Avatar billede jettjackson Nybegynder
12. april 2001 - 18:14 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Mit skærmbillede fryser

Jeg har netop monteret et nyt grafik kort i min pc. Et Inno3d TnT2 Riva 3d m64 32mb
Desværre viser det sig at efter jeg monterede kortet er mit skærmbillede begyndt at fryse fast, kun musen bevæger sig. Ingen funktioner virker. Jeg er nødt til at genstarte.
Jeg formatterede derfor mit c: drev, blot for at konstatere at problemet fortsatte.
Jeg har installeret alle de helt ny drivere, Incl. Detonator3.

Jeg har tænkt på om det kan være min skærm der ikke kan klare kortet. Min skærm er en IBM G40 skærm. Den føles meget varm bagpå, men det skal den måske.

Jeg har forsøgt at køre flere spil med mit nye 3d kort. I disse tilfælde er det kun lyden der slipper igennem. Der er intet billede. Kun i 2d-mode.

HJÆLP mig....jeg aner ikke hvad jeg skal gøre...

Hardware:
Amd k6-2 333mhz 98mb-ram
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. april 2001 - 18:22 #1
Jeg har en ide om at det er et varme problem.
Jeg døjer med nøjagtigt det samme.
Det er ikke din skærm.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
12. april 2001 - 18:29 #2
jepper! - du skal købe en ny cooler(køler)

jeg har købt en fra Thermaltake, og nu sparker min comp lidt bedre røv
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. april 2001 - 18:35 #3
Thermaltake støjer som et godstog.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
12. april 2001 - 18:57 #4
tja, men det virker :_>!!!
Avatar billede zhark Nybegynder
12. april 2001 - 18:59 #5
Man kan selv lave en køler:
http://www.krank.dk/jpg/cooling.jpg
Avatar billede jettjackson Nybegynder
12. april 2001 - 19:46 #6
ville det hjælpe hvis jeg rensede min blæser for snavs og skidt?
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 19:51 #7
jettjackson > ja, bestemt så. det kan være et varmeproblem. Prøv evt. at tage kabinettet af.
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 19:53 #8
Har du mulighed for at prøve dit grafikkort i en anden computer?
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 19:54 #9
Ja, hvis den er fyldt med lort kan den jo ikke blæse ordentligt.
Det gælder også ræsten af kabintettetn
Støv hindre luftcirkulationen og dæmper varmeledningen.
Læg specielt mærke til ventilationshullerne på bagsiden.
Avatar billede jettjackson Nybegynder
12. april 2001 - 20:13 #10
jeg kan ikke umiddelbart finde en anden computer til at teste mit 3d-kort...men det er jo helt nyt. så hvad skulle det nytte.

Hvad angår støv...hvad med den store grå lukke boks hvor strømmen kommer fra...den ser støvet ud udefra. men jeg tør ikke åbne den.

nu har jeg renset blæseren på mit motherboard.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 20:21 #11
Den boks hvor strømmen kommer fra behøves du ikke at gøre noget ved.
Ventilationen i kabinettet bliver ikke sent gennem den så den kan være lige så støvet den vil:-)
Men husk hullerne i kabinettet. Det er jo der luften skal ud!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. april 2001 - 20:23 #12
>>jettjackson
Du behøver ikke at åbne den, en støvsuger klarer det udefra.
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 20:24 #13
Prøv at starte din computer nu. (med kabinettet af). kører alle kølere/blæsere?

Du skal kun acceptere mit svar hvis det virker.
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 20:26 #14
Hvis du gav mig points ved en fejl, så sig til. Så opretter jeg et nyt spm.
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 20:28 #15
Det ville ikke være første gang hvis dit nye grafikkort var defekt.

http://www.eksperten.dk/spm/47510

Jeg har selv været ude for det.
Avatar billede hotpop Novice
12. april 2001 - 20:47 #16
mlj> som manden skriver her: http://www.eksperten.dk/spm/64150 var det en fejl at godkende svaret, så mon ikke du skulle give manden hans point tilbage? Det er der mange der ville gøre, hvis de fik point når de ikke skulle have haft det...
Avatar billede -onslow- Nybegynder
12. april 2001 - 20:49 #17
Her er det svar du skal bruge.
du skal hente en ny AGP driver!
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 20:51 #18
hotpop > Tag det roligt. Jeg sidder ikke ved computeren hele tiden.

Selvfølgelig har jeg da tænkt mig at give de points tilbage.
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 20:54 #19
Jettjackson > Hent dine points her:

http://www.eksperten.dk/spm/64152
Avatar billede hotpop Novice
12. april 2001 - 20:54 #20
det var kun et forslag! Ikke noget at gøre et stort nummer ud af fra min side. OK?
Avatar billede mlj Nybegynder
12. april 2001 - 20:55 #21
Godt så. ;-)
Avatar billede jettjackson Nybegynder
12. april 2001 - 21:11 #22
Ja...ok
lige nu sidder jeg hos min nabo, her virker kortet upåklageligt....
det hele bliver mere og mere mystisk.

hvor henter jeg en ny agp driver, og hvad er det?