Avatar billede re-flex Nybegynder
10. april 2005 - 21:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forskellig ping på samme netværk

Hvis jeg spiller CS har jeg ofte en forholdvis høj ping i forhold til mine venner.

Hvis mine venner er hos mig, og låner et netkabel, har de en ping som ligger på ca. 10-20, hvorimod jeg har en ping som ligger på 30-40... Min ping er heller ikke særlig stabil, den svinger ofte mellem 20-50, og det er lidt belastende, hvis man spiller CS.

Hvordan kan dette være, da vi jo sidder på samme net, med samme router og hub.

Mit netkort er et onboard "Intel CSA 82547EI Gigabit Ethernet Controller", som sidder på et Asus P4C800-E Deluxe bundkort.

Mine indstillinger i CS er:
cl_updaterate 100
cl_cmdrate 100
fps_max 101
cl_rate 10000
rate 20000

Er der nogen som kan forklare, hvorfor jeg ha en højere ping end mine kammerater når vi sidder på samme netværk, router og hub???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 21:54 #1
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Det lyder som om du har noget kørende på maskinen som bruger det meste af din båndbredde, og det kunne nemt være spyware eller virus.
Avatar billede re-flex Nybegynder
10. april 2005 - 22:15 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:14:53, on 10-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\MessengerPlus!\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\progra~1\games\steam\steam.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Jakob Laursen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\AX4J6X09\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\JAKOBL~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {4DADD66F-AA20-4108-9F3E-95CA390967F7} - C:\WINDOWS\system32\jbln.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus!\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus!\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\progra~1\games\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1113161845046
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E36C5562-C4E0-4220-BCB2-1C671E3A5916} (Seagate SeaTools English Online) - http://www.seagate.com/support/disc/asp/tools/en/bin/npseatools.cab
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Unknown owner - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

---------------------------------------------------------------------
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 22:26 #3
Den er ikke så slem som jeg troede.

Hent SpSeHjfix her:
http://www.derbilk.de/SpSeHjfix110.zip
Udpak den til sin egen mappe på skrivebordet.

Under dette fix, må du ikke have Internet Explorer åben, så det bedste er at printe instruktionen ud - næstbedst at kopiere den over i Notepad, så du kan læse den derfra.

1. For at kunne se alle filer:

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

2. Genstart i Fejlsikret tilstand (uden netværk) ved at taste F8 under opstart.

3. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for denne linie - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\JAKOBL~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {4DADD66F-AA20-4108-9F3E-95CA390967F7} - C:\WINDOWS\system32\jbln.dll (file missing)

4. Find og slet:

C:\WINDOWS\system32\jbln.dll

5. Kør SpSeHjFix - klik på Start Disinfektion, programmet scanner, fjerner og genstarter - lad programmet starte i Normal tilstand. Gem den log, som programmet laver.

6. Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart i Normal tilstand, kør HijackThis, scan og læg en frisk log herind sammen med log'en fra SpSeHjFix.
Avatar billede re-flex Nybegynder
10. april 2005 - 23:17 #4
Ny "HijackThis" log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:13:45, on 10-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\MessengerPlus!\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe
C:\progra~1\games\steam\steam.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Jakob Laursen\Desktop\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus!\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus!\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\progra~1\games\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1113161845046
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E36C5562-C4E0-4220-BCB2-1C671E3A5916} (Seagate SeaTools English Online) - http://www.seagate.com/support/disc/asp/tools/en/bin/npseatools.cab
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Unknown owner - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

-------------------------------------------------------------------

"SPSeHjFix" log

(4-10-05 23:07:18) SPSeHjFix started v1.1.2
(4-10-05 23:07:18) OS: WinXP Service Pack 2 (5.1.2600)
(4-10-05 23:07:18) Language: dansk
(4-10-05 23:07:18) Win-Path: C:\WINDOWS
(4-10-05 23:07:18) System-Path: C:\WINDOWS\system32
(4-10-05 23:07:18) Temp-Path: C:\DOCUME~1\JAKOBL~1\LOCALS~1\Temp\
(4-10-05 23:07:23) Disinfection started
(4-10-05 23:07:23) Bad-Dll(IEP): (not found)
(4-10-05 23:07:23) Bad-Dll(IEP) in BHO: (not found)
(4-10-05 23:07:23) UBF: 5 - UBB: 0 - UBR: 9
(4-10-05 23:07:23) Bad IE-pages:
deleted: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main, Start Page: about:blank
deleted: HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main, Start Page: about:blank
(4-10-05 23:07:23) Stealth-String not found
(4-10-05 23:07:23) Not infected->END
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 00:15 #5
Den er ren nu, men har det hjulpet noget på dine ping-tider ?
Avatar billede re-flex Nybegynder
11. april 2005 - 03:10 #6
Nej, det har det ikke. Tror ikke der er noget jeg rigtigt kan gøre, har været omkring alle idéer og forslag.

Så hvis du vil, er pointene dine. Smid lige et svar i det tilfælde...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 07:37 #7
Her er ihvertfald et svar, men vent med at acceptere det indtil der er gået en dags tid.

Der kunne jo komme en med nogle guldkorn der løser dit problem, og så skal han selvfølgelig have pointene.
Avatar billede AnyFellow Mester
11. april 2005 - 08:44 #8
Har før set at gigabit netkort ikke forhandler sin hastighed med hub/switch rigtigt.

Prøv at sætte dit netkort til 100mbit i egenskaber for netkort, og se om det hjælper.
Avatar billede re-flex Nybegynder
11. april 2005 - 14:17 #9
kfisker,
Det hjalp ikke. Har stadig en ret høj ping. Ved at jeg kan have en ping på omkring 25, hvilket er nogenlunde okay, men det er meget sjældent og kun på meget få servere. Ved ikke helt hvad der skal til før det virker ordentligt.

Har overvejet at få en linie med højere upload hastighed, men det burde jo ikke være et problem, idet min kammerat har en lav ping, når han sidder på mit netværk og på samme server.
Avatar billede AnyFellow Mester
11. april 2005 - 16:16 #10
Prøv også at fastlåse dit netkort på fuld duplex, samme sted hvor du ændrer hastigeheden, således at kortet er låst både på hastighed og duplex.
Avatar billede re-flex Nybegynder
11. april 2005 - 19:10 #11
Har sat den på 100mbps full duplex. Den stod før på auto-negotiate best speed. Men der er stadig ikke en forskel...