Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 12:31 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Radeon 9800 Pro - 3D Mark 05 - Out of video Memory

Jeg har bøvlet med 3D Mark 05 de sidste par timer, hvergang jeg kommer til spil test 2, får jeg fejlen:

IDerect3DDevice9::DrawIndexedPrimitive failed: Out of video memory (D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY)

Jeg har installeret den nyeste driver + catalyst (4.11), og DirectX9.0c

Specs:

Styresystem: Win2k
Processor: Athlon XP 64 3200+
Bundkort: K8Upgrade-760GX
Grafikkort: Radeon 9800 Pro 128 MB Ram
Hukommelse: 1 GB DDR300 ram

Jeg har sat AGP Aperture size til 256 MB (højere ville den ikke gå).

Nogen lysende ideer?
Avatar billede peet-49 Novice
09. december 2004 - 12:36 #1
Den spørger efter directX
Avatar billede peet-49 Novice
09. december 2004 - 12:37 #2
Så vidt jeg husker, er der noget med, at indstillinger i kort, der skal 9.0c aktiveres.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 12:45 #3
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede peet-49 Novice
09. december 2004 - 12:50 #4
Højreklik et frit sted på skrivebordet-egenskaber-indstillinger-kort
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 12:57 #5
og hvad vil du så have jeg skal gøre inde under egenskaber-indstillinger-avanceret-kort?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 13:01 #6
Og jeg kan ikke se hvorfor du mener den "spørger" efter dx9, den fanger en exception i DrawIndexedPrimitive metoden, jeg vil bare gerne finde ud af hvordan jeg fixer det, så den exception ikke kommer.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 13:05 #7
det kunne være at du skal justere, videobios, altså i bios. stil videocaptur, eller buffer til db, af hvad kortet er..
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 13:12 #8
Hvis du snakker om AGP Aperture, har jeg allerede sat den til 256, der er det dobbelte af hukommelsen på mit grafikkort. Det står i spørgsmålet :o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 13:15 #9
so so sorry..O/
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 13:29 #10
Fejlen opstår ikke hvis jeg vælger at køre testene i en opløsning af 320x200, men jeg mener bestemt jeg burde kunne køre testen i 1024x768, uden at den kommer med en "Hovsa, jeg løb tør for hukommelse, fordi jeg er for dum til at flushe"-fejl :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. december 2004 - 13:46 #11
Har du prøvet at sætte APG Aperture size ned, til eks 128Mb?
Avatar billede wickedd Juniormester
09. december 2004 - 13:48 #12
Højere tal i Aperture size er ikke ensbetydende med at det bliver hurtigere...
Nogle gange bliver det faktisk meget langsommere & fyldt med fejl.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. december 2004 - 14:46 #13
kig lige hvad directx siger/står til , skriv, dxdiag , i kør , der er osse et par tests du ka køre
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 16:38 #14
Aperture size stod til 64 MB før jeg satte det op til 256 MB.

Da jeg testede DirectDraw og Direct3D med dxdiag meldte den alt ok :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 16:49 #15
citat fra FAQ > This question applies to: ATI RADEON 9700
Q: I have a Radeon 9700 Pro, and if I benchmark using resolutions like 1600x1200 and have all AF & AA on, I get an error message saying "not enough memory". Sometimes some textures also start to disappear. Is my card broken?
A: Your card is most probably not broken. We have reproduced this in our test lab, and it seems that DirectX doesn't inform the display driver when the card's resources are running out. Hopefully new drivers will fix this.
kilde > http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/support/search
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 16:55 #16
Det er så FAQ'en til 3D Mark 03, men selvfølgeligt muligt at det er det samme problem for 3D Mark 05, jeg mener bare det ville være underligt hvis det ikke var fixet i ATIs display driver fra november!?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 16:56 #17
Og så er det jo for et 9700 PRO og ikke 9800 PRO, selvom det jo heller ikke udelukker at der kan være tale om den samme fejl.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 16:59 #18
Fandt denne her samme sted.. det er jo mit kort de snakker om der:

Product: 3DMARK03
This question applies to: ATI RADEON 9800
Q:    I have a Radeon 9800 Pro 128MB display adapter, but 3DMark03 says that the card is "out of memory" when I try to run the benchmark in 1600x1200 with 6xFSAA and 16xAF + post processing. Is my card broken or what's the problem?
A:    No. All those settings are very demanding for your card (any card) that it runs out of memory, causing it to quit the test. Unfortunately there's currently no work-around for this.

Lader til jeg bare må bide i det sure æble..

Men stadigt.. det er for 3D Mark 03 og der er kommet nye display drivere siden dengang.

Product: 3DMARK03
This question applies to: ATI RADEON 9800
Q:    I have a Radeon 9800 Pro 128MB display adapter, but 3DMark03 says that the card is "out of memory" when I try to run the benchmark in 1600x1200 with 6xFSAA and 16xAF + post processing. Is my card broken or what's the problem?
A:    No. All those settings are very demanding for your card (any card) that it runs out of memory, causing it to quit the test. Unfortunately there's currently no work-around for this.

Det lader til jeg bare må bide i det sure æble og accepterer at 128 MB RAM er for lidt. Selvom det er til 3D Mark 03 og at der er kommet nye drivere siden da.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 16:59 #19
prøv evt. en driver..http://www.tweak.dk/tests2.php?id=445
4.9, feks..?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 17:00 #20
ok, der gik lige noget galt i copy pasten lol
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 17:01 #21
du kan også prøve 3D mark 2001.. der for man også flere point..O)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 17:05 #22
Læste lige det fra Futuremark igen.. Han der løber tør for hukommelse der, voldtager jo også sit kort med 1600x1200, 6x AA og 16xAF.. tror da pokker han løber tør. Hvorfor løber jeg tør for hukommelse i 1024x768, 0xAA og 0xAF? :o(
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 17:17 #23
Er igang med at downloade 3DMark03 for at se om jeg får den samme fejl der. Egentligt er det ligemeget om det virker i 3DMark01 og 3DMark03 da det er sammenlignligheden jeg har brug for.

Ud over det irriterer det mig bare at jeg får den fejl :D
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 17:20 #24
DoH .. og nu ser jeg så at spørgsmålet står under Styresystemer/workstations/Windows XP .. Hvorfor siger I ikke noget? Jeg lukker der her og opretter det det rigtige sted. (Hvis jeg kan finde det.)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 17:49 #25
hmm... tak for hjælpen...O)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. december 2004 - 19:31 #26
Du mener vel, tak for forsøget på at hjælpe :P Jeg spørger i øst og du svarer i vest hehe
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 20:05 #27
ja ja hvis du synes..
Men lad os se hvad andre svarer..O)