Avatar billede lojmann Nybegynder
19. juli 2005 - 17:05 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Oprettelse af ApS selskab uden 125.000

Hej,

Hvad er den nemmeste, smarteste og billigste måde at få oprettet et ApS selskab på, hvis man ikke har 125.000?

Evt. skuffeselskab og hvordan fungere det med sådan et?

Høre gerne gode råd og erfaringer fra Jer?

/T
Avatar billede dfens Nybegynder
19. juli 2005 - 17:10 #1
Et skuffeselskab koster typisk 128.000 :-)
125.000 i kapital, samt 3.000 i omkostninger til selve selskabet.
Men såvidt jeg har forstået, er der stortset ikke noget der hedder skuffesleskaber i dag, da oprettelse er næste digitaliseret.

Den eneste alternative måde at etablere et ApS, er at indskyde værdi tilsvarende kr. 125.000, eks. bil, ejendom eller lign.
men hvis du indskyder din egen bil eller hus, skal du beskattes af enten fri bil eller fri husleje.

Hvis du allerede i dag har en bygget en enkeltmandsvirksomhed op, kan denne dog omdannes til et ApS, såfremt at der ligger værdier for kr. 125.000.
Har kan også medtages evt. goodwill ved eksisterende kunder.
Avatar billede steent Nybegynder
19. juli 2005 - 17:29 #2
dfens >>

Har du et link til hvor man kan læse mere op at indskyde egen bil/hus og specielt hvor man kan læse mere om goodwill ved eksisterende kunder, eller måske du kan forklare specialt det sidste omkring goodwill nærmere.
Avatar billede dfens Nybegynder
19. juli 2005 - 17:52 #3
spørg en revisor. der skal under alle omstændigheder en til at værdisætte aktiverne. plus at det er et krav med en revision hvert år.
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. juli 2005 - 20:59 #4
125 er en "løs" størrelse, faktisk er det sådan at de 125.000 reelt kun skal stå på firmakontoen i registrerings perioden (som vist er mellem 14 dage og 1 mdr.)
i det øjeblik du modtager dit firmaregistreringsbevis kan du reelt gå ned og hente pengene igen. de behøver ikke stå på kontoen længere. ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. juli 2005 - 21:00 #5
"i registrerings perioden" = burde sige "på registrerings tidspunket."
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. juli 2005 - 21:02 #6
Avatar billede dfens Nybegynder
19. juli 2005 - 22:17 #8
hovhov.... du er som ansvarlig for en forsvarlig drift af dit selskab, og hvis du mister din egenkapital har du pligt til at sørge for reetablere den, evt. vha. indskud i selskabet.

Det er jo hele ide'en med begrænset ansvar, at kreditorene skal kunne være sikker på kunne modtage en del af det tilgodehavende ved en evt. konkurs.
Avatar billede dfens Nybegynder
19. juli 2005 - 22:18 #9
rettelse: som hovedanpartshaver ansvarlig for.... osv.
Avatar billede dfens Nybegynder
19. juli 2005 - 22:22 #10
Hvis du hæver du 125.000 umiddelbart efter selskabet er stiftet, skal du jo også kunne gører rede for hvad pengene er brugt til.

Man kunne evt. låne pengene fra ApS til sig selv, men det er så spørgsmålet om en revisor vil fastsætte værdi'en af en fordring til 100% af hovedstolen.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20000032529-REGL

Kapitaltab

§ 52. Efter reglerne i § 28 skal selskabets øverste ledelsesorgan senest 6 måneder efter, at selskabet har tabt 40 pct. af sin anpartskapital, redegøre for selskabets økonomiske stilling over for anpartshaverne. Ledelsesorganet skal endvidere stille forslag til beslutning, der fører til fuld dækning af anpartskapitalen, eller stille forslag til beslutning om opløsning af selskabet. Vil anpartskapitalen efter en nedsættelse være mindre end 125.000 kr., skal ledelsesorganet stille forslag til beslutning om, at anpartskapitalen forhøjes til mindst dette beløb, eller om, at selskabet opløses. Senest 7 dage efter, at anpartshaverne har behandlet ledelsesorganets forslag, skal udskrift af forhandlingsprotokollen være modtaget i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Stk. 2. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen kan give selskabet en frist til retablering af anpartskapitalen ved selskabets egen indtjening. Dette forudsætter, at selskabet indsender dokumentation i form af konsolideringsplaner m.v. til brug for vurderingen af retableringsmulighederne.

Stk. 3. Træffes der ikke beslutning efter stk. 1 eller 2 om at berigtige selskabets kapitalforhold, og sker dette ikke inden for en frist fastsat af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, kan styrelsen foranledige selskabet opløst, om nødvendigt efter reglerne i § 60 om tvangsopløsning.
Avatar billede areon Nybegynder
20. juli 2005 - 17:04 #11
Hej Lojmann,
Omkring din efterspoergsel, kan du ligge din email og vi kan snakke videre der..

mvh
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. juli 2005 - 17:05 #12
Du går ind her http://www.ebst.dk/link/7889/link finder gratis rådgivning og får et møde igang med en der ved hvad de snakker om....
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juli 2005 - 19:05 #13
eric--19/07-2005 21:04:05
Avatar billede nse Nybegynder
21. juli 2005 - 14:26 #14
Du kan oprette et ltd i England. Det er tilsvarende et dansk ApS, men uden krav om indskudskapital. Du kan herefter oprette en dansk filial, som oprettes som personligt ejet selskab. På den måde har du et dansk selskab, som godt nok står som personligt ejet, men du kommer ikke til at hæfte for det personligt.
Det er en mulighed, som ikke koster 128000kr, men den koster dog en del i konsulentomkostninger mv.
Du kan læse mere på http://www.offshoreconsult.dk/
Avatar billede lojmann Nybegynder
21. juli 2005 - 15:51 #15
areon -> lojmann @ lojmann . dk :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. juli 2005 - 17:44 #16
ja nse's løsning er naturligvis optimal jeg har selv en række Ltd's i Hong Kong
men det kan virke "voldsomt" at kaste sig ud i offshore, men igrunden er det enormt simpelt, i HK kan det hele sætte op på få dage til omkring små 20k i samlede omkostninger ;-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. juli 2005 - 17:45 #17
man skal dog være opmærksom på at en lang række større danske virksomheder vil være en anelse forbeholdne for .Ltd virksomheder i åbenlyse OS sammenhæng.
Avatar billede mobius6 Juniormester
05. august 2005 - 01:28 #18
lukketid???
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. august 2005 - 20:03 #19
yes
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. august 2005 - 23:17 #20
hvad blev det så, er du kommet videre med oprettelse?
Avatar billede lojmann Nybegynder
18. august 2005 - 06:51 #21
Lidt men der er ikke oprettet noget selskab endnu, vi er stadig i tænke boksen :)