Avatar billede burzum Nybegynder
30. december 2004 - 14:27 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

Kan denne processor sidde i socket 939 ?

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70113

Kan denne sidde i dette motherboard?

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117854

Jeg synes jeg har hørt at selv om processoren er socket 754, så kan den godt sidde i 939? Er det sandt?
Avatar billede burzum Nybegynder
30. december 2004 - 14:30 #1
Nu er jeg forvirret.. Hvilket af disse kort skal man vælge?

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99767

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117854
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 15:51 #2
Den sidste, selv om de er ens, men den er sidst blevet tilføjet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 15:53 #3
Så vidt jeg kan se, så er CPu en socket 754, og bundkortet et socket 939. Nu er jeg ikke en stor ørn til AMD, men det er det jeg kan læse mig til.
Avatar billede burzum Nybegynder
30. december 2004 - 18:25 #4
"Jeg synes jeg har hørt at selv om processoren er socket 754, så kan den godt sidde i 939? Er det sandt?"

Hvis du gad læse hvad jeg havde skrevet.
Avatar billede burzum Nybegynder
30. december 2004 - 18:51 #5
Jeg fik lige læst hvordan jeg skrev det. Det var altså ikke meningen at få det til at lyde snerrende. Hvis man kan det via tekst ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 19:13 #6
Som sagt er jeg ikke en ørn til AMD, så om det kan køre sammen må en anden svare på.
Avatar billede freehelp Praktikant
30. december 2004 - 21:20 #7
Du kan IKKE bruge dem sammen!

HUSK også at hvis du vælger socket 939 og så så skal have den CPU som er bedst (C`PU med 0.09micron) vil det kræve en revision 2 af bundkortet du vælger
Avatar billede freehelp Praktikant
30. december 2004 - 21:47 #8
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 22:32 #9
Så er den vist klaret !
Avatar billede burzum Nybegynder
31. december 2004 - 00:59 #10
Tak for hjælpen, men gider du ikke lade være med at smide links til ligegyldige ting? Ja, ligegyldige.
Avatar billede freehelp Praktikant
31. december 2004 - 09:10 #11
Tak for karma burzum
Avatar billede norbert Nybegynder
31. december 2004 - 13:40 #12
Undskyld, men jeg kan ikke lade vær'. Burzum, at kalde katastrofen i Asien for "ligegyldige ting" viser for mig, at - undskyld jeg siger det - at du er lam i hovedet. Det er helt i orden for mig, at du brokker dig over, at freehelp reklamerer i din tråd, men at kalde katastrofen for en ligegyldig ting fortæller mig, at du er en lille forkælet dreng, der altid har fået det, du ville have. Du burde skamme dig.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. december 2004 - 19:00 #13
Tak for karmaen. Jeg ved ikke om du havde forventet at få hævnkarma fra mig. Men det får du ikke. Jeg respekterer naturligvis din mening, så derfor ingen karma fra mig. Det samme kan man jo ikke sige om dig, du respekterer jo ikke Freehelp - og åbenbart heller ikke mig - eller de mennesker, der er kommet ud for en ulykke som i Asien - så hvorfor skulle jeg egentlig respektere dig?
Hvordan kan du i din inderste sjæl mene at dit spørgsmål er mindre ligegyldigt end en storkatastrofe i Asien? Dit spørgsmål i denne sammenhæng er absolut INTET værd. At være så egoistisk at tro, at du kan komme herind og få gratis hjælp - og så bagefter opføre sig som en lort.
Du har fået gratis hjælp af Freehelp - han beder så dig om at tænke lidt på de efterladte fra Asien-katastrofen - en katastrofe som åbenbart ikke har ramt dig, så derfor er du ligeglad. Jeg vil sige: Både du og dine spørgsmål er fuldstændig ligegyldig for mig, når du er så egoistisk.
Og ja - jeg er harm på dig, det går nok over, når du er kommet over børnehavestadiet.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. december 2004 - 19:47 #14
Efter at min karma er blevet rettet, er den sidste bemærkning nødvendigvis ikke rettet mod burzum, men mod den anonyme tøsedreng, der har skrevet den. Men derfor er min mening om dig den samme.
Avatar billede burzum Nybegynder
02. januar 2005 - 16:34 #15
norbert - Ved du hvad? Jeg er ærligt talt skidehamrende træt af at vi skal være kede af alt hvad der sker rundt omkring i verden. Det virker nærmest som om at vi skal give penge ud til alle andre altid, det gør jeg bare ikke. At jeg er født et "heldigt" sted bør ikke gøre mig ansvarlig for at de har det bedre andre steder.
Avatar billede freehelp Praktikant
02. januar 2005 - 17:42 #16
Gud fader bevarres en udtagelse!

Det må vi huske på den dag du eller din familie får brug for hjælp
Avatar billede burzum Nybegynder
02. januar 2005 - 19:54 #17
freehelp - Det kan godt være du ikke har samme indstilling som jeg har. Det kan også godt være at 99,9% af verden ikke har samme indstilling som mig. Ved du hvor meget det betyder for mig? Absolut ingenting.
Avatar billede freehelp Praktikant
03. januar 2005 - 13:55 #18
Hvorfor overrasker det mig ikke!
Avatar billede burzum Nybegynder
04. januar 2005 - 23:22 #19
Det gør det nok ikke fordi min mening blev meldt klart ud. Jeg er glad for den fes ind ihvertfald.
Avatar billede freehelp Praktikant
05. januar 2005 - 12:06 #20
Du er blacklistet fra mihg
Avatar billede burzum Nybegynder
05. januar 2005 - 14:02 #21
What a waste.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 11:32 #22
Sker der noget her ? ? ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2005 - 20:13 #23
burzum> for at fortsætte i din egen stil...

tak for ingen feedback, men men gider du ikke godt lige prøve at følge med i dine pørgsmål? Ja, spørgsmål

Det kan da ikke give særlig god karma.
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 09:27 #24
Nej men skod karma giver han os andre

Han får ikke mere hjælp herfra fremover
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 09:32 #25
Tænk at diskutere noget så "ligegyldigt" som feedback - ja, feedback :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 09:52 #26
:D

Dejligt at se dig igen Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 09:55 #27
Trængte til en lille pause :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 09:57 #28
Forstår jeg godt - og det gør jeg også efter en totalt barnlig disputs med en "garvet" bruger fra E.

Du ville korse dig hvis du hørte det, men pyt - luften er renset, men ved da hvad han står for nu :)
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 15:25 #29
John_Stigers I mine spørgsmål? Hvilket af mine spørgsmål følger jeg ikke med i?
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 15:39 #30
freehelp - Til din information har jeg kun givet dig dårlig karma.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 15:49 #31
"Mystisk attitude - vil han have hjælp eller brokke sig? john_stigers" fra min karma:

Jeg vil gerne have hjælp, ikke ENDNU en oplysning om indsamling til folk i Asien. Tror du/I ikke at jeg har hørt det som de råber og skriger om det i nyhederne konstant? Jeg ved sgu ikke hvorfor I bliver så harme og føler jeg har pisset på jeres sukkermad, fordi det er IKKE det jeg er kommet herind for.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 16:03 #32
Jeg elsker din medmenneskelige forståelse :-)
Det der pisser MIG af, er at du synes det er "ligegyldige" ting, at folk kommer ud for en ulykke, som de ingen selv skyld har, så længe det ikke rammer dig selv - og at du giver karma til freehelp, fordi han har en anden mening,´end du selv har, hvilket i mine øjne er dis-respekt. Jeg synes bestemt ikke, der er noget galt i at gøre opmærksom på, at disse mennesker skal hjælpes. Om man vil give penge eller ej, er faktisk sagen uvedkommende. Folk kan give det, de har lyst og råd til, men at blive så tosset over linket, føler jeg er en nedværdigende opførsel fra din side, eftersom du er her for at få hjælp. Ligesom de mennesker i Asien. Men lad os tale om det igen om nogle år, så er jeg sikker på, du har en anden mening end nu. Alle mennesker vil komme ud for en personlig katastrofe, jeg selv oplevede at min lillebroder blev myrdet i '84, så jeg ved, hvad hjælpen betyder, selv om den ikke var økonomisk. Og det vil du også komme til at føle. Dog håber jeg ikke, at din katastrofe bliver som min var.
Jeg ved godt, at jeg var grov over for dig. Og ideen med det er ikke at svine dig til, men at få dig til at tænke dig om. Du er ligeså afhængig af andre mennesker, som de er afhængig af dig.
Og så slut herfra.
Norbert.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 16:07 #33
norbert - Jeg har aldrig nogensinde sagt at ulykken er ligegyldig. Jeg har heller ej sagt at indsamlingen er ligegyldig. Til din information (selv om den nok er ligegyldig) blev min bedste ven gennem mange år kørt ihjel nytårsnat. Altså d. 1/1-2005. Det er ikke sådan at jeg er fuldstændig umenneskelig, men når jeg hører om sådanne ulykker føler jeg mig utilstrækkelig - ikke at det berettiger mig til at være ligeglad, men det ER altså den letteste måde at tackle det på. Derfor fortæller jeg også freehelp at min mening nok ligger langt fra hans, men det gør den ikke mere forkert. Den vejer lige så meget som hans, selv om den måske er lidt skæv.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 16:12 #34
norbert - Mht. karmaen til freehelp var den fuldstændig givet pga. han poster links til hans indsamling i et spørgsmål der absolut intet har at gøre med det. Jeg ved godt at jeg kaldte den "åndssvag" eller noget i den stil i kommentaren, men jeg var nok lidt hurtig til at fare op der. Ja, det lyder nok som om jeg trækker i land, men jeg har af gode grunde ikke rigtigt andre muligheder.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 16:16 #35
"Tak for hjælpen, men gider du ikke lade være med at smide links til ligegyldige ting? Ja, ligegyldige." Jeg tolker det som at du synes det er ligegyldigt, det skriver du jo selv, linket er til Freehelps tråd om Asien. Men nu har du jo givet en forklaring som nok ikke er forkert og som jeg til fulde accepterer. Så ved du allerede lidt om, hvad jeg taler om. Det bedste du kunne have gjort i denne situation var at ignorere freehelps link og ikke følge det "modefænomen" som at give freehelp dårlig karma, "fordi det gør alle andre". Og det bedste du kan gøre nu er respektere freehelp, som også havde bekendte dernede som han var nervøs for, og trække hans karma tilbage. Og få bearbejdet din sorg - det er meget vigtigt for at komme videre.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 16:19 #36
norbert - Jeg havde fra starten af ikke i sinde at vise disrespekt over for freehelp. Jeg er da ked af hans sorg, ingen tvivl om det, men det har altså ikke noget med mig at gøre. Jeg ved nu ikke om jeg er med på den med modefænomenet eftersom jeg kun har givet snuseren.dk og freehelp karma ;)

Jeg ved ikke med dig, men jeg mener altså at den tråd er ligegyldig i forhold til mit spørgsmål - IKKE indholdet af linket.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 16:21 #37
Og ja - du har ret. Jeg burde nok bare have overset hans link. Men JEG blev engang smidt ud af Eksperten pga. jeg overtrådte en regel MEGET mildt. Derfor bliver jeg gal over folk overtræder dem og får MEDHOLD i at gøre det.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 16:25 #38
Som du selv beskriver længere oppe, opfører man sig ikke altid rationelt, når man har det skidt. Det har du ikke gjort, og det har Freehelp måske heller ikke gjort, men freehelp har bestemt også fået en balle af coadmin for at smide linket. Men lad det nu ligge. I har begge en årsag til,at dette er kørt op i en spids, og årsagerne ligner meget hinanden. Jeg synes I skulle give hinanden hånden og komme videre. Jeg vil ihvertfald godt give dig hånden :-)
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 16:31 #39
Så vil jeg lægge det bag mig og håbe at freehelp vil gøre det samme.

Karmaen vil jeg ikke ændre lige nu af den grund at freehelp går fuldstændig imod sine egne principper med uunderskrevet karma. Oh well, jeg er nok lidt hård, men jeg vil fjerne min hvis han fjerner sin.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 16:33 #40
Og til personen der har givet mig karma sidst (jeg regner ihvertfald med at det er pga. dette spørgsmål); Træd frem og begrund din kommentar, ellers kan jeg ikke ændre min adfærd.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 16:36 #41
Det vil jeg så ikke blande mig i :-)
Og jeg har lige set, at du har fået en ny - men den er ikke fra mig. Som tidligere nævnt giver jeg ikke dårlig karma på grund af meningsforskelle men kun på grund af dårlig opførsel og gentagne brud på regler. Og da jeg ikke kender dig, synes jeg ikke jeg vil give dig dårlig karma - og slet ikke nu, da vi har fået det diskuteret igennem. Gid andre vil følge dette eksempel, det vil løse mange problemer på eksperten at tage problemerne op i trådene istedet for i karmaerne :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 16:40 #42
Og jeg er helt enig i din kommentar 08/01-2005 16:33:16.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 16:42 #43
norbert - Jeg er ikke så pokkers aktiv her på sitet, så jeg ved ikke hvordan folk tager problemerne op. Men det lyder ikke logisk at gøre det i karmasystemet (som efter min mening er helt hen i vejret).
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 16:48 #44
Fuldstændig enig - karmasystemet bliver misbrugt. Meningen er, at man skulle kunne se, om brugeren er god til f.eks. at forklare sine svar, overholde regler, give de udlovede point, generel opførsel osv., men det bliver desværre brugt til alt andet. Hvis man siger noget, den anden ikke kan lide, får man straks dårlig karma. Jeg har sågar set, at nogle giver dårlig karma, hvis man har taget fejl i et spørgsmål og givet et forkert svar. Det kan man da gøre i tråden - ved f.eks. at afvise svaret.
Efter min mening er karmasystemet, som det er nu, absolut intet værd.
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 17:41 #45
Kommentar: burzum
08/01-2005 15:39:02 --Z hovrofr fik jeg så dårlig karma!?
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 17:43 #46
Det fik jeg ikke stavet godt sorry :) og du havde svaret i alle de indlæg.

Jeg fjerner hermed min karma til dig
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 17:46 #47
Skønt - så vandt fornuften :-)
Norbert :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 17:51 #48
Ja, godt at få snakket ud :)

Det er denne du gerne må fjerne burzum, og jeg vælger at tro du gjorde det fordi du havde en dårlig dag :D
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 17:53 #49
http://eksperten.dk/spm/575720 - Hjælper mig først i et spørgsmål og smider derefter reklame til hans indsamling. Jeg synes det virker åndssvagt og kan bestemt ikke give god karma.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 18:12 #50
freehelp - Det gjorde jeg ærligvis ikke. Jeg gjorde det fordi, som sagt at det virkede som en dum måde at gøre det på. Men jeg har fået forståelse for hvorfor du gjorde det og fjerner hermed karmaen.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2005 - 18:17 #51
Næste gang, så nævn det i tråden og tag diskussion dér, få misforståelserne ud af verden med det samme, det får I/vi i længden meget mere ud af :-)
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 20:18 #52
freehelp - Kan du ikke lige smide et svar, egentlig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2005 - 20:30 #53
burzum> freehelps hjælp her på siden er gratis - derfor snupper du bare point selv eller giver dem til en anden.

Jeg har læst dine kommentarer og det resulterede i at min karma jeg gav dig, nu er fjernet.
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 20:31 #54
john_stigers - Tak for det. Men jeg vil stadig gerne vide hvilket spørgsmål jeg ikke har givet feedback i? Hvis det er her de sidste 3-4 dage er det pga. min vens dødsfald. Der har været noget begravelse og noget, så Eksperten har ikke lige stået i 1. række :)

Jeg vil lige lade spørgsmålet stå og se hvad freehelp selv siger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2005 - 20:40 #55
Det var dette spørgsmål - og naturligvis står eksperten ikke i 1. række når sådan noget sker.
Jeg håber dog du er ok. Tænk ikke på de slemme ting, men hold dig til positive tanker og vær sammen med dem der holdte af din kammerat, så går det hele meget bedre. Tro mig - jeg taler af erfaring, da noget lign. skete for mig, selv om det er ca. 20 år siden ...
Avatar billede burzum Nybegynder
08. januar 2005 - 20:43 #56
john_stigers - Jeg er nogenlunde okay under omstændighederne, tak :) Jeg havde (desværre) ikke helt samme vennekreds, som min bedste ven, hvor underligt det så end lyder :) Men det kan der nok laves om på. Dog var hans familie en stor støtte skønt de selv var meget nedtrykte.

Nå, jeg vælger at lukke dette spørgsmål for nu, freehelp må gerne skrive på et andet tidspunkt her hvis det er. Så må jeg oprette et spørgsmål med points til ham i. Men hvis han ikke vil have dem, så er den skid jo slået :)
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 09:24 #57
Nej tak til tilbud om point, men tak for tanken.

Keep your spirit up, hvad angår din sorg :D