Avatar billede deras4 Praktikant
24. november 2004 - 14:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Virtuel hukommelse

Er der én som kan hjælpe mig med at indstille min virtuelle hukommelse korrekt? Jeg bliver ved med at modtage en advarsels pop-up der fortæller mig at min "minimale virtuelle hukommelse er for lille", men jeg kan ikke finde hvor jeg skal indstille denne. Har prøvet gennem stien "System-Avanceret-Ydeevne-Avanceret" men der er det ikke muligt at ændre andet end sidefilen... Ligemeget hvad jeg ændrer denne til, modtager jeg den føromtalte pop-up i ny og næ..

Jeg har haft problemet før, men da holdt det op. Nu kommet igen, og det medfører at min computer lacker meget.

Jeg har 256 mb ram i maskinen, hvoraf grafikkortet har adgang til de 64.

Håber der er en som kan hjælpe mig med at optimere indstillingen, uden at jeg behøver investere i flere ram lige pt.

På forhånd tak. - håber forreste at det er under den rigtige kategori at jeg har oprettet spørgsmålet, da det er mit første af slagsen.

MVH Dennis Rasmussen
Avatar billede cdc Novice
24. november 2004 - 14:46 #1
Start - kontrolpanel - system - fanebladet avanceret - fanebladet avanceret - derefter knappen skift

/cdc

PS: hvis du har xp
Avatar billede cdc Novice
24. november 2004 - 14:47 #2
glemte lige efter den første avanceret skal du klikke på ydeevne instillinger
Avatar billede duckman Nybegynder
24. november 2004 - 14:51 #3
Nu er det sådan, at sidefilen ER din virtuelle hukommelse.
Typisk kan du bare lade Windows styre den.
Har du ellers nok ledig plads på det drev sidefilen ligger på?
Typisk bør man have mindst 1 GB fri.
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 14:56 #4
Jeg har min på minds 3GB & højst 3.5GB - Har haft alt alt for meget bøvl med windows som laver om på størrelse osv. mens man sidder og arbejder, og derved kommer der pauser i forskellige programmer osv. mens den ændre størrelsen. 3GB er måske i overkanten, men så er jeg da sikker på at det hele køre som en drøm indtil jeg slukker for maskinen.
Avatar billede deras4 Praktikant
24. november 2004 - 15:01 #5
Nu er det sådan at jeg har 15 GB ledig plads på drevet hvor sidefilen ligger. Nederst i fanebladet "Avanceret" under "Ydeevne", står der:

Samlet størrelse på sidefil for alle drev: Minimalt tilladt: 2 MB...
- det er denne jeg ikke kan ændre. Min sidefil er sat til 340 ved start, og maksimal størrelse 700 MB..

Men det er den MINIMALT TILLADTE som den brokker sig over.

Er der noget man kan gøre???

Ellers tak for de hurtige svar...
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 15:08 #6
Avatar billede deras4 Praktikant
24. november 2004 - 15:13 #7
att.: Wickedd

Tusind tak - forsøger med det et stykke tid og ser om windows stadig brokker sig..

Jeg så at du ligeledes har din minimale hukommelse sat til 2 MB, men det er åbenbart noget windows selv styrer...

Smart link forresten...
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 15:15 #8
Det er det absolutte minimale XP skal bruge - Men hvis du definere det til at være minimum 1.5GB så bliver det lavet om til det.

Jeg optog det lige med CamStudio .. :)
Avatar billede deras4 Praktikant
24. november 2004 - 15:19 #9
Smart...

Jeg kan ikke ændre den minimale. Lige meget hvad jeg ændrer sidefilen til, vil den minimale stå til 2 MB...

Jeg har sat min start til 2 GB og den maksimale til 2.5 GB... Tror det spiller..

Endnu en gang tak...
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 15:26 #10
Igen, det er det absolutte minimale XP skal bruge - Men hvis du definere "størrelse ved start" til f.eks. 1.5GB , så vil den aldrig komme under denne.
Avatar billede deras4 Praktikant
24. november 2004 - 15:28 #11
- ok, nu er jeg med... det skulle bare lige udpensles...
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 15:53 #12
Nå men så smider jeg da lige et svar hvis du kunne bruge noget af det.
Avatar billede gratis Nybegynder
24. november 2004 - 17:23 #13
Avatar billede deras4 Praktikant
25. november 2004 - 09:21 #14
yes sir- hermed accepteret... endnu engang tak...