Avatar billede jr6000 Nybegynder
28. august 2005 - 22:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Salg af hjemmesider

Jeg har et par stykker der har spurt om jeg ikke kan lave en hjemmeside til dem, 2 af dem er momsregistreret virksomheder,men jeg er ikke momsregistreret, hvordan skal jeg forholde mig, det jeg har funden ud af er :

1. At jeg skal udstede en fakture unden moms, men skal mit cprnr stå på den?.
2. Skal jeg lave et regnskab for mine opgaver.
3. Kan man betragte det som honorar eller hvad ?
Avatar billede ljm21 Praktikant
28. august 2005 - 23:10 #1
Hej

1) Dit CPR-nr behøves ikke stå på fakturaen, men navn og adresse skal (Jeg ringede til Told & skat og spurgte da jeg var i samme situation)
2) Nej ikke for Told og Skats skyld, men måske for din egen.
3) Du skal betragte det som løn, og angive det på din selvangivelse, som løn, når den kommer. Det betyder at du skal betale skat, men ikke AM eller SP af det.

En faktura med dit navn og adresse på kan en virksomhed trække fra i sit regnskab.

Lars
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. august 2005 - 23:49 #2
Der skal betales AM af al indtægt.
Avatar billede leif Seniormester
29. august 2005 - 07:08 #3
Hvis du modtager en Lønseddel skal det så vidt jeg ved behandles som Løn, men udsteder du en Faktura du betaler skal det betrages som "Anden/Virksomhed indkomst", der skal stadig betales skat af indtægten.

Du må max tjene 50000,- som ikke momsregistreret firma.
Avatar billede jr6000 Nybegynder
29. august 2005 - 11:59 #5
tak for oplysningerne, så er jeg da bleven så klog, i får lige 10 poing hver også lukker jeg hermed tråden
Avatar billede jr6000 Nybegynder
29. august 2005 - 12:01 #6
tak for oplysningerne, så er jeg da bleven så klog, i får lige 10 point hver også lukker jeg hermed tråden
Avatar billede jr6000 Nybegynder
29. august 2005 - 12:03 #7
Ups har vist ikke helt styr på pointgivningen her på experten,det er første gang jeg bruger systemet, sorry der røg 30 point til en, beklager...
Avatar billede ljm21 Praktikant
29. august 2005 - 12:07 #8
Jeg har oprettet et spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/spm/643862 til omfordeling af point.

Lars