Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. januar 2005 - 22:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjernsupport (deaktiver firewall i router)

JEg vil gerne kunne køre fjernsupport med en jeg kender, da han tit skal bruge hjælp, men min firewall blokerer vist for dette, hvad skal jeg gøre? Er der noget man kan åbne eller noget?

Det er en Linksys router...

Den siger bare, i msn når jeg prøver at bruger fjernsupport ( Fjernsupportforbindelsen kunne ikke oprettes, da navnet på fjernværten ikke blev fundet. Prøv igen. )

Håber det kan løses
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. januar 2005 - 22:18 #1
Tilf.: Det virker internt mellem netværkspc'er, hvordan åbner jeg ud?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. januar 2005 - 22:35 #2
Er komemt frem til at port 3389 skal åbnes (andre spg på exp)

HVordan gør man så det?
Er ens pc så usikker mod hacker osv.?

har også stødt på dette:
http://www.realvnc.com

Skal man stadig åbne den port hvis man bruger det program??
Avatar billede leif Seniormester
26. januar 2005 - 22:44 #3
Der er fordele ved at bruge VNC i stedet for, bedre sikringsmuligheder. Med VNC kan fungere på forskellige måder, via Web eller et viewer program !

Men ja, der skal stadig åbnes porte, men ikke hos dig, men hos ham ! Alternativt kan man med VNC gøre at du åbner en port og kører det der hedder Listen Viewer, så kan kan på sin VNC server, vælge Add og på den måde tilføje dig, så skulle det ikke være nødvendigt at han åbner en port !
Avatar billede venturer Nybegynder
27. januar 2005 - 08:29 #4
Jeg synes du skal holde dig til Fjernsupport.
Som leif skriver er det ikke din router/firewall men din kammerats der skal åbnes en port i.
Nu skriver du ikke lige hvad det er for en router han har, så beskrivelsen her er lidt generel.
Under NAT / NApT / "Servers" (eller noget i den retning) skal du tilføje en portforwarding af TCP 3389 og du skal desuden angive hans egen maskines interne IP adresse. Når dét så er gjort burde du kunne få fat i hans maskine når han via MSN beder om fjernsupport.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. januar 2005 - 14:31 #5
JEg snakkede med Webspeed om det i stedet.. Det virker som det skal nu...
HAr åbnet port 3389 og 80. Dem havde jeg brug for :D

Tak for interessen...

Lige en ting til..
Når jeg har åbnet de to, er jeg så mindre sikker mht. virus og hackere?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. januar 2005 - 14:44 #6
Kiggede her: http://eksperten.dk/spm/260517

bare smid et svar, i gav jo en vurdering...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. januar 2005 - 14:44 #7
Ups...  kom til at afvise, smid svar igen ...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. januar 2005 - 11:16 #8
Kan man få to svar?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2005 - 16:42 #9
Skal vi ikke få lukket?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2005 - 21:00 #10
Hallo.. Leif og venturer.. Smid et svar så i kan få jeres point
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2005 - 21:13 #11
Jeg springer over !
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2005 - 21:30 #12
Ok, er det mest rimeligt jeg selv tager dem?
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2005 - 12:11 #13
Hvis ikke venturer vil have point !

Hvis han ikke svarer inden for rimelig tid, ville jeg snuppe dem selv.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. januar 2005 - 12:46 #14
HVis man går ind og kigger på hans bruger, så ser det jo ikke lovnende ud. Han har sidst selv lavet spg i april sidste år. Og det her er det sidst nye han har deltaget i...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. januar 2005 - 14:10 #15
Tror jeg lukker, det ser ikke ud til at han er her særlig tit.
venturer >> HVis du vil have point, så sig til så ordner vi det..