Avatar billede Helbo-DK Juniormester
28. oktober 2004 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er AUX for noget?

Jeg vil gerne vide noget om AUX, da jeg ikke aner, hvad det betyder!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:09 #1
hmmm... noget med lyd.. .hehe
Avatar billede hexya Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:10 #2
Auxiliary = Hjælper
bare en ekstra indgang/indput
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:10 #3
var da ihvertfald lige hvad jeg hurtigt kunne læse mig til... men kan godt nok ikke finde en side hvor der står: Dette er AUX.... desværre
Avatar billede hexya Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:16 #4
ekstra indgang til lyd (og sjældent video) - fx en ekstra cd-spiller, båndoptager eller lign.

Kan i visse tilfælde også bruges som mikrofonindgang, men denne vil i nogle tilfælde kræve en forforstærker (mikrofonforstærker) for at lyde højt nok. Men det kommer an på styrken af mikrofonens output såvel som Auxiliary-indgangens forstærker.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
28. oktober 2004 - 22:28 #5
Takker... Det var lige det jeg ledte efter!!!
Avatar billede zenze Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:48 #6
Jeg gik ellers lige og troede at det var en UDgang!
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:12 #7
Jep, det kan det (selvfølgelig)også være. Det korrekte svar er:
En supplerende ind- eller udgang.

(Mange år siden jeg har brugt en ekstra udgang - så det tænkte jeg ikke lige på - sgu-fy :^P