Avatar billede tiger_dk Mester
12. juni 2005 - 13:38 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Problem med Netgear WGR614 v5 54 Mbps Wireless Router !

Hej !

Jeg har lige fået en ny router, men har fået nogen problemer med at få den til at blive på nettet konstant ! Det er blevet lidt værre her på det seneste pga. man kan være på nettet f.eks i 30 min eller der omkring også går den bare af, eller det er son der er nogen der sidder der virker mens andre ikke virker  !
Så må jeg inde i opsætning og trykke på Apply, så virker det igen ! Det godtnok en trådløs router, men vi bruger kablerne i stedet, da vi ikke har trødløst netværk !

Jeg har lige tjekket den få virus, uden af den finder noget ! Netværket består af 2 pc'er ! Det må da været et opsætnings problem, men hvad ??

Kan i hjælpe !!

Det er nemlig ret træls at nogen gange skal resete eller bare som nu gå ind i opsætningen (192.168.1.1 osv.)

Og lige en ting, hvordan kan det være lystet på router til den ene pc vi, ikke lyser grønt, men lyser gul (der er godt en pc af ældre dato)!! Ved lyset til forbinde til min pc, lyser den godtnok grønt !!

Mvh
tiger_dk
Avatar billede tiger_dk Mester
12. juni 2005 - 13:40 #1
lidt over sættelse til stykket: "eller det er son der er nogen der sidder der virker mens andre ikke virker  !" , der skal står det her i stedet: " eller det er som om der er nogen sider der viker mens andre ikke gør" !
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2005 - 22:58 #2
Det letteste først.

Når den lyser gult eller blinker gult, så er det for at frotælle dig, at denne port kun kører med 10 Mbps. Det er fordi, at netkortet den har fat i er et 10 Mbps netkort, og routeren har autosensing af hastigheden.

Har du fulgt installations guiden til routeren da du installerede den ? ? ?

Hvad er det der indikerer for dig, at det er routeren der "hopper" af, og ikke computeren der "hopper" af routeren ? ?
Avatar billede tiger_dk Mester
12. juni 2005 - 23:03 #3
det kan jeg sådanset heller ikke vide, jeg har bare opserveret at forbidelsen nogen gange forsvinder, og ja jeg har fulgt installationsguiden ! Det med lyset, var jeg ikke klar over, det ved jeg så nu !

autosensing af hastigheden, dvs at...

men hvor kan jeg tjekke, at det er routeren der "hopper" af, og ikke computeren der "hopper" af routeren ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2005 - 23:22 #4
"autosensing af hastigheden, dvs at..." betyder, at routeren selv finder hastigheden på det tilsluttede netkort.

Hvis du slukker for routeren, så rebooter routeren, og efter 20 - 30 sekunder, er den oppe at køre igen. I den mellemliggende tid, vil du så et ikon i system bjælken nederst til højre, som fortæller dig at der ikke er forbindelse til et netværk.

Det er denne metode jeg anvender til at genkoble min router (som forøvrigt er den samme som din) til internettet. For mig sker det vel 1 gang om ugen.

Hvis du går ind i Start > Netværksteder > Vis netværksforbindelser > Højre klik på LAN-forbindelse og vælg Status > Klik på understøttelse.

Hvis der der står noget i retningen af: Adresse type: Tildelt af DHCP. IP-adresse: 192.168.0.2  Standart gateway: 192.168.0.1, så har din computer fat i routeren, og hvis du ikke kan komme på nettet, så er det routeren der er sur.
Hvis der ikke er angivet noget med DHCP og en gateway, så er det forbindelsen mellem router og PC der er sur.
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juni 2005 - 08:22 #5
ok, jeg vil jeg lige prøve at undersøge det !

Undskyld jeg lige spørger, men når man reseter og slukker er den ikke på det samme !

Hvis man trykker bag på routeren med en lille papirklips, så reseter man og efter 15 sek. så er standartindstillingerne der, men hvis man slukker den....
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 10:42 #6
Hvis du resetter på den lille knap på bagsiden, genstarter den med factory defaults, hvorimod hvis du tager strømmen fra den i ganske kort tid, så genstarter den også, men med den opsætning den havde da du slukkede for den. Det er forskellen, og derfor skal du ikke bruge reset, med mindre du ikke kan få den til at virke overhovedet. Hvis det bare er fordi den har mistet forbindelses, så tager du bare strømmen i ganske kort tid, ud og ind med stikket.
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juni 2005 - 11:56 #7
ok, jeg har nemlig resetet dem, de gange den har mistet forbindelsen, men det vil jeg vil hermed lade være med det i fremtiden !!

jeg kom til at tænke på, jeg har prøvet at skrive 192.168.0.1 adrseefeltet og så skrive admin og passwordet (når man skal det) også kommer man til opsætningen af den. Der har jeg også bare trykke på Apply, så opdatere den forbindelsen og kort tid efter så virker den igen, er den også forkert ?

Lige en ting hvorfor mister den i det hele taget forbindelsen (den router vi havde før, var der ikke noget galt, der var forbindelsen der konstant, det var sån en EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch Router jeg havde før), du snakke noget om du havde problemer den mistede forbindelsen ! jeg synes jeg læste et sted her på siden, at der var noget at gøre med at den blev varm, kan det passe ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 13:22 #8
Nej det er i orden, hvis det virker, men den kan jo "hænge fast", så en "apply" ikke virker, og der vil en kortvarig strømafbrydelse til routeren virke.

Det er ikke varme i mit tilfælde, og det er også højst 1 gang om uden, at den ikke kan få forbindelse. Hvorfor den gør det, ved jeg ikke, og jeg kan godt leve med at genstarte routeren 1 gang om ugen.

Det er ikke i orden, at den går ned så ofte som din gør. Har du set om der skulle være en firmware opdatering på netgears hjemmeside: http://kbserver.netgear.com/products/WGR614v5.asp
Du kan i router opsætning se hviken version af firmware den har i sig lige nu.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 13:24 #9
version 1,07 "Fixed PPPoE reconnection problem "
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juni 2005 - 17:02 #10
jeg har nemlig opdateret firmwaren, det tænkte jeg nemlig også på om det kunne være problemet ! til ver. 1.07 !

men jeg vil lige prøve at slukke hel for routeren, hvis det forsætter og prøve det i stedet for "apply" !
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 17:08 #11
Jo, men der er jo et eller andet galt, når den gør det så ofte !
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juni 2005 - 20:30 #12
nu er det jo typisk, nu har den ikke gjort det, efter jeg er kommet hjem fra skole! jeg vil prøve at lade være med at resete den, men i stedet tag strømmen i nogle sek. og slå det til igen, hvis det skulle ske igen !
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 20:33 #13
Nogle gange er elektroners veje uransagelige.
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juni 2005 - 22:19 #14
Det er jo nemlig lige det, et sidste spørgsmål inden pointafgivelsen ! Hvordan kan det være, at modem+router som står ved en anden pc og mens min pc bare er en computer i et lille netværk, kun er den man kan komme i kontakt med routeren med dvs. 192.168.0.1 ! Det er sån når man slår routeren til, så kommer setup ikke frem på den pc det hele er koblet til, men på en anden pc i netværket, er det som om, den pc den er koblet ikke udnerstøtter den hel, men tager istedet den anden forbindelse der er !
Avatar billede tiger_dk Mester
14. juni 2005 - 17:38 #15
nu kan du få dine point og jeg vil gerne sige tak for de gode svar du har givet, hvis du evt. kunne give et lille svar på det sidste jeg har skrevet, så ville det bare være fjong !!
Avatar billede tiger_dk Mester
14. juni 2005 - 17:40 #16
hermed et svar udbredes, hvis du gerne vil have pointerne !
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2005 - 19:18 #17
Hvis den Pc der står ved routeren er koblet til LAN siden, så skulle den også kunne komme ind i router setup. Eller skal det forståes således, at den ved routeren ikke er på samme netværk som din. ? ?

Jeg går ud fra, at fu har koblet modem og router sammen, hvor kablet fra modem går ind i WAN stikket. Alle dine PC'ere i netværket skal så kobles til routerens LAN stik.

Prøv at forklare din opsætning, hvor den ene pc kaldes PC1 og den anden kaldes PC2. ! !
Avatar billede tiger_dk Mester
14. juni 2005 - 21:46 #18
Jo altså det er således at PC1 (den hvor router+modem er  koblet til) er den hvor forbindelen kom fra da vi havde den anden router EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch Router koblet til, men efter vi fik den nyerouter, var det som om PC2 overtog den rolle, forbindelsen kommer fra den maskine nu (f.eks. da vi startede hel fra starten, med opsætningen, med brugernavn og password ect. skulle det skrives på den). Det er som om, at routeren finder den nyeste pc på nettet, i det tilfælde PC2, men den forklaring er måske hel hen i vejret !

PC1'en er nemlig ved at have en del år på bagen, måske noget at sige der kun går 10 Mbit igennem routeren! Hvis man skrifter netkortet til et nyere, kan det mon så hjælpe !

PC2'en er højst et år gamle !

Det skal lige siges, at der er intet galt med at få det til at virke på denne måde, men det ser lidt mærkelig ud, at det er på denne her måde og ikke på den anden måde det viker !
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2005 - 21:57 #19
PC1 skal have et kabel der går ind i en LAN port på routeren.
PC2 skal have et kabel der går ind i en LAN port på routeren.

Routeren skal have et kabel ind i Modem, men der skal udgå fra routerens WAN port.

Check lige at det er således, for det skulle være ligegyldig hvilken PC, som du bruger 192.168.0.1 på, du skal kunne komme ind i routerens setup fra en hvilken som helst PC på LAN siden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2005 - 21:58 #20
Det fremgår ikke her 14/06-2005 21:46:12 hvordan PC2 er koblet til  ? ?
Avatar billede tiger_dk Mester
14. juni 2005 - 23:04 #21
PC2 er bare koblet sammen i et lille netværk, den for tildelt internetforbindelen over netværket ! Det er somsagt bare 2 maskiner, et lille netværk !

jeg tjekkde lige på PC1 og man kan godt gå ind routerens setup fra den også, og

PC1 skal have et kabel der går ind i en LAN port på routeren.
PC2 skal have et kabel der går ind i en LAN port på routeren.

er som de skal være og iøvrigt, efter jeg slukkes routeren og startede igen, så har forbindelsen faktisk ikke svigtet her på det senste, så tak for tippet !
Avatar billede tiger_dk Mester
14. juni 2005 - 23:05 #22
huske lige, når du svare, så makere "svar" så kan du få dine point !
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2005 - 23:54 #23
Det var da dejligt  ;-)
Avatar billede tiger_dk Mester
22. juli 2005 - 23:30 #24
Det er sku ikke over endnu, det er som, det ikke er alle sider der virker mens andre virker, jeg er ikke den eneste der har problemmet, det er åbenbart et generalt problem med den type router, du kan se det her http://forum1.netgear.com/support/viewtopic.php?t=8039&highlight=

For at få det til at virke igen går jeg stadig ind på 192. osv... eller slukker den, men det kan jo ikke passe jeg skal gøre det i en evighed  !! Jeg er faktisk ved at være pisse træt af det, det er ca. 10-20 gange om dagen !!

Den firmware jeg har er V1.0.7_1.0.6 !