Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
18. juli 2005 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

formular felter - udfyld ét og autoudfyld resten

Jeg er ved at lave en et dokument hvor man skal skrive et kundenavn og derefter gerne se dette kundenavn adskillige gange i teksten.

jeg har sat et formular felt ind: "kunden"
og indsat formular felter hvor de skal være og kaldt dette "kunde" (alle steder)

Nu går jeg så ud fra jeg skal lave en makro for at kunne udfylde feltet "kunde" automatisk alle steder, baseret på værdien i "kunden"

Er der en der kan lave et simpelt eksempel på dette?
Avatar billede dla Praktikant
18. juli 2005 - 13:16 #1
Når du har indsat dit tekstfelt, giver du det et bogmærkenavn, f.eks.Kunde (dobbeltklik på formularfeltet, eller højreklik og vælg Egenskaber). Dernæst placerer du musen der hvor du vil have kundens navn til at blive gentaget, tryk Ctrl+F9 og skriv Kunde mellem parenteserne. Beskyt dokumentet, og så skulle det gerne virke. Hvis du ikke kan se det umiddelbart skal du blot vælge Vis Udskrift, så bliver formularfelterne opdateret.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
18. juli 2005 - 13:31 #2
ikke forstået. Jeg kan godt få {} klammerne frem. Men kun hvis jeg klikker Ctrl+F9 inden egenskaber. Når jeg valgt egenskaber kan jeg ikke vælge noget i dokumentet

Og skriver jeg så { kunden } i alle 4 felter, og beskytter det, så forsvinder alle 4 felter.

*******************************************

Bør måske tage et kursus i Word ;)
- kan jeg ikke få den til at spørge, når dokumentet åbnes, hvilket kundenavn der skal indsættes?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
18. juli 2005 - 13:33 #3
vent lidt med mere svar - tror jeg har fundet noget på google
http://www.fontstuff.com/word/wordtut02.htm
Avatar billede dla Praktikant
18. juli 2005 - 13:36 #4
Jamen de skal også forsvinde, men når du skriver noget i det felt som du gav bogmærkenavnet, kommer det i alle de felter hvor du har skrevet "Kunden" mellem klammerne.

Egenskaber var bare for at komme ind og skrive bogmærkenavnet.
Avatar billede dla Praktikant
18. juli 2005 - 13:38 #5
Det skal være præcis det samme navn du skriver mellem klammerne som dit bogmærke er, altså Kunde hvis du har kaldt det Kunde, og Kunden hvis du har kaldt det Kunden.