Avatar billede thola97 Nybegynder
11. juli 2005 - 15:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgning i undermapper i public folders

P: Når man i Outlook søger (Funktioner > Søg > Avanceret søgning > Gennemse…) i mapperne i public folders har man ikke mulighed for at sætte hak i "Søg i undermapper", som tilfældet er hvis man blot søger i sin egen postkasse. Søgningen i Public folders er endda begrænset til kun at omfatte én enkelt mappe. Vores eksterne IT konsulent har forsøgt med at sætte noget "Full-Text indexing" op, men uden den ønskede virkning.

Vi bruger Public Folders til opbevaring af sagsrelateret mails for aktive sager (og har derfor en hel del undermapper). Søgningen i undermapperne er kun tænkt som en nødløsning, hvis man absolut ikke ved hvilken sagsmappe man skal søge i eller hvis en fejl 40 har forsaget at en mail er havnet i den forkerte mappe.  (c:

Jeg har en formodning om at årsagen til det ikke er muligt at medtage undermapper i søgningen, er for at undgå at en bruger sender Exchange serveren i knæ.

S1: Er det muligt at fjerne denne begrænsning et sted på Exchange 2003 serveren (jeg har forgæves ledt i Exchange System Manageren)?
S2: Såfremt det er muligt at fjerne begrænsningen, vil en bruger så kunne belaste serveren uansvarligt meget?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede karser Nybegynder
12. juli 2005 - 10:26 #1
Det er faktisk ikke din Exchange Server der har denne begrænsning, men derimod din Outlook klient.

Hvilken klient bruger du?

Der findes forskellige løsningsmodeller, men der er ingen af dem der er specielt nemme eller brugervenlige. Dertil kræver de en del scripting/programmering i VB i Outlook.

Begrænsningen har intet med Serverens performance at gøre, men derimod har det noget med Public folder og den opbygning.

Læs evt. denne KB artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;196533

/Karser
Avatar billede thola97 Nybegynder
12. juli 2005 - 11:43 #2
Hej Karser

Tak for artiklen. Jeg kan specielt godt lide deres workaround, den er i bedste Windows stil (c:

Det undrer mig bare at søgefunktionen ikke er tilgængelig selv om public folders kun ligger på én computer, som de skriver i noten.

Jeg bruger Outlook 2003 klient med SP1. Men hvis løsningsmodellerne ikke ligger lige til højre benet, tror jeg det er billigere/nemmere for os, at sætte en piccoline til at søge i alle undermapperne de (forhåbentlig) få gange det bliver aktuelt.

/thola97

p.s. jeg er ny her på siden, hvordan tildeler jeg de udloddet point?
Avatar billede karser Nybegynder
12. juli 2005 - 12:17 #3
Velbekommen!

Det gør du ved at accepterer mit svar! ;o)

/Karser