Avatar billede ozman Nybegynder
29. maj 2005 - 23:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

backup ved shutdown

Findes der et program (synes ikke windows egen backup funktion kan)der kan lave et backup af udvalgte mapper/filer når man vælger at lukke computeren, således at den laver backupen og derefter lukker maskinen???
Avatar billede khj Nybegynder
30. maj 2005 - 01:12 #1
Jeg har rodet lidt forskellige med backup programmer, og har lige som dig haft dette behov, men ikke fundet en standard feature til dette i programmerne.

Nu ved jeg ikke om du har brug for det til et bestemt OS, men jeg har fundet i XP en local group policy som giver mulighed for at eksekvere et script ved startup og shutdown (findes også til user - altså ved logon og logoff). Det har jeg haft success med at bruge.

Du kan starte group policy editor i XP ved at skrive gpedit.msc fra en prompt (kan selvfølgelig også loades ind i MMC).

Håber det kan lede dig på vej - ellers må du skrive tilbavs.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. maj 2005 - 01:25 #2
Programmet X-ecutor (freeware non-commercial use) kan sættes til at køre et hvilket som helst program, altså også backup,  f ø r  det foretager shutdown.

Fra et icon i systray vælges Execute All -> Shutdown prgrams.
Der kan også foretages Reboot, Shutdown eller Logoff uden at køre programmer forinden.

Du finder det her
http://www.xpertdesign.de/english/products.htm

Selv bruger jeg det til "Startup programmer" da det giver bedre styring over programmer, der kører ved Windows start, end blot at lade dem køre fra Styartmappen eller Run i reg.databasen.
Avatar billede khj Nybegynder
30. maj 2005 - 01:31 #3
Det lyder som en cool app. Den vil jeg oxo straks kigge på :)
Avatar billede ahave Nybegynder
30. maj 2005 - 02:08 #4
Jeg bruger selv følgende script der kan gemmes i en bat fil, det kan det hele:
xcopy j:\musik g:\Musik /D /E /Y
xcopy "D:\Documents and Settings\Allan Have\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook" o:\backup\post /D /E /Y
xcopy J:\appz g:\appz /D /E /Y
shutdown.exe -s -f

Åbn notepad, kopier det ind og ændre det så det passer. Gem fiulen som en fil.bat og dobbeltklik på.
/ahave
Avatar billede khj Nybegynder
24. juni 2005 - 00:05 #5
Lukke ???