:03 #9
jeanette18-> Nej, jeg mener ikke at jeg har misforstået. Selvom man fjerner 4.7 helt, også på den måde som asplokink12345 foreslår, kan den af uvisse årsager godt finde på at komme igen, og køre i baggrunden
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:38 #10
forevernewbie> jamen hvis den kører i baggrunden må jeg jo kunne finde programmet på computeren og det kunne jeg ikke. Jeg arbejder videre med det i aften (hvis jeg ellers kan få lov til at komme til computeren).
Vi snakkes.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:02 #11
Jeps, good luck ;)
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:43 #12
Har ikke haft at windows messenger er kommet frem, men tror også som forevernewbie skriver at det kan lade sig gøre. Fx automatisk windows opdatering hvor man ikke har "skjult" windows messenger på www.windowsupdate.com.. Det har jeg gjort plus det med kommandoen og fjernet det i windows komponenter i tilføj/fjern programmer i kontrolpanel. Ved ikke ellers hvordan det kan installer sig selv automatisk.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:48 #13
Jeg prøver at holde et skarp øje med det:)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:18 #14
Det kan jeg da godt forstå at du er. Vi må bare håbe på, at de får styr på de probs, på et tidspunkt
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:20 #15
Tjaeh, glem ovenstående. det var noget jeg lagde i et andet spørgsmål, og jeg ingen anelse om hvorfor det røg herind
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:09 #16
Jeg havde et vindue åbent her, imens jeg sendte indlægget i en anden tråd, og så røg det herover. Besynderligt
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:41 #17
forevernewbie> sådan noget sker jo. Engang imellem går det også lidt for hurtig for mig når jeg f.eks har 6-7 åbne tråde. Du er da tilgivet!!  :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 19:29 #18
Tak for tilgivelsen jeanette18 *S*. Jeg må så lige finde ud af, om det var min Avant browser der lavede den fejl der, eller det var Eksperten ;) Jeg er helt sikker på, at jeg var på den rigtige side, da det skete. Den rigtige side lukkede simpelthen, og så røg det herind.

Til dit spørgsmål, så kan jeg fortælle, at efter jeg havde afinstalleret 4.7, prøvede den med jævne mellemrum at installere sig igen, så jeg blokerede den med et et af mine sikkerhedsprogrammer. Til sidst blev jeg træt af det, og lod den køre. Jeg tror at den på en eller anden måde, er så "integreret" og "grundlæggende", så man aldrig helt kan slippe for den. På et tidspunkt startede de begge to op, og lagde sig på proceslinien, med to ikoner. Så gik jeg ind i 4.7, og forbød den at starte med Windows. Siden har der ikke været probs
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:00 #19
oki:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:53 #20
asplokink - lægger du et svar:)
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:44 #21
selvfølgelig :) og tak for det
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2004 - 19:37 #22
Jeanette18 Her kommer jeg til at smide et svar forkert ind i tråden, og så giver du mig point. Det er da for morsomt *G*. Tak for pointene :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:26 #23
Forevernewbie> nej det var faktisk ikke en fejl, men hvis du lægger mærke til det i nogle af mine tråde, så deler jeg points ud til dem som har bidraget tråden med god info (som også kan komme andre tilgode. Jeg er typen som værdsætter folks hjælp og initiativ for at bruge deres fritid på mig og det belønner jeg gerne. Derfor beder jeg ofte dem som ønsker points om at lægge et svar.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:51 #24
Nu hører jeg ikke til dem, der går vildt meget op i point, men det er da altid rart, at det man bidrager med, bliver værdsat. Det er så ikke alle der ser tingene på samme måde som dig, desværre :( Der er ret irriterende, når man prøver at hjælpe, og man så, i nogle tilfælde, ikke engang for repons. Så din måde at se på tingene, er sandelig værdsat *S*
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:44 #25
Forevernewbie> points betyder absolut intet for mig ej heller. Jeg er aktiv i en del forums både for at lære og får at hjælpe og ikke mindst fordi computere virkelig interesseret mig ret meget.

Ha` en god weekend.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:50 #26
Tak, i lige måde.