Oprettet man. d. 09. maj 2005 kl. 15:51:16

jeanette18
jeanette18 (15.626 point. Point ude: 30)


hvad er forskellen på office 2003 og open office?

...bortset fra at det er gratis at benytte open office. Men jeg kunne godt tænke mig et link hvor jeg kan se samtlige forskelle på de to programmer, især word og evt. outlook som jeg benytter mest:)

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:03:38| #1

overloaded
overloaded (23.240 point)
Det kan hive flere penge ud af dig.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:05:17| #2

overloaded
overloaded (23.240 point)
Hvorfor bruge 4.000-6.000, på det gøgl, når man kan få OpenOffice, der stort set kan det samme, gratis?!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Leder efter et link.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:15:36| #3

milandt
milandt (20.583 point)
Hvis man som et stort firma samtidig skal betale for at uddanne kontorpersonale til at bruge Open Office, samt evt. betale konsulenter for at installere Open Office, så løber det tit op i mere end en opgradering til MS Office 2003 ville koste. Dertil kommer integrering til eksisterende systemer samt kompatibilitet generelt. Stave- og gramatik kontrol i Open Office er ikke særligt god.. MS Office er heller ikke perfekt, men langt bedre end Open Office..

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:20:45| #4

overloaded
overloaded (23.240 point)
Ja for et stort firma vil det nok ikke betyde noget at betale mellem 4000-6000 kr. men en privatforbruger som mig der skriver et brev allerhøjst en gang om måneden gør det.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:23:17| #5

overloaded
overloaded (23.240 point)
For hvis vanen ligger i navnet, så er jeg ikke specielt stolt af at være Dansker...

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:56:21| #6

schwarz84
schwarz84 (35.196 point)
Der er få eller ingen grunde til at vælge MS Office frem for OpenOffice.
En af forskellene er at OpenOffice har et ganske udmærket tegneprogram, hvor MS Office ikke har andet end Paint. En anden er at OpenOffice ikke har nogen mail-klient, hvor MS Office har Outlook. Der findes rigtig mange mail-klienter der er gratis og det er også derfor OpenOffice ikke har valg at udvikle en mere.
Stavekontrollen i Writer kræver at man tilføjer lidt flere ord selv end den i Word gør, men efter kort tid vil man ikke mærke den store forskel.

En sammenligning mellem Word og OpenOffice's Writer kan ses på http://software.newsforge.com/software/05/04/15/1951232.shtml
Den er faktisk ganske god.

OpenOffice og MS Office ligner på mange måder hinanden og jeg mener ikke at det er korrekt at påstå at det vil kræve uddannelse for 4000-6000 kr. pr. medarbejder (forudsat at hver medarbejder har en computer) som det påstås. Derudover skal du igen betale for MS Office når den næste udgave kommer. OpenOffice er også gratis at opgradere.

Derudover vil jeg også lige gøre opmærksom på at der er en Openoffice version 2.0 på vej (kommer i løbet af sommeren) som i højere grad ligner MS Office og vil gøre skiftet endnu lettere.

OpenOffice er i stand til at åbne filerne fra de tilsvarende MS Office programmer (eksempelvis words .doc-format), og der er kun problemer med dette i ganske få tilfælde. Version 2 af OpenOffice vil have løst de få problemer der er kendt på nuværende tidspunkt.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:04:48| #7

schwarz84
schwarz84 (35.196 point)
Du nævner Outlook, så det skal måske uddybes en anelse mere.
Som sagt indeholder OpenOffice ikke en mail-klient som Outlook, men her er udbudet ganske stort. Du bør nok se på programmet Thunderbird (www.getthunderbird.com) som ligner Outlook en del.
Thunderbird kan kopiere dine mails, dine adresser og dine indstillinger fra Outlook når du starter det første gang, så det fungerer med det samme (du kan naturligvis også importere senere), så du kan komme være i gang med at bruge programmet med det samme, det er installeret.
Thunderbird har derudover et indbygget filter, der kan sortere spam fra. Jeg får selv omkring 30 spam-mails om dagen og det er ikke hver dag at der er en der kommer forbi Thunderbirds filter. Det er helt klart en stor styrke ved det program.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:53:14| #8

overloaded
overloaded (23.240 point)
Jeg bruger Mozilla firefox, Thunderbird, OpenOffice med stor tilfredshed:)
Og er også ved at vende mig til brugervenligheden i Mandrivia LE 2005.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:55:50| #9

overloaded
overloaded (23.240 point)
Gmail: You are currently using 0 MB (0%) of your 2177 MB.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 21:37:53| #10

jeanette18
jeanette18 (15.626 point)
Tak for jeres tilbagemeldinger. Lyder interessant.
Jeg vil da prøve at downloade den og se hvad der sker. Thunderbird lyder interessant.

Skrevet tir. d. 10. maj 2005 kl. 22:49:02| #11

OpenOffice er min kæphest. Jeg har selv arbejdet med OpenOffice i nu snart 2 år. Og deltaget i flere projekter med konvertering fra Office til OpenOffice (Se presseomtale på http://www.jesperfrier.com). Jeg er sågar blevet interviewet af et hold fra Microsoft i december måned da de for alvor ser Openoffice.org som en reel trusel. De ville vide hvad der fik mig til at skifte til OpenOffice ... :-)

Mine svar ser du herunder:

Fordele ved OpenOffice.org fremfor Office:

+ Kan konvertere til PDF med ét klik
+ Kan sende præsentationer som flash (kan åbnes af alle med en browser)
+ Gratis
+ Kvalificeret og hurtig support i forum
+ XML baseret teknologi (administration og integration)

Ulemper:

- Regneark (Calc) har ikke mulighed for at flere kan redigere samtidig (Share Workbook)
- Selv om menuer er næsten lig Office, så føler den alm. bruger stadig at det er en stor forandring (desværre) - så brug tid på uddannelse !

Mvh
Jesper

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

Microsoft Outlook professional 2010

Oprettet den 26. marts 2015 kl. 08.44
elsborg1 giver 30 point for svar | Giv et svar »

Ændre indstillinger på Outlook kalender

Oprettet den 18. marts 2015 kl. 15.33
a/s giver 200 point for svar | Giv et svar »

Import data i Power pivot - (fejl installer excel-provider)

Oprettet den 13. marts 2015 kl. 09.42
Bottcher giver 200 point for svar | Giv et svar »






Computerworld

Teaser billede

Hold øje med denne mail: Danmark rammes igen af udspekuleret phishing-kampagne

Danmark er ramt af udspekulerede angreb, som nu vil fjernbetjene udstyret i en helt bestemt branche.

CIO

Teaser billede

Derfor er Internet of Things en så gylden og fantastisk mulighed for it-chefen

Klumme: Håndtering af data fra forbundne enheder i Internet of Things bliver stadig vigtigere for it-afdelingerne og it-cheferne. Men IoT gemmer også på en gylden karrieremulighed.

Comon

Teaser billede

Prøvekørt: Her er Microsofts splinternye Surface-computer - til noget lavere pris end Surface Pro 3

Prøvekørt: Microsoft er klar med en helt ny Surface-computer, der bliver billigere end den nuværende Surface 3 Pro, selv om de er ret ens. Vi har prøvekørt den nye maskine. Se vores dom her.

Channelworld

Teaser billede

Stor konkursramt it-forhandler forsøger at sælge fortrolige kundedata

Den konkursramte it-kæde Radioshack forsøger at sælge millionvis af fortrolige kundedata. Flere advokater mener, at salg af fortrolige kundeinformationer er pivulovligt.

White paper

Teaser billede

Ny Gartner rapport om Web Content Management

Web Content Management (WCM) er ikke længere bare et værktøj til at bygge hjemmesider.



Udgiver · © 2015 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger