Avatar billede golden-dream Nybegynder
09. juli 2005 - 02:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Program til lagerstyring

Hej nogle der kender et program til lagerstyring mm. Der er tale om ca. 20-40 forskellige varer.
Savner nogle funktioner som disse:
lagerstyring/købspris/salgspris/fortjeneste/gebyr etc..

Måske access 2003 - vil være godt med en mini guide...
Har i nogle ideer?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2005 - 03:40 #1
Der findes en dansk GRATIS regnskabs-/økonomisystem baseret på MS Access som indeholder varer og lagerstyring. Der kan angives salgs- og kostpris for hver vare. Naturligvis kan der også oprettes kunder.

Der er altså ikke bare et lagerstyringssystem, men et helt finanssystem, hvor der bl.a. kan udskrives fakture eller kreditnota til kunder, holdes rede på debitorer, bogføres salg, moms, laves momspgørelser og iøvrigt foretages alt nødvendigt finansbogholderi.

Det er måske overkil i forhold til dit spørgsmål, men som sagt gratis, hvis du vil prøve programmet - Sigma Regnskab

http://www.sigmaregnskab.dk/
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. juli 2005 - 08:48 #2
Søg på admiral, det er et gratis lagerstyringsprogram.
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. juli 2005 - 08:51 #3
Se bort fra min kommentar, kan se programmet ikke uddeles gatis mere.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
09. juli 2005 - 20:14 #4
Hej Halifax - læg venligst et svar.. Du skal ha mange tak for hjælpen !!!
Avatar billede golden-dream Nybegynder
09. juli 2005 - 22:29 #5
Hej igen, syns ik rigtig det virker som det skal.. Har du nogle andre forslag ?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juli 2005 - 02:43 #6
Programmet virker sørme som det skal. Som jeg skrev et det et komplet finansbogholderi, udbygget med debitorer (kunder), varekøb, varesalg og lagerstyring.
Det kræver naturligvis man har sin kontoplan sat op med et minimum at konti til varekøb, vareslag, indgående og udgående moms.

Nu ved jeg ikke hvilket nieveau du er på med regnskab/bogholderi eller hvilket behov du har, men faktisk kan Sigma Regnskab bruges til at holde styr på hele virksomhedens økonomi (indtægter og udgifter, debitorer, kreditorer samt lagerregnskab) for et lille eller mellemstort firma. Kræver man har et minimumkendskab til regnskabsføring, samt sætter sig ind i programmets virkemåde.

Hmmm... andre forslag? Tja, for at blive i det gratis findes der et dansk program baseret på Access til oprettelse af kunder, indtastning af varer og udskrivning af faktura m.v.

Ved ikke om det opfylder dine behov. I hvert fald er der ikke helt samme funktionalitet mht. lagerstyring som i Sigma Regnskab. fakturalayout (rapport) kan rettes til efter eget ønske.

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=97/SubId=97/id=637/text=Gratis+faktureringssystem
Avatar billede golden-dream Nybegynder
20. juli 2005 - 23:55 #7
halifax du har fortjent de 200P - kom venligst med et svar
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juli 2005 - 22:19 #8
Håber det var noget brugbart for dig, og lykke til.

På forhånd tak for point.  :)
Avatar billede golden-dream Nybegynder
24. juli 2005 - 19:00 #9
tak for hjælpen, det er brugbart - man skal nok lige sætte sig ind idet.. mange tak for hjælpen..