Avatar billede charley78 Novice
11. november 2004 - 15:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

transformere mange billeder på en gang i image ready

Jeg er ved at lave en lille animeret figur i image ready, der skal lægges lidt ned til den ene side. I forvejen er figuren animeret og det er også derfor vigtigt, at figurens indbyrdes lag holder deres plads over hinanden.

Hordan transformerer jeg alle lag på en gang?
Avatar billede weblex Nybegynder
11. november 2004 - 15:40 #1
Ved at lænke lagene...?
Avatar billede charley78 Novice
11. november 2004 - 16:29 #2
- det burde måske være løsningen, men jeg har prøvet det, og det er desværre ikke løsningen med mindre programmet pludseligt nægter mig noget, der har været muligt tidligere.
Min version er 7.0 og filen er på 14 lag og vejer omkring 250kb.
Avatar billede weblex Nybegynder
11. november 2004 - 16:52 #3
Har du mulighed for at uploade den, så vil jeg gerne prøve?
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2004 - 20:32 #4
Det kan ImAgeReady ikke og har ikke kunnet tidligere. Det må foregå lag for lag. Det du kan gøre med flere lænkede lag er at flytte indholdet samlet med flytteværktøjet og justere indholdet f.eks. centrere indholdt i forhold til hinanden men vridning, drejning o.lign. kan du ikke.
Avatar billede charley78 Novice
11. november 2004 - 22:42 #5
- det underlige er at jeg faktisk gjorde det forleden, men ikke kan huske hvordan... ellers havde jeg heller ikke troet på at det burde kunne lade sig gøre i dag.

Nu har jeg lagt animationen på http://www.astridnora.1go.dk/eksperten.htm

Det øverste hjerte vil jeg gerne hælde på skrå, mens det forleden lykkedes at hælde det andet i logoet, som det fremgår.
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2004 - 23:00 #6
Jeg trækker mine ord i mig igen om at det ikke kan lade sig gøre. Det kan det i hvert fald i version CS (version 8) men ikke ved at lænke lagene.
Du kan vælge alle lag i lag paletten. Klik på det øverste hold shift-tasten nede og klik på den nederst så vælges alle lag. Vælg Edit->Transform->den transformering du skal bruge. I Indstillingbjælken lige under menuen kan du indtaste en dreje vinkel eller en vride vinkel og klikke ok på returtasten så ændres indholdet i alle i de aktive lag.
Avatar billede charley78 Novice
11. november 2004 - 23:13 #7
merci beaucoup - det skal jeg prøve.. jeg stoler på dig forhånds!
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2004 - 23:46 #8
Du skal ikke stole helt på min beskrivelse når det gælder version 7. Min beskrivelse passer til version 8 (CS) og jeg har lige fundet version 7 frem og her kan du ikke vælge mere end et lag ad gangen tilgengæld virker det faktisk her at lænke alle lag sammen. Aktivere det øverste lag og så vælge Edit->Transform->Den transformering du skal bruge og indstille i indstillingsbjælken og klikke ok på returtasten.
Så weblex var på sporet først. Dog virker det altså "Kun" ved at bruge indstillingsbjælken og taste præcise tal ind.
Avatar billede charley78 Novice
12. november 2004 - 11:36 #9
ja, jeg har haft tid til at tjekke det nu, og den duer ikke i 7'eren.
Alligevel... hvordan gik det til forleden, at det lykkedes det i 7'eren, og så pludseligt ikke igen. jeg har for sjovt skyld prøvet en gang til for kong Knud... og hvad sker der; det duer igen. jeg var lige begydnt at overveje om det var fordi jeg vovede forsøget i Image Ready, måske skulel jeg bare ind i photoshop igen, men nej - det lykkedes (igen) i Image Ready.
... meget mærkeligt

Altså vidte jeg det i forvejen, men blev et par gange snydt af programmet og weblex var først på knappen - tak til ham!
Avatar billede charley78 Novice
12. november 2004 - 11:37 #10
- jeg håber han kan svare en anden gang, så jeg kan give nogle points til ham!
Avatar billede weblex Nybegynder
12. november 2004 - 15:14 #11
Ja det må jeg have til gode c",)
Avatar billede spe Nybegynder
12. november 2004 - 17:23 #12
weblex opretter et spøgsmål med points til dig. http://www.eksperten.dk/spm/560777