Avatar billede hagr Nybegynder
13. april 2005 - 15:59 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved installation af Windows XP Pro

Der kommer en fejlmeddelse ved installationen af WinXP Pro med at filen acpi.sys er corrupt og den eneste mulighed jeg får er at genstarte maskinen.

Jeg har prøvet at skifte ramblokken og at flytte ramblokken over i anden dimm. Har også prøvet med anden win xp cd. Dette er nogle af de meget få svar jeg har kunne søge mig frem til på google groups.

Jeg ville blive overordentlig glad hvis du kunne komme med nogle løsningsforslag, da dette virker meget mærkeligt og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg kører med MSI bundkort, AMD CPU og Kingston ram.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2005 - 16:03 #1
start med at sætte din CD i, gå i Kør og skriv sfc /scannow
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2005 - 16:03 #2
Hjælper det ikke så prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK endvidere at alle updates og Service packs forsvinder ved en Repair, de skal installeres efterfølgende.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Kilde: Resten
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 16:04 #3
DEt lyder meget som der er en fejl (en ridse) på din installations cd ?
Avatar billede hcma Novice
13. april 2005 - 16:18 #4
eller burde du kunne få den her:
Acpi.sys 179.328 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920) Microsoft Corporation ACPI Driver for NT
Avatar billede hcma Novice
13. april 2005 - 16:19 #5
linket dur ikke :o(
kan findes her:
http://www.dynamiclink.nl/frames/sys.htm      under The SYS Files  A01
Avatar billede hcma Novice
13. april 2005 - 16:20 #6
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 16:54 #7
"DOWNLOADS ARE CURRENTLY DISABLED" Denne lille meddelse gør vist linket ubrugelig
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 17:01 #8
Er det en nyinstallation vi taler om ??
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 19:01 #9
prøv at gå i bios og sæt den til >>fejl safe<< eller >>default<< istedet for optimize der yder hardware mest.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2005 - 19:51 #10
er der noget der hedder fejl safe i bios, den har jeg ikke hørt før :o)
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 19:58 #11
heller ikke her, og har lidt svært ved at se hvordan BIOS opsætningen skulle kunne beskadige en fil :S
Avatar billede hagr Nybegynder
13. april 2005 - 21:23 #12
Undskyld mine sparsomme oplysninger :0(

Det drejer sig om en nyinstallation på en ny Seagate HD på et nyt MSI K7N2 bundkort med nvidia chipset. Installationen kommer aldrig rigtig i gang - fejlmeddelsen kommer allerede under klargøring af installation - altså sekunder inde i forløbet.

tak indtil videre ......
Avatar billede web-support Nybegynder
13. april 2005 - 21:51 #13
tilslutter mig også screem brille, det er enten en rise ellers trænger cd´en til rensning
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 23:06 #14
Spørgeren skriver bl.a. "Har også prøvet med anden win xp cd. " skal man så antage at der er en ridse i begge cd-er ??. Jeg vil foreslå at formatere harddisken og kopiere mappen "i386" fra cd-en over på disken og så starte installationen fra disken
Avatar billede hagr Nybegynder
13. april 2005 - 23:07 #15
Jeg HAR prøvet med flere forskellige Win XP CD'ere - samme fejl.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 23:13 #16
Download og brænd den bootcd du kan finde på http://www.helgec.dk/bootcd.html -> slet alle partitioner på din harddisk med "delpart" -> opret ny partition -> genstart -> format c: /u/s -> klik Enter -> kopier mappen "i386" over på haddisken -> installer med kommandoen winnt.exe
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 23:18 #17
Helgec, meget god pointe det med at spørger har prøvet med 2 cder ;) men hvorfor ikke bare nøjes med en ganske alm boot disk fra win 9X ? (godt nok kan man så ikke formatere disken med NTFS, men så converterer man den jo bare bagefter, at hente en bootcd for at formatere og kopiere nogle filer, virker i mine øjne som at gå over bækken for at hente vand)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 08:09 #18
"hagr" Hvis du tillægger kommentaren 13/04-2005 23:18:14 nogen betydning vil jeg lige forklare at jeg anbefaler min løsning fordi at du her får af eller bekræftet om din cd-drev er i orden, den omtalte bootcd indeholder endvidere "delpart.exe" som du eller skal downloade separat hvis du da ikke har den
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 09:27 #19
Helgec det vil han også få bekræftet med en alm 98 boot cd (og tag nu lige og se udover vores mellem værende og se hvad jeg rent faktisk skriver, ok?), om du kopierer nogle filer efter du er bootet op på en en cd eller en floppy disk ændrer altså ikke på om cddrevet virker eller ej)
Avatar billede hagr Nybegynder
15. april 2005 - 18:44 #20
Jeg prøvede nogle af jeres input og kom da også lidt videre i forløbet omend alting var meget ustabilt. Jeg skrev jo tidligere at jeg allerede havde prøvet andre ram-blokke etc. - det havde jeg også ........ men de har åbenbart også været ustabile for da jeg satte endnu en anden blok i bundkortet fungerede alt umiddelbart igen. Jeg har med held siden hen både installeret W2K og XP. Så det har simpelthen været rammen - igen igen har jeg haft dårlige oplevelser med kingston ram :0(.

Men mange tak for inputs til især screem bille og helgec som kom med meget relevante løsningsforslag.
Avatar billede hagr Nybegynder
15. april 2005 - 19:50 #21
Hvordan giver man point til andre ???????
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2005 - 15:16 #22
ja, der mangler jo nogle svar, men hvem skal ha' point?
Avatar billede hagr Nybegynder
16. april 2005 - 15:28 #23
Jeg ved jo ikke lige hvordan det foregår - så nu tror jeg at jeg fik givet retaxes alle 100 point - kunne jeg ikke have splittet point op ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2005 - 15:48 #24
fortæl mig hvem der mere skulle ha' haft point, så deler jeg lidt ud ;o)
Avatar billede hagr Nybegynder
16. april 2005 - 15:59 #25
Mange tak retaxes. Jeg ville sådan set godt dele 25 til dig - da du var godt indeover mit indlæg i starten - hvor jeg sådan set ikke havde givet detaljeret oplysninger endnu. 25 til screem bille for aktiv deltagelse og kritik af indlæg. 50 til helgec for de mest seriøse/relevante indlæg. Jeg giver så retaxes en god karma karakter. Ihvertfald mange tak for jeres deltagelse - I er dygtige :0)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2005 - 16:26 #26
sceem_brille & helgec der er point at hente på sp. http://www.eksperten.dk/spm/610263