Oprettet man. d. 09. maj 2005 kl. 15:51:16

jeanette18
jeanette18 (14.836 point. Point ude: 30)


hvad er forskellen på office 2003 og open office?

...bortset fra at det er gratis at benytte open office. Men jeg kunne godt tænke mig et link hvor jeg kan se samtlige forskelle på de to programmer, især word og evt. outlook som jeg benytter mest:)

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:03:38| #1

overloaded
overloaded (22.525 point)
Det kan hive flere penge ud af dig.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:05:17| #2

overloaded
overloaded (22.525 point)
Hvorfor bruge 4.000-6.000, på det gøgl, når man kan få OpenOffice, der stort set kan det samme, gratis?!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Leder efter et link.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:15:36| #3

milandt
milandt (19.793 point)
Hvis man som et stort firma samtidig skal betale for at uddanne kontorpersonale til at bruge Open Office, samt evt. betale konsulenter for at installere Open Office, så løber det tit op i mere end en opgradering til MS Office 2003 ville koste. Dertil kommer integrering til eksisterende systemer samt kompatibilitet generelt. Stave- og gramatik kontrol i Open Office er ikke særligt god.. MS Office er heller ikke perfekt, men langt bedre end Open Office..

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:20:45| #4

overloaded
overloaded (22.525 point)
Ja for et stort firma vil det nok ikke betyde noget at betale mellem 4000-6000 kr. men en privatforbruger som mig der skriver et brev allerhøjst en gang om måneden gør det.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:23:17| #5

overloaded
overloaded (22.525 point)
For hvis vanen ligger i navnet, så er jeg ikke specielt stolt af at være Dansker...

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:56:21| #6

schwarz84
schwarz84 (34.406 point)
Der er få eller ingen grunde til at vælge MS Office frem for OpenOffice.
En af forskellene er at OpenOffice har et ganske udmærket tegneprogram, hvor MS Office ikke har andet end Paint. En anden er at OpenOffice ikke har nogen mail-klient, hvor MS Office har Outlook. Der findes rigtig mange mail-klienter der er gratis og det er også derfor OpenOffice ikke har valg at udvikle en mere.
Stavekontrollen i Writer kræver at man tilføjer lidt flere ord selv end den i Word gør, men efter kort tid vil man ikke mærke den store forskel.

En sammenligning mellem Word og OpenOffice's Writer kan ses på http://software.newsforge.com/software/05/04/15/1951232.shtml
Den er faktisk ganske god.

OpenOffice og MS Office ligner på mange måder hinanden og jeg mener ikke at det er korrekt at påstå at det vil kræve uddannelse for 4000-6000 kr. pr. medarbejder (forudsat at hver medarbejder har en computer) som det påstås. Derudover skal du igen betale for MS Office når den næste udgave kommer. OpenOffice er også gratis at opgradere.

Derudover vil jeg også lige gøre opmærksom på at der er en Openoffice version 2.0 på vej (kommer i løbet af sommeren) som i højere grad ligner MS Office og vil gøre skiftet endnu lettere.

OpenOffice er i stand til at åbne filerne fra de tilsvarende MS Office programmer (eksempelvis words .doc-format), og der er kun problemer med dette i ganske få tilfælde. Version 2 af OpenOffice vil have løst de få problemer der er kendt på nuværende tidspunkt.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:04:48| #7

schwarz84
schwarz84 (34.406 point)
Du nævner Outlook, så det skal måske uddybes en anelse mere.
Som sagt indeholder OpenOffice ikke en mail-klient som Outlook, men her er udbudet ganske stort. Du bør nok se på programmet Thunderbird (www.getthunderbird.com) som ligner Outlook en del.
Thunderbird kan kopiere dine mails, dine adresser og dine indstillinger fra Outlook når du starter det første gang, så det fungerer med det samme (du kan naturligvis også importere senere), så du kan komme være i gang med at bruge programmet med det samme, det er installeret.
Thunderbird har derudover et indbygget filter, der kan sortere spam fra. Jeg får selv omkring 30 spam-mails om dagen og det er ikke hver dag at der er en der kommer forbi Thunderbirds filter. Det er helt klart en stor styrke ved det program.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:53:14| #8

overloaded
overloaded (22.525 point)
Jeg bruger Mozilla firefox, Thunderbird, OpenOffice med stor tilfredshed:)
Og er også ved at vende mig til brugervenligheden i Mandrivia LE 2005.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:55:50| #9

overloaded
overloaded (22.525 point)
Gmail: You are currently using 0 MB (0%) of your 2177 MB.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 21:37:53| #10

jeanette18
jeanette18 (14.836 point)
Tak for jeres tilbagemeldinger. Lyder interessant.
Jeg vil da prøve at downloade den og se hvad der sker. Thunderbird lyder interessant.

Skrevet tir. d. 10. maj 2005 kl. 22:49:02| #11

OpenOffice er min kæphest. Jeg har selv arbejdet med OpenOffice i nu snart 2 år. Og deltaget i flere projekter med konvertering fra Office til OpenOffice (Se presseomtale på http://www.jesperfrier.com). Jeg er sågar blevet interviewet af et hold fra Microsoft i december måned da de for alvor ser Openoffice.org som en reel trusel. De ville vide hvad der fik mig til at skifte til OpenOffice ... :-)

Mine svar ser du herunder:

Fordele ved OpenOffice.org fremfor Office:

+ Kan konvertere til PDF med ét klik
+ Kan sende præsentationer som flash (kan åbnes af alle med en browser)
+ Gratis
+ Kvalificeret og hurtig support i forum
+ XML baseret teknologi (administration og integration)

Ulemper:

- Regneark (Calc) har ikke mulighed for at flere kan redigere samtidig (Share Workbook)
- Selv om menuer er næsten lig Office, så føler den alm. bruger stadig at det er en stor forandring (desværre) - så brug tid på uddannelse !

Mvh
Jesper

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

Problem med Sharepoint efter opdatering

Oprettet den 23. oktober 2014 kl. 11.06
Bered_Lalas giver 30 point for svar | Giv et svar »

Ssis package i sql server

Oprettet den 25. september 2014 kl. 09.56
morl giver 60 point for svar | Giv et svar »

iCal/ Apple Kalender deling i Office 365

Oprettet den 20. september 2014 kl. 17.28
Joachimsh giver 60 point for svar | Giv et svar »

Seneste guides

Find ejeren af et vilkårligt domæne
Undgå reklamerne på iPad
Opret BOOTBAR USB pen ...





Computerworld

Teaser billede

Android L: Disse telefoner får den nye version af Android

Den nyeste version af Android, Android Lollipop, er blevet præsenteret og er nu kommet ud i prøveversion til nogle enkelte enheder, men hvilke smartphones vil rent faktisk få det nye system?

CIO

Teaser billede

Microsoft: Adgang til Windows 10 vil kræve flere koder

I et forsøg på at appellere til de sikkerheds-bekymrede it-chefer indbygger Microsoft to-faktor-autentifikation direkte i Windows 10, som vil kræve to koder at få adgang til. Også en række andre...

Comon

Teaser billede

Office og Photoshop: Fem kraftfulde ting du ikke vidste en Chromebook kan

Anmeldelse: Chromebooks har længe været set ned på som et halvfærdigt produkt, som ikke kan alverden. Men de små og billige bærbare kan langt mere, end du tror.

Channelworld

Teaser billede

Printbranchen er ved at save benene af sig selv

Stenhård priskonkurrence undergraver den traditionelle forretningsmodel for salg af print-og kopimaskiner.

White paper

Teaser billede

Forretningansvarlig it-arkitektur

Actionable enterprise architecture fra IBM kan hjælpe til at styre kompleksiteten og afstemme it-projekter og løsninger med forretningsmål.



Udgiver · © 2014 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger