Avatar billede hijklm Juniormester
16. august 2005 - 14:14 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad koster en maler?

Jeg har en 54m2 stor lejlighed som jeg snart skal fraflytte. Udlejer kræver at der skal males og at det skal gøres af en fagmand.
Så mit spørgsmål er: hvor dyrt er det ca. at få malet en 54m2 stor lejlighed hvid, samt nogle af gulvlisterne?
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. august 2005 - 14:24 #1
vil tro, du skal regne med 10-15 tusinde.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. august 2005 - 14:26 #2
Din udlejer kan kræve, hvad han vil, så længe arbejdet er ordentlig udført, kan han ikke nægte godkendelse af lejligheden.
Avatar billede roenving Novice
16. august 2005 - 14:29 #3
-- og hvad skal males ?-)

-- har du 3½ meter til loftet, smalle gange og små værelser, vil der være dobbelt så meget, der skal males, som hvis du har en moderne lejlighed med 2½ m til loftet og kun ialt 2-3 rum + bad ...
Avatar billede hijklm Juniormester
16. august 2005 - 14:36 #4
Jeg har lidt under 2.5 meter til loftet. Tror ikke loftet skal males.
Jeg har lille køkken, lille badeværelse og så stue og soveværelse.
(Udlejeren er Rolf Barfoed)
Avatar billede blanken Praktikant
16. august 2005 - 17:20 #5
Har du prøvet denne side

http://www.malertilbud.dk/

Her er der flere malere om budet, og du har frit valg.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
16. august 2005 - 22:34 #6
Puha... ROLF BARFOED....  Jeg fraflyttede en af hans lejligheder i efteråret sidste år, 68 m2 der skulle istandsættes.

Da vi havde meget andet og tænke på, lod vi dem gøre det. Det blev 10200 + moms for maler arbejdet og 3400+ moms for lakering af gulve,

God fornøjelse med ham :-(
Avatar billede hijklm Juniormester
17. august 2005 - 12:11 #7
Jeg frygter også det værste. Mine gulve skal ikke lakeres, men skal vidst afhøvles. De var ludbehandlede da jeg flyttede ind.
Pisseirriterende at man SKAL male hele hytten, selvom en maler kunne klare meget af det med lidt klatmaling.
Jeg har et depositum på 10.300 kr., men kan godt se at jeg nok kommer til at hive lidt ekstra op af lommen.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. august 2005 - 02:46 #8
Det var ihvertfald hvad vi kom til. Vi havde lagt ca. det samme i dep. og regnede med at få lidt tilbage, men sådan kom det bestemt ikke til at gå....
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2005 - 13:29 #9
Var mit svar så meget ved siden af??
Avatar billede hijklm Juniormester
20. august 2005 - 10:19 #10
Peet49: Dit svar hjalp mig ikke rigtig. Rolf Barfoed er ikke hvem som helst, så ham kan man ikke stille så meget op imod.
Var jo også ude efter hjælp med en prisvurdering.
Avatar billede roenving Novice
20. august 2005 - 11:20 #11
>>hijklm

-- øeh, var peet49s bud ikke præcis det samme, som det de andre kom med (og det 10 minutter efter, du havde stillet spørgsmålet ?-)
Avatar billede Bubbagumb Nybegynder
01. juli 2011 - 06:40 #12
den pris du fik der er jo langtfra sikker... altfra om der er træværk incl eller om det er plastikpaneller osv.. men de typiske lejligheder som er behandler som (normalt) lyder prisnormalt gerne på en 10-16000 alt efter hvor hvide dine vægge er om de skal have 2 gange.

mit bud er køb maling selv. håber du kender en da privat køb koster en foooormue. og brug en dag eller 2 med en god ven.

når det er sagt så hold dig fra bauhaus maling osv.. og køb det rigtige skidt som , beckers , dyrups , norsjø , flugger osv da jeg før har set dem checke hvilken maling der er malet med da de ik fandt andet galt.

de fleste inspektører er ellewrs til at snakke med og fortæller dig lige hvis du mangler en tur på faldstammen osv.

info omkring maling

standard for flyttelejligheder alt skal være hvidt.. men dobbeltcheck lige for om de har en specielt kode som krav som ral 9010.
ellers
loft+væg = glans 5 i råhvid
køkken + badeværelse = glans = 20-25
træværk lakeres i glans 35-40 ca

der er flere måder at gøre det på. det her var bare et eksempel.
Avatar billede SuperWomen Nybegynder
30. januar 2015 - 14:09 #13
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin