Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 21:27 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

hjælp - zonealarm forårsager genstartninger

Jeg har prøvet at downloade zonealarm pro, men efter installering bliver computeren ved med at genstarte. Jeg kan ikke komme i fejlsikret tilstand og det skal siges at jeg har en del sikkerhedsprogrammer installeret incl. kaspersky så jeg udelukker en hijackking. Hvad sker der lige her????????????

Hjælp pleeze:(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2005 - 22:46 #1
Hvilken fejlmeddelelse får du når du forsøger at gå i fejlsikret ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 22:49 #2
Gå i Start/Kør skriv kommandoen shutdown /a så skulle genstarterne stoppe. Fjern så Zonealarm efter denne anvisning, og så må vi tage den derfra http://www.donhoover.net/uninstall.html
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 22:55 #3
Problemet KAN måske have at gøre med Kaspersky´s "network protection". Det kan "drille" visse firewalls. Prøv at slå funktionene fra.

1. Åbn Kaspersky Antivirus.

2. Gå i fanebladet "settings".

3. Klik “Configure Real-Time Protection”

4. Klik “Troubleshooting”

5. Sæt flueben ved “Do not enable protection against network attacks at system start up”

6. Klik OK, og sig "YES" til at genstarte computeren.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2005 - 22:58 #4
hvis jeg forstår spørgsmålet rigtigt, kan hun slet ikke komme ind i windows. Men jeg kan jo tage fejl *s*
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:10 #5
Heysa. Det er helt korrekt tonnybrandt. Jeg kan slet ikke komme derind. Jeg har installeret en ny windows xp på et af mine andre drev med håb om at kunne komme ind og lave en reperation af xp på c-drevet. Dette er jeg igang med lige nu. Jeg tør ikke lave en reperation via genoprettelseskonsollen. Det er jeg ikke skrap nok til tror jeg.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:11 #6
Forevernewbee> Denne indstilling du nævner ER på plads.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 23:12 #7
Ok, kan du stoppe genstarterne og afinstallere Zonealarm ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 23:13 #8
Sorry, så ikke dit forrige indlæg
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:22 #9
Imens jeg venterr på at windows bliver reparerer kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om flg:

1) tror I på at det kan skabe programkonflikter såfremt jeg lader den anden installation af windows (som jeg foretog i nød for overhovedet at kunne komme ind) blive liggende på drevet? (som er en partition af c-drevet hvor hovedinstallatyionen også ligger)
2) Hvordan afinstallerer jeg evt. den windows (som jeg nødinstallerede) på mest korrekt vis?

Mit håb er nu at jeg kan komme ind i den reparerede windows om lidt og få lagt en restore af mit norton ghost image tilbage som blev taget for 2 dage siden. (Skal siges at det kun er windows som ligger på mit c-drev. Outlook datafilen samt alle programmer m.v. ligger på min harddisk nr. 2)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2005 - 23:22 #10
Ok, så har du faktisk 2 forskellige muligheder for at fjerne skramlet.

Orøv at omdøbe denne folder:
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS
til f.eks
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS.bad

Genstart så og se om den kan komme ind og få startet windows op. Så kan resterne fjernes herinde.

Den anden mulighed jeg tænker på, involverer at mounte det gamle registry og her i fjerne alle spor af zonealarm, men det er noget besværligt. Prøv det andet først.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2005 - 23:25 #11
1, nej det vil ikke betyde noget, hvis du blot lader den blive liggende som en "nødløsning" hvis dit primære styresystem går ned.

2, Slet den nye folder du installerede den nye windows i.

Men hvis du har et 2 dage gammelt image, så forstår jeg ikke helt spørgsmålet. På med det og problemet er løst.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:30 #12
Nu er der kommet en STOPFEJL og windows er blevet lukket ned for at undgå beskadigelse på computeren. Så får jeg en lang smøre om afinstallering af drivere osv. Nu er den igang med at lagre den fysiske hukommelse.

Tonnybrandt> Jeg har været inde og fjerne zonealarm programmet (mappen) og fjernet den sidste nøgle som jeg fandt via SØG knappen, så jeg håber den er blevet helt fjernet.
Jeg kan ikke åbne ghost programmet. Går jeg ind i ghost mappen og klikker på startup sker der intet.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 23:34 #13
Du skal også slette vsmon.exe i system 32. Det er Zonealarms skjulte service. Der er nok nogle flere der skal væk. Jeg finder dem lige.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 23:37 #14
C:\WINDOWS\SYSTEM\vsdata.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\Vsdata95.vxd
C:\WINDOWS\SYSTEM\vsdatant.sys
C:\WINDOWS\SYSTEM\vsmonapi.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\vspubapi.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\vsutil.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\zllictbl.dat
C:\WINDOWS\SYSTEM\zlparser.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZoneLabs\Migrate.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZoneLabs\vsdb.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZoneLabs\vsruledb.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZoneLabs\minilog.exe
C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB
C:\WINDOWS\Internet Logs\W98-DHIGHT.ldb
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZoneLabs\html.tdr

Det er ikke sikkert at de er der allesammen
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:40 #15
Der er nu sket flg:
I forbindelse med stopfejlen talte systemet op til 100 (vistnok flere gange) hvorefter den genstartede. I opstartbilledet valgte jeg så windows på C-drevet. Herefter genstartede computeren igen og atter kommer stopfejlen. Jeg tror jeg opgiver at kunne komme til at reparere windows.
Jeg vil lige forsøge at se om ikke jeg kan få ghosten til at fungere. Og foreevernewbee> jeg skal nok lige slette vsmon.exe filen.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:42 #16
Skulle jeg ikke kunne finde disse via SØG knappen i de skjulte filer?
Hvis ja, så dukker de ikke op. Jeg har også søgt i registreringsdatabasen uden resultat.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 23:45 #17
Okay, prøv også lige at finde de andre på listen, i system32. Zonealarm integrer sig temmelig meget med windows med de filer, så de generer sikkert meget. Måske er det dem der generer fejlen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. maj 2005 - 23:47 #18
Nå, nu krydsede vi lige. Jo, du burde kunne finde dem med start/søg. Så er de sikkert væk.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:53 #19
Og det ser ud til at stopbilledet bliver ved med at tælle op. Jeg venter lige lidt endnu. Jeg tør ikke hive strømstikket ud.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. maj 2005 - 00:04 #20
hallaøjsa. Nu lykkeddes det mig at få installeret norton ghost på reservedrevet så nu kører det da vist. Kommer så lige i tanke om at restoren jo gælder samtlige de 4 drev jeg har på hbarddisk 1. Norton ghost som jeg lige har installeret ligger jo for pokker da på et af de drev, så mon det giver "sammenstød" ?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. maj 2005 - 00:07 #21
Vender tilbage i morgen igen.
Foreløbig tak og godnat:)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2005 - 00:18 #22
Godnat, og sov godt, hvis du kan for varmen :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. maj 2005 - 00:20 #23
Vil lige slutte af med at sige at operation lykkes. Ghost imaget er på plads igen og puha sikke da en forskrækkelse.
Jeg takker jer for indsatsen og giver gerne points for svar.

Hvad mon der egentlige skete efter install af zonealarm try-version?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2005 - 00:36 #24
Det var da godt det lykkedes for dig. Det er nok ikke lige til at give en forklaring. Det nærmeste jeg kan komme det er, at sikkerhedsprogrammer typisk integrerer sig med Windows, og så opstår der nogle gange konflikter, som man ikke lige kan forklare. Det sker desværre bare en gang imellem.

Jeg gætter på at du ikke vil forsøge dig med Zonealarm igen. Sig til hvis du gerne vil have nogle alternativer.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. maj 2005 - 18:10 #25
Heysa igen. Eftersom jeg nu har installeret en "nød windows" på et af mine andre drev er det ingen problem at kunne komme ind og restore ghost imaget, så jo jeg vil prøve igen. Jeg ønsker simpelthen bare disse dumme bannere væk:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. maj 2005 - 18:12 #26
Points til jer gor indsatsen såfremt I ønsker:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. maj 2005 - 18:12 #27
gor = for
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2005 - 18:25 #28
Okay, så smider jeg lige et svar, men du behøver ikke at give så meget. Du løste jo det meste af det selv ;) Pøj pøj med fortsættelsen :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. maj 2005 - 18:56 #29
ok jeg venter dog lige på tonnybrandt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2005 - 20:52 #30
Og jeg er af samme mening som forevernewbie. Tag størsteparten af pointene tilbage, da vi vist mest var til "moralsk støtte" *S*
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
31. maj 2005 - 20:06 #31
heysa igen:) Jeg har nu prøvekørt min "nye" installation via restoren og zonealarm fungerer indtil nu absolut optimal. Ja faktisk fungerer maskinen bedre end nogensinde. Jeg har altid været storfan af nortons produkter men jeg har stærk på fornemmelsen at norton simpelthen bare vil konflikte med mine programmer som jeg har installeret.
Så bortset fra northern ghost - har jeg ingen virusscanner og firewall fra norton længere og disse er nu blevet afløst af licensbetalt kaspersky samt zonealarm pro.

I får endnu engang tak for jeres indsats som jeg værdsætter meget. Altid rart med venner i nødsituationer:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juni 2005 - 19:25 #32
Velbekomme og takker for point :)

Du bør nok afprøve mulighederne for at bruge ghost via en dos-diskette eller bootbar cdrom. Det er den måde vi bruger ghost på på arbejdet. Meget simpelt og utroligt hurtigt at bruge.