Avatar billede rdram Nybegynder
16. januar 2005 - 16:58 Der er 3 kommentarer

RD-ram

Hey Folkens
Jeg sidder her med en computer der bruger RD ram. Der sad i forvejen 2x 64mb blokke i, og jeg har bestilt en 128 blok. Det skulle gerne tilsammen give 256 ;)
Problemet er at der i de tomme ram slots, sidder termineringskort?
Når jeg sætter 128 blokken i istedet for et af de såkaldte termineringskort, så får jeg en masse fine hyletoner..
Der er 4 slots i alt. Hvis jeg sætter 128 blokken sammen med en af 64 blokkene, og i den anden side bibeholder termineringskortene, så finder den kun 128blokken. Er der nogen her der har kendskab til det, og kan regne ud hvad problemet er? Jeg ville mene at hvis det er fordi rammene kører med forsakellig hastighed så burde de stadig kunne korrigere sig selv, således at de kørte med samme hastighed. Det kan jo lade sig gøre med SD-ram og DDR-ram, kan det så ikke med RD-ram også?
På forhånd tak, alt information er velkommen.
Det skal liges siges, at hvis jeg fjerner termineringskortene så hyler computeren også..
Avatar billede locturian Nybegynder
16. januar 2005 - 18:23 #1
RD-ram fungere så vidt jeg husker i par af samme størrelse - Dvs, at de ikke fungere med en anderledes "makker"... Termineringskortet er en slags "snyder" så den tror den har en makker, selvom den ikke har, så man kan benytte 1 blok istedet for 2...
Avatar billede yonzie Nybegynder
16. januar 2005 - 23:57 #2
Du skal bruge RD-RAM i ens par!
Du skal derfor købe en 128MB klods mere for at det kommer til at virke.
Termineringskortet er kun til brug hvis der ikke sidder et RAM-modul i, men kan ikke bruges som halvdelen af et par. Grunden til at man skal bruge termineringskortene er at RD-RAM er en seriel teknologi og uden termineringskortet kan data ikke komme tilbage til CPU'en.
Du kan godt bruge 2 64MB klodser og 2 128MB klodser samtidig, hvis de er sat korrekt i bundkortet. Du kan se i din manual hvordan de bør sidde på dit bundkort.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. januar 2005 - 09:44 #3
Ok, flot yonzie? :) Du tager mit svar, omformulere det lidt, og ligger et svar :) Nice Job ;)