Avatar billede killstun Nybegynder
25. juli 2005 - 08:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS placering

Jeg har et problem med placering af css. Hvis man kigger på eksemplet i linket, har det virket fint, pånær at jeg ikke kan få vist bunden.

http://www.tec-mtl.dk/eksempel.gif

- som man kan se har jeg brug for 6 forskellige id'er. Før var alle lavet med relative, pånær overskrift og midten (disse var absolute) Og her stødte jeg så på problemet med bunden når siden fx var 1000 pixels høj...så kom bunden nemlig ikke med.

Derfor søger jeg et eksempel udfra min (flotte ;-) tegning i linket.
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2005 - 14:50 #1
HTTP 400 - Ugyldig anmodning ...
Avatar billede killstun Nybegynder
25. juli 2005 - 18:34 #2
hmm mystisk. Ingen ugyldig anmodning nu i al fald.
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2005 - 18:43 #3
Fortsat, jo ...
Avatar billede killstun Nybegynder
25. juli 2005 - 18:53 #4
Det forstår jeg intet af. Kører fint her. Ellers prøv dette link:
http://www.datafagtekniker.com/eksempel.gif
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2005 - 19:33 #5
Ahhh, så fik jeg den frem !-)

Når du godt vil have to elementer ved siden af hinanden er tabellen det nemmeste værktøj, men andre muligheder foreligger selvfølgelig ...

-- det med at holde en ting i bunden dynamisk har jeg lige kigget på, og jeg valgte et simpelt IE-hack:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta name="keywords" content="roenving">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
#container{position:relative;width:990px;margin:0 auto;height:100%;min-height:100%;}
#banner{height:150px;background:#a34;}
.indhold{padding:0 55px;}
#bottomShadow{position:relative;height:20px;}
#bottomDiv{position:fixed;width:990px;height:20px;bottom:0;background:#234;color:white;font-weight:900;font-size:small;text-align:center;}
</style>
<!--[if IE]>
<style type="text/css">
  #bottomDiv{position:absolute;}
</style>
<![endif]-->
<title>Keep me in the bottom</title>
</head>

<body>
<div id="container">
  <div id="banner">&nbsp;</div>
  <div class="indhold">
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Pellentesque lectus elit, sagittis at, accumsan id, dictum et, erat. Etiam non sapien. Quisque aliquet gravida mi. Integer vitae tortor quis wisi scelerisque vestibulum. Duis pulvinar magna non mauris laoreet volutpat. Aenean et purus. Cras accumsan justo sed arcu. Quisque urna. Sed mi. Ut sed nunc at lorem aliquet vulputate. Proin quis nibh. Proin ut dui vitae urna lacinia posuere. Ut vulputate purus facilisis nunc. Morbi ultrices euismod leo. Integer dui tellus, dictum in, viverra at, sagittis id, sem. Donec nonummy, sem eu hendrerit vulputate, nunc urna molestie eros, et semper nunc mi at ipsum. Praesent tempus malesuada felis.
  </div>
  <div id="bottomShadow">&nbsp;</div>
  <div id="bottomDiv">® copyright 2005 roenving</div>
</div>
</body>

</html>

-- hvis du vil se, hvordan det fungerer, skal du bare mangfolgiggøre indholds-diven !-)
Avatar billede killstun Nybegynder
25. juli 2005 - 20:56 #6
Godi og thx. Afprøver det lige og vender tilbage.
Avatar billede killstun Nybegynder
05. maj 2006 - 14:30 #7
lukker...
Avatar billede roenving Novice
08. maj 2006 - 15:59 #8
Tak for hjælpen ,-(