Oprettet man. d. 09. maj 2005 kl. 15:51:16

jeanette18
jeanette18 (15.481 point. Point ude: 30)


hvad er forskellen på office 2003 og open office?

...bortset fra at det er gratis at benytte open office. Men jeg kunne godt tænke mig et link hvor jeg kan se samtlige forskelle på de to programmer, især word og evt. outlook som jeg benytter mest:)

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:03:38| #1

overloaded
overloaded (23.095 point)
Det kan hive flere penge ud af dig.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:05:17| #2

overloaded
overloaded (23.095 point)
Hvorfor bruge 4.000-6.000, på det gøgl, når man kan få OpenOffice, der stort set kan det samme, gratis?!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Leder efter et link.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:15:36| #3

milandt
milandt (20.438 point)
Hvis man som et stort firma samtidig skal betale for at uddanne kontorpersonale til at bruge Open Office, samt evt. betale konsulenter for at installere Open Office, så løber det tit op i mere end en opgradering til MS Office 2003 ville koste. Dertil kommer integrering til eksisterende systemer samt kompatibilitet generelt. Stave- og gramatik kontrol i Open Office er ikke særligt god.. MS Office er heller ikke perfekt, men langt bedre end Open Office..

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:20:45| #4

overloaded
overloaded (23.095 point)
Ja for et stort firma vil det nok ikke betyde noget at betale mellem 4000-6000 kr. men en privatforbruger som mig der skriver et brev allerhøjst en gang om måneden gør det.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:23:17| #5

overloaded
overloaded (23.095 point)
For hvis vanen ligger i navnet, så er jeg ikke specielt stolt af at være Dansker...

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 16:56:21| #6

schwarz84
schwarz84 (35.051 point)
Der er få eller ingen grunde til at vælge MS Office frem for OpenOffice.
En af forskellene er at OpenOffice har et ganske udmærket tegneprogram, hvor MS Office ikke har andet end Paint. En anden er at OpenOffice ikke har nogen mail-klient, hvor MS Office har Outlook. Der findes rigtig mange mail-klienter der er gratis og det er også derfor OpenOffice ikke har valg at udvikle en mere.
Stavekontrollen i Writer kræver at man tilføjer lidt flere ord selv end den i Word gør, men efter kort tid vil man ikke mærke den store forskel.

En sammenligning mellem Word og OpenOffice's Writer kan ses på http://software.newsforge.com/software/05/04/15/1951232.shtml
Den er faktisk ganske god.

OpenOffice og MS Office ligner på mange måder hinanden og jeg mener ikke at det er korrekt at påstå at det vil kræve uddannelse for 4000-6000 kr. pr. medarbejder (forudsat at hver medarbejder har en computer) som det påstås. Derudover skal du igen betale for MS Office når den næste udgave kommer. OpenOffice er også gratis at opgradere.

Derudover vil jeg også lige gøre opmærksom på at der er en Openoffice version 2.0 på vej (kommer i løbet af sommeren) som i højere grad ligner MS Office og vil gøre skiftet endnu lettere.

OpenOffice er i stand til at åbne filerne fra de tilsvarende MS Office programmer (eksempelvis words .doc-format), og der er kun problemer med dette i ganske få tilfælde. Version 2 af OpenOffice vil have løst de få problemer der er kendt på nuværende tidspunkt.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:04:48| #7

schwarz84
schwarz84 (35.051 point)
Du nævner Outlook, så det skal måske uddybes en anelse mere.
Som sagt indeholder OpenOffice ikke en mail-klient som Outlook, men her er udbudet ganske stort. Du bør nok se på programmet Thunderbird (www.getthunderbird.com) som ligner Outlook en del.
Thunderbird kan kopiere dine mails, dine adresser og dine indstillinger fra Outlook når du starter det første gang, så det fungerer med det samme (du kan naturligvis også importere senere), så du kan komme være i gang med at bruge programmet med det samme, det er installeret.
Thunderbird har derudover et indbygget filter, der kan sortere spam fra. Jeg får selv omkring 30 spam-mails om dagen og det er ikke hver dag at der er en der kommer forbi Thunderbirds filter. Det er helt klart en stor styrke ved det program.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:53:14| #8

overloaded
overloaded (23.095 point)
Jeg bruger Mozilla firefox, Thunderbird, OpenOffice med stor tilfredshed:)
Og er også ved at vende mig til brugervenligheden i Mandrivia LE 2005.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 17:55:50| #9

overloaded
overloaded (23.095 point)
Gmail: You are currently using 0 MB (0%) of your 2177 MB.

Skrevet man. d. 09. maj 2005 kl. 21:37:53| #10

jeanette18
jeanette18 (15.481 point)
Tak for jeres tilbagemeldinger. Lyder interessant.
Jeg vil da prøve at downloade den og se hvad der sker. Thunderbird lyder interessant.

Skrevet tir. d. 10. maj 2005 kl. 22:49:02| #11

OpenOffice er min kæphest. Jeg har selv arbejdet med OpenOffice i nu snart 2 år. Og deltaget i flere projekter med konvertering fra Office til OpenOffice (Se presseomtale på http://www.jesperfrier.com). Jeg er sågar blevet interviewet af et hold fra Microsoft i december måned da de for alvor ser Openoffice.org som en reel trusel. De ville vide hvad der fik mig til at skifte til OpenOffice ... :-)

Mine svar ser du herunder:

Fordele ved OpenOffice.org fremfor Office:

+ Kan konvertere til PDF med ét klik
+ Kan sende præsentationer som flash (kan åbnes af alle med en browser)
+ Gratis
+ Kvalificeret og hurtig support i forum
+ XML baseret teknologi (administration og integration)

Ulemper:

- Regneark (Calc) har ikke mulighed for at flere kan redigere samtidig (Share Workbook)
- Selv om menuer er næsten lig Office, så føler den alm. bruger stadig at det er en stor forandring (desværre) - så brug tid på uddannelse !

Mvh
Jesper

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

office 365 dele med andre

Oprettet den 20. februar 2015 kl. 13.43
boothill giver 30 point for svar | Giv et svar »

Live websider i PowerPoint

Oprettet den 18. februar 2015 kl. 10.30
asdfghj giver 60 point for svar | Giv et svar »

Excel formel til at tracke afspaseringstimer

Oprettet den 13. januar 2015 kl. 20.49
imbalant giver 150 point for svar | Giv et svar »






Computerworld

Teaser billede

IBM Danmark fyrer 90 ansatte - især én afdeling ramt: Få overblikket her

IBM Danmark har netop gennemført en fyringsrunde. Her får du et overblik over situationen.

CIO

Teaser billede

Google klar med 'Android for Work' - sådan vil Google få virksomhederne til at skifte til Android

Google ser store muligheder for indtjening, hvis selskabet kan få virksomhederne til at vælge Android som mobil-platform. Nu er selskabet klar med særlig 'Android for Work'-løsning.

Comon

Teaser billede

Førstehåndsindtryk: Samsung Galaxy S6 og S6 edge er den helt rigtige vej for Samsung

Samsung Galaxy S6 og S6 Edge er de to nye telefoner fra Samsung, der skal vende den nedadgående kurve for selskabet. Kom med og få vores førstehåndsindtryk.

Channelworld

Teaser billede

Stor rapport afslører: Sådan får du banket salgstallene i vejret og får kunderne til at bide på

Interview: Drop ambitionerne om at strømline dit salg på tværs af fysiske butikker og digitale platforme. I stedet skal du bruge data fra sociale medier til at skaffe viden om dine kunder,...

White paper

Teaser billede

Sådan sikrer du dine web-apps

Sørg for dine webapplikationers og websites sikkerhed og pålidelighed med Akamai Kona Site Defender.



Udgiver · © 2015 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger