Avatar billede mrtest Nybegynder
19. marts 2005 - 12:15 Der er 6 kommentarer

Emnefeltet i outlook erstattet af underlige tegn

Hej eksperter

Emnefeltet i mine indgående mails er pludselig begyndt at vise: =?iso-8859-1?B??=

E-mail klienten er Outlook 2002 og styresystemet er XP2-Pro

Nogen der ved hvad dette skyldes, og hvorledes jeg retter fejlen?

60 point til den der klarer mit problem :o)
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. marts 2005 - 22:26 #1
ISO 8859-1 er ASCII tegntabellen. Prøv at checke dine indstillinger i Outlook: Funktioner>Indstillinger>Fanebladet Postformat>Internationale Indstillinger. Hos mig står de begge til "Vesteuropæisk (ISO)".
Har du nogen ide om, at du har ændret et eller andet ved dine indstillinger for nylig?
Kan du evt. have fået noget snavs i computeren (virus etc.)?
Eller kan der være et problem hos din udbyder?
Avatar billede mrtest Nybegynder
19. marts 2005 - 22:41 #2
Ja, Vesteropæisk-ISO har jeg tidligere haft tjekket, er tegnsættet som min outlook er indstillet til at bruge.... Og nej, det underlige er netop, at jeg ikke har ændret noget som helst i mine indstillinger, da det begyndte for omkring en uges tid siden, ligesom der hverken er fundet virus eller spyware af mine programmer hertil.... Og min udbyder (TDC) er ikke bekendt med mit problem

Jeg har prøvet at søge overalt på nettet omkring mit problem, men kan slet intet finde, og vil nødig geninstallere min outlook påny, da det vil tage mig en pokkers til tid at indstille denne med mine nuværende personlige indstillinger :o(
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. marts 2005 - 23:25 #3
Det lyder underligt - og det er kun i emnefeltet, det sker? Er det alle dine indgående mails?
Jeg prøvede at lave en søgning på engelsk i Google: http://www.google.dk/search?hl=da&q=Outlook+%2B+Subject+field+%2B+%22%3D%3Fiso-8859-1%3FB%3F%3F%3D%3F&meta=
Jeg synes, at denne ser lidt interessant ud:
http://computercops.biz/postp42156.html
..men bortset fra det, så er mine øjne for trætte til mere computer i aften :-D
Avatar billede mrtest Nybegynder
20. marts 2005 - 09:55 #4
Nej, det er ikke i alle indgående mails, at det viser sig men derimod altid kun i emnefeltet, at jeg får teksten erstattet med =?iso-8859-1?B??=

Tak for dine links, der ganske rigtigt ser lidt interessante ud, men hvoraf jeg dog desværre ikke kan se, hvorledes jeg kan rette fejlen, -kan du? :o)
Avatar billede sharkman Nybegynder
20. marts 2005 - 22:03 #5
Jeg vil først lige spørge, om emnet også bliver til volapyk, hvis du åbner en af dine gamle mails fra før fejlen opstod.
Hvis det IKKE er tilfældet, tror jeg nok, at jeg ville prøve at åbne og udskrive headeren på en af de gamle og en af de nye (så vidt muligt mails fra samme afsender). Måske kunne det give en fornuftig forklaring??
(højreklik på en meddelelse>Indstillinger> så ser man teksten i headeren under "Internet Brevhoveder). Denne tekst kan derefter markeres og kopieres over i Notebook og udskrives.
Avatar billede mrtest Nybegynder
20. marts 2005 - 22:27 #6
Emnetfelte i mine gamle mails er stadig intakte, hvorfor det kun er de mails efter fejlen er opstået, der får tilføjet =?iso-8859-1?B??=
Hvis jeg højreklikker på hhv. en ny og gammel mail (med og uden korrekt emne) og kigger i headeren, står der under subject i de gamle mails både =?iso-8859-1?B??= efterfulgt af emnet med bogstaver, men i de nye mails med fejl derimod kun =?iso-8859-1?B??=