Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 10:06 Der er 170 kommentarer og
1 løsning

Rådgivning i bytte for en simpel hjemmeside.

Jeg kunne godt tænke mig en hjemmeside som er pæn og klar til at oploade. Jeg vil bruge hjemmesiden at hjælpe alle de hersens iværksættere der vil starte IT-forretning af enhver art. GRATIS!. Er der nogen der har en hjemmeside jeg må få ? Jeg kan ikke programmere kun selv rette tekst og tilføje små ting. Jeg har købt et webhotel hos azero.dk, og domænerne skulle snart være klar. Jeg håber på at kunne hjælpe alle i driftige personer der har gode idéer men som aldrig bliver til noget fordi der er mange formaliteter der skal ordnes. Jeg kender alle knebne og vil gerne øse ud af min erfaring. På hjemmeside skal der være en database så man kan læse tidligere spørgsmål og svar. Jeg forestiller man skal oprette sig ligesom her på eksperten.dk. Der skal være et forum hvor man selv kan oprette indlæg og få hjælp af andre brugere. Jeg vil gerne forklare nærmere hvis nogen vil hjælpe i en god sags tjeneste.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 10:11 #1
Jeg forestiller mig siden er lavet i asp med en SQL databse.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. april 2001 - 10:23 #2
gibson> Du er en meget intelligent mand, og jeg kan godt forstå at du vil hjælpe dem gratis. Hvis bare 1% af virksomhederne går godt, så kan du nemlig få dem som faste kunder i fremtiden.

/per
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 10:29 #3
>Per
Tak!
Formålet er at man skal kunne hente hjælp på hjemmesiden alene. Jeg tilbyder ikke konsulentbistand for penge på siden. Så der er ingen mulighed for indtjening af den vej. Jeg har et job ved siden af hvor jeg tjener penge på veletablerede firmaers juridiske og økonomiske problemstillinger, men det er en anden sag. Om man så senere vil benytte sig af en sådan service er helt frivilligt.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2001 - 10:31 #4
Der findes da gratismuligheder på nettet til at oprette en it shop, så hvor for ikke bruge en sådan til at starte med gibson?

Eller har du i tankerne at ville hoste siden selv, så den ligger på din egen server?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 10:35 #5
I første omgang det bare skal drives fra mit webhotel. Jeg tror ikke trafikken vil blive større end at det kan trækkes der. Hvis andet skulle vise sig vil jeg arbejde hen imod selv at hoste siden. Men det har jo lange udsigter.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 10:38 #6
Jeg ville nu helst have en side som er lavet af brugere. Jeg overvejede at lægge password og brugernavn ud så folk selv kan uploade ting, men \"onde\" mennesker ville jo så have adgang til at slette det hele. Jeg er måske naiv i den tro at folk der vil have gratis hjælp måske også gratis ville hjælpe med at få siden op og stå :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. april 2001 - 10:52 #7
gibson> Det er hellere ikke det jeg mener. Men det kunne være at folk henvendte sig til dig, hvis de skulle bruge noget privat juridisk assistance Det går jeg ud fra at du ikke yder gratis.

/per
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 10:57 #8
Så langt havde jeg ikke engang selv tænkt :-) Du mener at hvis folk skal have skrevet et skøde eller testamente etc. ? Så regner jeg ikke med at de henvender sig på min side :-) Jeg vil kun besvare spørgsmål der relaterer til virksomheder. Det må der hellere gøres opmærksom på, på siden. Det er ikke meningen at siden skal være et gratis advokatside for private. Til det vil jeg linke til www.familieadvokaten.dk
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:00 #9
Alt hvad der relaterer sig til virksomheder vil blive forsøgt besvaret og det gratis. Men jeg vil fx ikke lave store selskabskontrakter m.m. Det er alt for omfattende og det vil koste penge. Men man kan på siden hente råd, vejledning og skabeloner til en sådan konrtrakt og det er gratis.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:02 #10
Men formålet med siden er til nystarted og iværksættere og det vil fremgå tydeligt af domænet. Jeg venter stadig på at det er gået igennem - så skal jeg nok oplyse det.
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 11:10 #11
Skal sitet være asp baseret, eller må det være PHP baseret? Hvis det må være PHP, kan jeg måske hjælpe (måske også lidt med rådgivningen - er selv jurastuderende og næsten færdig med specialet).
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. april 2001 - 11:12 #12
Har du set denne side på nettet?

http://www.cvu.dk/varktoj.htm

/per
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:14 #13
Bo> Lyder fantastisk. PHP er fint :-) Jeg regner med at cand.merc.jur-, cand.merc.jur/skat-, jura-, økonomistuderende kan få rig mulighed for at boltre sig hvis de vil hjælpe iværksætterne. Jeg er selv førstnævnte. At koble sådanne på sitet som superbrugere ville måske være godt :-)Jeg vil gerne trække på den hjælp du tilbyder :-)
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:16 #14
Per> Jeg har selv ydet hjælp hos virksomheds udvikling, og det kan gøres meget bedre - tro mig :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. april 2001 - 11:22 #15
gibson> jeg fuldstændig enig med dig, for siden mangler et chat forum for iværksættere. Samt noget der ligner eksperten.

/per
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:27 #16
Per>
Nemlig + flere ting. Eksperten.dk er en god skabelon. Den fungerer perfekt og du får hurtigt hjælp. Sådan et forum vil jeg gerne lave til iværksætterne. Når de er klar med deres IT-konstruktion melder der sig måske problemer som de ikke kan få svar på her. Her har de kunnet få al den hjælp de har haft brug for med selve IT-udviklingen. Så kommer de til krise 2 : jura, økonomi etc.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:28 #17
Men jeg står selv i krise 1 :-)))
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. april 2001 - 11:37 #18
gibson> Jeg står selv i krise 3 :-))), for der skal en bondegård til markedsføring af firmaet.

/per
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:43 #19
Per> Ja der kommer hele tiden nye kriser. Jeg kan kun hjælpe folk videre til fase 3, men ikke over den. Men jeg vil da gerne høste erfaring fra dem der kommer over fase 3 så vi kan give råd og vejledning til dem der står i krise 3. Fx. vedr. investorer etc. Krise 4 for nogle ville måske blive organisationen. Men der er der heldigvis mange råd.
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 11:46 #20
Jeg vil da\' gerne hjælpe med at lave en sådan side!
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 11:46 #21
mit ICQ #76465240
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 11:52 #22
Darkhero> Jeg har pt ikke icq. Men en anden ting kunne måske være at vi skulle prøve lave det hele i dette forum. Så kan flest muligt være med. Jeg synes det er en spændende tanke at vi brugere herinde måske lavede en side i fællesskab. Når der så melder sig problemer kan en anden tager over. Hvad siger du ? Hvis vi på siden sådan bruger åben kode. Så kan alle sende forslag. Men en skal jo starte og det kunne være dig :-)Jeg beunder at forberede alt tekst til sitet. Så kan brugerne herinde komme med idéer. Indtil videre har hoerup foreslået at det skal være en mellemting mellem www.eksperten.dk og www.cvu.dk og det synes jeg er en god idé :-)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 11:58 #23
Det lyder som en god ide at køre det herinde.

Første trin må vel være at du beslutter dig for om det skal være ASP eller PHP du vil have siden i.

Derefter ville det være en god ide med et oplæg til et design fra en eller anden.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:02 #24
Bo> Jeg synes det vil være fint at køre det i php. Bare det ikke udelukker for mange at være med. På den anden side skal man jo også begrænse sig og så kunne php måske være løsningen.
I første omgang kan designet være helt enkelt. Med 2 knapper/links til emnet Jura, Økonomi. Så kan der tilføjes flere med tiden ?
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 12:09 #25
Hvis det er PHP er jeg ude... jeg er ELENDIG til php
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 12:10 #26
men jeg kan da\' godt prøve at lave et design... hvis i gerne vil have det (i HTML)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 12:13 #27
darkhero> Prøv endelig med et design, det er nemlig ikke min stærkeste side... (det kan lade sig gøre, men jeg bruger simpelthen for lang til på det...)

Gibson>
Uanset om du vælger ASP eller PHP vil du afskære nogen fra at være med. Bare se darkheros kommentar...

Vil du kun have 2 kategorier (Jura, økonomi)? eller skal der kunne være under kategorier under hver at disse?

Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 12:26 #28
hvilke farver har i tænkt på? og hvilken slags lay-out har i tænkt på?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:29 #29
Farver osv kan vel altid justeres senere. Nej der skal være flere knapper og de skal ikke hedde jura og økonomi, men det er kun for at få siden op. Så kan vi ændre deres navne. Vi kan få designer knapperne senere, men indtil videre kan det vel bare være skrift :-) ?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:30 #30
Det handler vel om at få en skabelon som der kan bygges videre på ? Om den er blå, rød eller grøn er vel ligegyldigt nu ? Det er jo bare en farvekode #XXXXXX ?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:31 #31
Lad os vælge PHP. Så kan darkhero kigge på layout ?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:32 #32
Darkhero> har du nogle forslag til sider vi kan kigge på og blive inspireret af ?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:36 #33
Hvad med chart.dk ? At have en menu til venstre for så at have alle spørgsmål, svar i midten ???
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 12:37 #34
Det var bare af hensyn til noget database struktur.

Jeg foreslår en opbygning til forummet i denne stil (alle kommentarer er meget velkomne)

Tabel til kategorier:
CREATE TABLE forum_kategorier (
kategoriid int(15) unsigned PRIMARY KEY NOT NULL auto_increment,
kategorinavn varchar(255)
)

Tabel til spm:
CREATE TABLE forum_spm (
spmid int(15) unsigned PRIMARY KEY NOT NULL auto_increment,
kategoriid int(15) unsigned,
spmtitel varchar(255)
)

Tabel til indlæg:
CREATE TABLE forum_indlaeg (
indlaegid int(15) unsigned PRIMARY KEY NOT NULL auto_increment,
brugerid int(15) unsigned,
spmid int(15) unsigned,
indlaegindhold text,
timestamp int(11) unsigned
)

Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:41 #35
BO>
Til det kan jeg ikke hjælpe, men hvis det virker så kører vi derfra :-)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 12:52 #36
Jeg tænkte at der måske var nogen af de andre eksperter, der havde lyst til at komme med en kommentar...
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 12:53 #37
Hvilke oplysninger kunne du iøvrigt tænke dig at gemme om dine brugere?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 12:58 #38
Jeg mener at man skal kunne vælge at være anonym. Brugernavn:
Password:
Branche: (Vi kan lave en liste man kan vælge ud fra)
email: (Så man kan se når nogen har skrevet i forummet ligesom på eksperten.dk)

Det er vel det hele. Jeg vil ikke drive det commercielt så jeg skal ikke bruge oplysninger til at segmentere bannere.
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. april 2001 - 14:43 #39
gibson -> Tsk tsk tsk...
http://www.eksperten.dk/spm/64505
http://www.eksperten.dk/spm/64656
http://www.eksperten.dk/spm/64580
Det må man altså ikke det der!

<REGLER>
URL: http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml

Eksperten.dk, regler
Generelle regler for brugen af Eksperten.dk

Som bruger på Eksperten.dk har man et ansvar for at sitet fungerer optimalt. Vi forsøger løbende at forbedre og udbygge de services, som gør Eksperten til et godt og brugbart site. Hvis det også fremover skal fungere optimalt, skal alle brugere derfor efterleve følgende regler:

Det er kun tilladt at oprette én bruger pr. person, således at man ikke anvender forskellige idenditeter, og dermed også har mulighed for at tildele sig selv point.
De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.
Alle brugere skal bestræbe sig på at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt, og ligeledes afgive udlovede point, såfremt der er kommet et acceptabelt svar. Således bliver svartiden generelt reduceret.
Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.
Alle links som der refereres til, skal være til ordentlige sites, som ikke indeholder uvæsentligt materiale (se mere herom under \"Betingelser\").
Alle brugere skal, hvis de ser eller oplever fejlagtig brug af Eksperten, oplyse dette via info@eksperten.dk, som herefter vil tage affære.
Eksperten.dk skal bruges til lovlige formål. Det vil sige, at det ikke vil blive tolereret, hvis der er brugere, der søger efter warez (pirat-software), mp3 filer, serienumre eller anden form for informationer, der kan bruges til ulovlige formål.
Det er Ekspertens frie rettighed til enhver tid at udelukke, herunder slette, eventuelle brugere, som ikke efterlever disse regler.
Ved tvivlspørgsmål, eller forslag til tilføjelser til disse regler, bedes du henvende dig via info@eksperten.dk.

Vi håber alle brugere, vil bruge Eksperten i den ånd, som den er tænkt !
</REGLER>

Tænker specialt på:
\"Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.\"

Hvilket så henleder min opmærksomhed på:
\"Alle brugere skal, hvis de ser eller oplever fejlagtig brug af Eksperten, oplyse dette via info@eksperten.dk, som herefter vil tage affære.\"

Mail afsendt...
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 14:45 #40
Ups..så det ellers for at være ganske uskyldigt lige at spørge tre eksperter og de ville være med...men det vurderede du det til ikke at være...ok! Det er også en holdning.
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. april 2001 - 14:50 #41
Det som du gør, i mine øjne, er at skabe det som de kalder STØJ i andre spørgsmål - da det du skriver ikke hjælper den person som spørger...
Nu må vi se hvad admin siger.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 14:52 #42
hmm..det har du måske ret i. Det var ikke meningen at lave støj på skærmen. Jeg ville bare have spurgt eksperterne derinde om man kunne få noget hjælp. Well - jeg afventer admins dom :-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 16:12 #43
Jeg synes godt om idéen, men det med at lave alt kode her går ikke.
Indlæggene bliver simpelthen for lange og svære at overskue + det tager en ondt år at hente.

Men opbygning og strukturering af koden kunne sagtens foregå her.

Jeg vil forresten gerne være med hvis jeg kan bidrage med noget php eller html.

Med php som serversidesprog og MySQL som database er alt også gratis.

Men før eventuel kode bliver (jeg snakker ikke om design, men om php og MySQL) skal der nok foreligge en eller anden form for struktur. Hvis der bare bliver tilføjet hele tide bliver det nok meget rodet.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 16:19 #44
barefoot> Velkommen :-)
Jeg er enig med dig. Måske skulle der laves et \"simpelt forum\" fx et tråd system hvor man kan lægge koden ind ? Det kan vel oprettes på en gratis-side indtil webhotellet er opppe at køre. Azero holder tilsyneladende påskeferie :-)))Ja php og MySQL er en god ting hvad økonomi angår :-)
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 16:26 #45
hvad skal siden hedde?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 16:28 #46
www.startfirma.com er købt. Men det kan vi ændre senere hvis vi finder et bedre navn. Men domænet her er ret sigenden :-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 16:30 #47
Der forum som du snakker om kan sagtens ligge på min side.
Jeg har bare lige lidt problemer med MySLQ for tiden - men når det virker....
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 16:34 #48
Super! Så lad os skrive alt kode i et forum på din side :-) Det er vigtigt at vi kan lave kategorier så koder der hænger sammen ligger sammen :-) Vil du stå for det ?
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 16:39 #49
Skal der være banner på siden?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 16:41 #50
Banner:
Ja som skifter mellem vores eget og eksperten.dk det skylder vi vel næsten :-)
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 16:42 #51
=)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 16:43 #52
gibson -> Jeg ved ikke om jeg kan. Jeg har som sagt også et problem med MySQL. Jeg ved ikke hvad min database hedder, men jeg kan finde ud af det.

Jeg vil meget gerne have foreslag til strukturering af forumet.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 16:44 #53
Så skal der være em linkside til alle dem der hjælper med sitet :-)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 16:45 #54
Se mit forslag til database struktur ovenfor...
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 16:59 #55
bo.morville -> Okay, jeg ville bare lige vide hvor meget der skulle være i tabellerne før jeg oprettede dem.
Men hvis der ikke skal være mere i, så bruger jeg bare det som du skrev.
Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:01 #56
Det forum i snakker om lige nu, er det til til at diskutere dette projekt - eller har jeg misforstået?
Hvis ja: http://delfs.dk/startfirma/forum.php :)
Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:02 #57
Det må da være det mindste jeg kan bidrage med :)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
15. april 2001 - 17:05 #58
Jeg opfattede det som det endelige, men jeg har sikkert bare misforstået noget?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:07 #59
Meningen var at det blev uoverskueligt med alt kode her. Derfor skulle der være et forum med kun kode. Alt diskution omkring ting skulle foregå her. Sådan forstod jeg barefoot :-) ???
Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:08 #60
bo.morville-> Eller også har jeg :)
Jeg forstod det som om at du arbejde på et til siden (det færdige) men i ledte efter et sted at diskuttere dette projekt?
Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:10 #61
gibson-> Jamen dur mit så ik? Det kan sagtens håndtere PHP-kode, og så slipper barefoot for at udvikle et...
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:11 #62
Husk at overskrifter i forummet er alt afgørende for at vi kan finde rundt i koderne. Men jeg synes at vi her på eksperten skal lave det hele bortset fra at skrive selve koden. Hvis vi skal diskuterer ting mere end et sted cil der 100% ske dublering og så er det en masse spildt arbejde. Så man skriver her hvad man har lagt ind af kode. Overskriften i forummet skal så have kodens \"navn\" så den er let at finde. Nogen der ikke synes at dette er en god idé ?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:12 #63
jd>Dit ser fint ud. Hvad siger i andre ???
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:12 #64
Jeg troede at det var til at diskutere siden.
Jeg mener nemlig ikke at der er plads her...
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:15 #65
gobson -> meget enig

jd -> Ser fint ud.
Så kan det som jeg er ved at sætte sammen bruges som den endelige i stedet for.
Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:15 #66
Der er 2 kategorier... jeg omdøber dem da bare, eller opretter et par nye.

Generalt
Kode

?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:15 #67
Vil det ikke være bedst bare at diskuterer her indtil vi løber tør for plads hvis man kan det ???
Jeg har jo ikke fået det endelige \"svar\" endnu
;-))
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 17:16 #68
Jeg har lavet et første udkast (ved godt det er lidt grimt)

url:
http://devildesign.trab.dk/startfirma/
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:18 #69
Fint design til at starte med. Vi kan udvikle det mere med tiden :-)
Det vigtigste nu er vel at få rammerne, så kan vi vel altid finpudse design senere ???

Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:19 #70
darkhero-> Flot logo og menu - men lidt tungt... du komprimerer det vel!?

Ved ikke om stilen passer til siden ?
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:22 #71
Jeg synes bare at vi skal gøre en indsats for at siden ikke kommer til at fylde for meget.
Her på experten for ekesmpel er der en masse unødigt som fylder.
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:23 #72
darkhero -> Jeg synes også det er flot, men firkanten i midten virker en smule hård.
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 17:27 #73
hvad skal jeg ændre?
Jeg kan lave runde hjørner på Firkanen
andet?...
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:28 #74
Måske er designet ikke så informativt. Sider virker måske lidt mere seriøse hvis de er bygget op i firkanter som fx. whycare.net shevita.dk etc etc. Men det er jo også mere kedeligt. Menuen tager måske for meget plads hvis vi ikke laver den ligesom på ovenstående sider eller chart.dk etc. Men jeg synes det er flot, men måske ikke lige til den her slags side ? Hvad siger i ???
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:30 #75
Jeg tror det kunne blive rigtig godt hvis du helt fjernede firkanten. Den er jo unødvendig. Vi deler bare teksten op i usynlige tabeller, det tror jeg kunne blive flot ???
Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:30 #76
Først tænkte jeg \"Er det en spilleside vi er ved at lave?\" - men hvorfor ikke?
Det ser da fancy/high tech/it-agtigt ud... ?
Avatar billede jd Nybegynder
15. april 2001 - 17:31 #77
Jeg syn\'s o\'s det erflot - MEN den der skrifttype han bruger på logo og til \"Menu\" er sq ik for passende :)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:31 #78
gibson -> det har du ret i.
Der skal ve også være nogle links i toppen, og nogle steder hvor man kan skrive nyeste spørgsmål ligesom her på ecperten.

darkhero -> den sorte ramme udenom firkanten i midten synes jeg er for tyk...
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:32 #79
Så skal du bare give det en matchende baggrundsfarve. Problemet med design er altid at vi alle har hver vores smag. Jeg tror at vi i første omgang bare skal køre på, og så kan vi engang lancerer et redesign. Med en baggrundsfarve og væk med firkanten så tror jeg det bliver flot :-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:34 #80
jd -> den er også svær at læse.

darkhero -> det er som om at siden fylder for meget.
På f.eks. whycare.net  har man det indtryk at der er masser af plads. Jeg tror at menuen er for bred.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:37 #81
Vi skal huske at der stadig er mange der bruger 800x600 :-) Skal vi ikke fucke de hoveder der kører med 256 farver ???
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:39 #82
gibson ->
Den tilpasser dig selv hvis man kører med 800 * 600 - jeg har prøvet.
Men så får man for alvor den fornemmelse at menuen er for stor.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:40 #83

Jeg vidste ikke darkhero var SÅ hurtig til at komme med et design. Jeg havde nok nærmere bare ventet et bar rammer :-))) Da vi er mange til at bestemme, skal du (darkhero) nok lave en \"lillebitte\" ting ad gangen. Så tror jeg at vi når det bedste resultat, og du skal ikke lave ret meget om. Faktisk synes jeg det er en rigtig flot side, men det er måske ikke lige www.startfirma.com design ???
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 17:41 #84
jeg tror at siden vil blive uintrasant hvis den blå boks blev fjernet...

jeg vil give jer ret i at Menu\'en er grim og fylder for meget... men hvad synes i on LOGOet?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:45 #85
Skrifttypen er måske ikke lige mig. Jeg er måske lidt mere til stilrent design :-) Bløde rammer med klare farver. Du bruger meget farver der blander sig med hinanden. Jeg kan måske bedre lide logoer a lá www.chat.dk - ved godt jeg er besværlig :-)))
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:45 #86
www.chart.dk - sorry
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 17:47 #87
darkhero -> Jeg kan godt lide logoet, men jeg synes at det er lidt for stort. \"hjælpen er nær\" er også svært at læse.

Så synes jeg forresten at vi skal gøre en stor indsats for at den kan læses i ALLE browsere, og ikke kun i explore.

Dermed mener jeg at vi skal begrænse brugen af javascript til at minimum + tjekke alt desigt i f.eks. opera og netscape.

Forresten så bliver rammen om firkanten lidt grim i Opera.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:48 #88
Dit logo og menu er faktisk flot - men det har lidt et grafiti-look ? :-)
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 17:49 #89
Jeg er væk i nogle timer - glæder mig til at vende tilbage. Jeg har prøvet at give udtryk for min personlige smag :-) Ses dudes
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 18:41 #90
En opdatering :

Siden skal være en slags eksperten.dk for iværksættere. Al hjælp vedr. problemer med at starte virksomhed og de problemer der melder sig efterfølgende.

Siden skal opbygges i php og MySQL

Der er stadig ikke helt enighed om designet. Designet er på http://devildesign.trab.dk/startfirma/

Koder skal ligges ind i http://delfs.dk/startfirma/forum.php  og overskriften skal være klar så man nemt kan finde koden.

Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 18:50 #91
jeg har lavet et nyt udkast (der var ingen der kunne lide det gamle ;D)

http://devildesign.trab.dk/startfirma/2.htm
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 18:54 #92
Kanon design. Præcis sådan. Men måske er den blå lidt træls i længden at læse på ? Du skal tænke på at informationen på en sådan side kan være lidt tung ? :-) Men skabelonen/rammerne/logoet er perfekt indtil videre. Man skaal altid kigge på det nogle dage....Men rammerne kan vi roligt holde fast ved :-)
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:02 #93
Farverne kan sagtens skiftes.... hvilke farver vil i have?

nuværende farver:

bgcolor= #ffffff
tabelcolor= #6699ff
bodercolor= #000099
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 19:03 #94
Enig.
Det ser godt ud.

darkhero -> <body topmargin=\"0\" bottommargin=\"0\">
Prøv at indsætte dette.
Så forsvinder den lille hvide streg i toppen og bunden.

Personling ville jeg gerne have at logoet var en anelse mindre, men det er også alt.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:05 #95
Forummet:
Måske skulle vi inde på forummet have følgende kategorier :
Genrelt : projekt start firma.
Sprog : Kode i PHP.
Database : Kode til MySQL.

Men forsat debatere og kommenterer her på eksperten. Det er jo her eksperterne findes :-P

Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:10 #96
>>>barefoot... Done
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:12 #97
kan man <!-- #include file=\"menu.htm\" --> i PHP?

jeg kan begynde at lave menu\'en...
- skal den laves med knapper (billeder)
- eller tekst
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:21 #98
Vi skal også kunne se teksten under logoet, så det må næsten ikke være mindre.
Jeg er nok mere til varme farver. Fx feltet hvor teksten skal være skal nok være lys. FX : FFFFD7
Og rammerne uden om kunne være 416ece (blå)
hmm..det er sgu svært når man ikke kan se dem på :-)
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:22 #99
Hvis i mangler et sted at uploade jeres filer så har jeg sat uploader op på denne adresse:

http://devildesign.trab.dk/startfirma/uploadfile.asp

også bare så vi kan samle nogen af filerne

hvis i vil hænte jeres filer skal i skrive denne url:
http://devildesign.trab.dk/startfirma/\"filnavn\"
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:22 #100
Jeg synes vi i første omgang bare skal bruge tekst. Det er nemmere at redigere så længe vi ikke helt kender knappernes navn :-) Hvad med at skrive al tekst i trebuchet MS ???
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 19:22 #101
darkhero ->
Det hedder: <?php include(\"menu.php\"); ?> hvis det skal gøres med php.
Den som du har lavet der er ssi kommandoer.
Men ja, det kan man godt.

Knapper ser vel bedst ud, men de fylder jo også.
Og jeg synes at vi skal lave en rimelig hurtig side - men prøv.
Experten her er alt for langsom efter min mening.
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:26 #102
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:27 #103
Du kan komme til at rette knapperne 100 gange. Jeg ville lave tekst hvis jeg var dig indtil vi ved hvad knapperne skal hedde :-) Jeg er måske knap så vil med teksten i logoet - kunne vi ikke prøve med en mere normal font a la verdana eller trebuchet ?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:27 #104
de farver er skod :-)))
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:29 #105
barefood>>> skal jeg så bare skrive: <?php include(\"menu.php\"); ?>  der hvor menu\'en skal være?
(det er rarest hvis du kan ændre menu\'en i en fil istedet for 30)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 19:30 #106
jd -> Jeg kan ikke skrive i dit forum. Jeg får følgende fejlmeddelelse:

url: http://delfs.dk/startfirma/?action=skriv&traadview=1&forum=2&nyt=1

Not Found
The requested URL /startfirma/ was not found on this server.
Additionally, a 500 Internal Server Error
error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:31 #107
gibson>>> hvilke farver så? ;D

må jeg spørge hvorfor du kun vil have ekspertens og \"dit\" banner på siden? hvis siden bliver sucess kunne du jo tjæne pænt godt ;D
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:34 #108
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 19:35 #109
darkhero -> Lige præcis.

Det ville være smart hvis hele siden blev lavet sådan.
Altså at man inkluderer toppen og menuen.
Så bliver designet isoleret til nogle enkeldte filer som man så kan rette i med lethed.
http://www.barefoot.cee.dk/2x/fysik
http://www.barefoot.cee.dk
Det er lavet sådan.
Ud fra de variabler som bliver sendt til siden sætter den det hele sammen.
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:38 #110
<?php include(\"menu.php\"); ?> <-- behøver menu\'en at være lavet i php? er htm ikke godt nok?
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:40 #111
***Status: Logo skrift rettet til: trebuchet***
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:41 #112
Hvad med at vi lavede en menu til højre også. Det gør siden mere harmonisk og i højre side kunne vi have en statistik over dem der er online - nye spørgsmål etc ? Jeg tror godt jeg kunne tænke mig rammerne i en mørkere blå men varm blå. Feltet i midten kunne være hvidt men med et vandmærke som baggrunde i meget dæmpet grå ??? Jeg mailer lige et vandmærke..
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:43 #113
har darkhero en mailadresse ?
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:44 #114
gibson>> jeg tror ikke en menu i højreside vil være en god ide hvis du regner med at folk med 800*600< besøger siden... det vil give ALT for lidt plads til spørgsmålene...

statestikken kan være under menuen
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 19:45 #115
Darkhero.

Menuen bliver synliggjordt med html. Du laver den som det skal se ud i html.
Men hvis den er meget avanceret kan man jo lave databaseudtræk og skrive dem også.
Det er sådan at de nyeste spørgsmål m.m. er på experten bliver vist.
Men da den bliver inkluderet i en php-fil kan du faktisk kalde den hvad du vil.
.php
.ini
.htm
.exe
ingenting
.html
.shtml
osv.
Det bliver ledt efter php-kommandoer uanset hvad.

Det ville bare være smart at kalde den .php så alle filerne hedder det samme, men det må du selv om.
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:45 #116
raistlin@darkhero.net
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:47 #117
kan man godt skrive html i en PHP fil?
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:48 #118
eksempel på hvor lidt plads der vil være med 2 menuer:

http://devildesign.trab.dk

***Status: Bordercolor rettet til: #0033cc***
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:49 #119
Billedet relaterer til jura da det indeholder en §

Prøv sætte det på....

Jeg synes ellers det fungerer godt med ramme til højre fx eksperten, chart, shevita, whycare etc... :-)))

Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:53 #120
Er det ikke fordi siden ikke tilpasser sig opløsningen ??? Man plejer da at kunne have masser af tekst selv om man har to rammer ??
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 19:55 #121
darkhero ->
Ja, man kan sagtens skrive html i en .php fil. Også selvom der er php.
Når en bruger henter en php-fil kigger serveren efter php-kommandoer.
Hvis den finder nogle udfører den dem.
Det kunne være:
<table>
  <tr>
      <td>
if($bruger ==\"Barefoot\"){
  echo \"Brugeren er barefoot\";
}
else{
  echo \"brugeren er ikke barefoot\";
}
Resultatet bliver sendt til brugeren.
      </td>
  </tr>
</table>

Forresten så kig på: whycare.net edbpriser.dk osv. Der er der faktisk meget plads til de to menuer. Også i 800 * 600.
På devildesign.dk er der også masser af lift i siderne hvis man kører i 800 * 600.
Så der kunne altså godt være mere plads i midten.
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 19:57 #122
gibson>> jeg kan da\' godt lave to menuer hvis du vil have det
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 19:57 #123
Jeg tror simpelthen siden er for lille i bredden. Kan den ikke automatisk tilpasse sig 800x600 og 1024x728 og 1600x1200 og hvad de nu ellers hedder. Hvis i sammenligner med fx chart og eksperten - så er siden lille ;-)
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 20:04 #124
jeg kan da\' lave den i 100% (se www.friserverplads.dk/scriptshare )
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:07 #125
darkhero> Det ville være bedre :-) Men bedst med en lille smule luft i begge sider :-)
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:09 #126
og to rammer..hehe
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 20:11 #127
gibson>>> Eksperten og Chart forandre sig ikke selvom opløsningen er anderledes... hvis du er dem i lille opløsning er der lidt luft i siderne hvis du er dem i stor opløsning så er der meget
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:15 #128
Ok, men kan du ikke se at siden lige nu er ret lille at se på i forhold til andre ? Jeg kører 1024x728 som vel er den almindeligste efterhånden.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:24 #129
PÅ hjemmesiden bør vi nok skrive at alle er velkommen til at hjælpe så det ikke bliver en lukket fest :-) Jo flere mennesker jo flere idéer.

Barefoot> Kan du ikke se at siden er lille ??
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:26 #130
bo.morville er vist også med i projektet - i hvertfald med rådgivning senere ;-)
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 20:36 #131
Nu fik du alligevel din vilje Gibson ;D

jeg ved godt siden ikke skal laves i asp.. men det er det eneste jeg kan skrive i...

http://devildesign.trab.dk/startfirma/2.asp
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 20:38 #132
må man godt oprette to spm\'s med samme indhold.. dette spm tager jo 100 år at loade... kan vi ikke oprette et nyt?

må man det?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:44 #133
Takker =P
Mon ikke morville, barefoot eller jd kan lave det i php når de engang dukker op igen :-) Jeg har stadig et problem med den blå farve....Kan du se logoet i bunden af denne side ? Logoet for HP. Den blå farve kunne jeg godt tænke mig som de to rammer i siderne. Prøv lad feltet i midten til tekst være hvidt indtil videre. evt prøv med vandmærket.
Jeg synes ikke der skal være en ramme i bunden. Den farve der skiller top og side rammer skal skiftes ud - prøv med at den kun lige er en nuance lysere en den hp farve der kommer i sidderne.....  *SSS*
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:46 #134
Nope...jeg må ikke oprette det samme spørgsmål to gange. Du kan jo oprette et spørgsmål der hedder - i fri debat :
Et PHP-projekt for iværksættere!
Så henviser vi til det herinde fra :-)
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 20:47 #135
hvilken farve mener du \"Logoet for HP. Den blå farve kunne jeg godt tænke mig som de to rammer i siderne\"
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 20:49 #136
hvordan gør man sådan at den ikke viser baggrundsbilledet mere end en gang?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:50 #137
Ser du ikke et banner nederst på denne side der hedder \"hp - hosted by webpartner\" Den blå farve de har skrevet hp med er flot synes jeg :-)
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 20:51 #138
Hmmm...kan ingenting inden for programmering. Hvad med at lave baggrundsbilledet større ???
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 20:55 #139
***Status: New version uploadet!***
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 21:00 #140
Det hjalp sgu da på det :-)))
Den blå der skiller den anden blå ad passer ikke ind.

prøv med :0078B4

Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 21:01 #141
darkhero -> det med baggrundsbilledet laves i css. Du kan jo også bare sætte det ind i din tabel.

<style type=\"text/css\">

body {
    background-image: url(\"stien_til_billedet\");
    background-repeat: no-repeat;
}
</style>

Du kan bestemme placeringen med:
background-position: right bottom;

gipson -> kan lave hvad i php??? Er det det med skermbredden? Det kan man ikke lave i php.
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 21:03 #142
ja skærmbredden....well hvad gør vi så ?
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 21:08 #143
barefoot>> det virker jo kun med selve baggrunden.. det er en celle baggrund der skal ændres
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 21:10 #144
hvad mener du..  skærmbrædde problemet er da\' væk ik?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 21:12 #145
Skærmbredde ser helt fin ud :-) Jeg bruger exploror 5.5 og den er fino =P
Avatar billede hvid Nybegynder
15. april 2001 - 21:14 #146
Dejligt at se jer så entutiastiske =)

Skulle siden måske ikke indeholde et lille afsnit om \"Ide-grunlagsvudering\" o.lign.? Umiddelbart er det vigtigt at få defineret seriøsitetsgraden af siden (ikke at man skal afskrive nogen), men det skal defineres klart.

Man kunne godt forestille sig der vilde komme en masse folk med en ide om at det hele er meget nemt, uvidende om hvad der skal til af ressourcer for at starte,vedligeholde og videreudvikle en side. Det lade sig være hardware,software, arbejdstimer etc. Husk på folk skal gøre det gratis, og der er meget surt arbejde foran skærmen med \"slave-programmering\".

En velkoordineret og gennemført side, tager sjældent form i et forum, men på et tegnebord. Så umiddelbart tror jeg du vil rende ind i nogle problemer Gibson (Alt vel ment), hvis du ønsker dette projekt skal fremstå så seriøst som muligt.

Det var en måske en ide at finde et par folk der er interesserede i ideen og seriøst sætte sig ned og snakke alt igennem med dem.

\"Trin 1.\" som du kalder det er mere krævende end som så. Der er en masse baggrunds arbejde der skal laves før man kan tage huld på den del i allerede er nået til i denne post.

Almindelige markedsføringsregler/preincipper tæller også på nettet, så en præcis målgruppedefinering, problemformulering og alle de andre værktøjer, du efter al sandsynlighed kender, bør ligge for dagen før folk er villige til at påtage sig projektet.

Eller det er ihvertfald min umiddelbare opfattelse, jeg vælger af selvsamme årsag ikke at involvere mig yderligere (måske en enkelt kommentar her og der), men håber du overrasker mig og får dette gennemført.

held og lykke

/Kasper
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 21:14 #147
men får vi kun 250 point til deling ;D (hehe)
Avatar billede hvid Nybegynder
15. april 2001 - 21:16 #148
...men et meget sjovt projekt forresten -> se hvor langt man kan komme med frivillig arbejdskraft - hvornår folk står af (hvis de gør) og i den forbindelse kigge nærmere på hvad der kan \"holde dem interesseret\" i projektet...
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 21:18 #149
hvid>> hedder du Kasper Hvid? spiller du liverollespil? ;D
Avatar billede hvid Nybegynder
15. april 2001 - 21:20 #150
Nej jeg hedder ikke Kasper Hvid, Hvid er efternavnet på en legekammerat jeg har. Han bruger også denne konto når han er på eksperten (for tiden 24 timer i døgnet).
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 21:22 #151
Hvid> Ja segmenteringen er vigtig og især hvis du vil drive et commercielt site da overskudsgraden helst skal være fornuftig :-) Jeg giver dig ret i at vi ikke har lavet en IT, IS og IM-strategi på baggrund af en BPR-anaylse (Business Process Reengineering ). Næ det er en god vilje der driver værket samt en interesse for at yde rådgivning. Men du har ret i alle de antagelser - er slet ikke uenig. Somme tider er man impulsiv. Jeg vil dog sige at idégrudlaget er gennemtænkt over en længere periode. Men ingen forudgående analyse har spået om hvordan markedet tager imod projektet - lad os se hvad der sker :-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 21:23 #152
hvid -> så vidt jeg kan se kan sitet klare sig selv når det først er lavet.
Man kan jo lave det så dele af det kan opdateres via en form. Så skal man bare trykke på send.
Så slipper vi for meget af den slaveprogramering som du snakker om.
Forresten så skal det hele jo heller ikke laves her.
Koden skal postes her:
http://delfs.dk/startfirma/forum.php
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 21:24 #153
Gibson>> jeg smutter klokken 21.45 - 23.00

så hvis du har nogen spørgsmål eller rettelser så sig dem nu
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 21:25 #154
barefoot>> det virker jo kun med selve baggrunden.. det er en celle baggrund der skal ændres
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 21:26 #155
med min browser er baggrundsbilledet smidt ude til venstre og der er en blå i midten ?
Avatar billede darkhero Nybegynder
15. april 2001 - 21:29 #156
ja.. det er det barefoot skal sige hvordan man retter...

sez.. jeg er væk til kl. 23!
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 21:30 #157
ses darkhero :-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 21:32 #158
Jeg fik lige en vision.
Jeg ved ikke om det er sådan de professionelle gør, men hør engang.

Når darkhero har lavet designet gemmes det i en fil.
Så tager man koden og finder det sted hvor \"indholdet\" altså det i midten er.
Så hakker man koden over i to dele.
Den ene gemmes som grundkode_top.php
Den anden som grundkode_bund.php

På alle fremtidige filer skriver man hvad der skal stå i midten.
Ovenover det henter man grundkode_top.php
Og nedenunder henter man grundkode_bund.php
Så vil alle filer se ens ud bortset fra den del som er i midten.
Hvis man bestemmer sig for at ændre i designet gøres dette i de to grundkode filer, og vupti så er alle filer ændret.

Hvad siger i til det???
Avatar billede hvid Nybegynder
15. april 2001 - 21:37 #159
Et hyppigt problem jeg ser farer for i er på vej imod er, at det er svært at arbejde hen imod et fælles problem der ikke er veldefineret.

Jeg siger, og har ikke sagt, at jeg ikke mener det er en god ide (dem er der mange af), blot at i bør være opmærksomme på en masse forskellige faktorer, som umiddelbart ikke er blevet nævnt i dette forum.

Og eftersom Gibson ikke er på ICQ går jeg ikke ud fra det finder sted andensteds.

Sagde jeg komminkation er en vigtig ting?

/Kasper
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 21:38 #160
Ja ses darkhero.

Øhm, der er lige et problem med designet! I Opera kager det helt vildt! Det er fordi at du har sat body og head nogle helt forkerte steder. Ellers er det godt.
Jeg rette lige på de tags og sender koden.
Jeg finder også lige ud af det med css.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
15. april 2001 - 21:39 #161
For gratis design: www.freewebtemplates.com

- Rasmus!
Avatar billede hvid Nybegynder
15. april 2001 - 21:43 #162
hov det er svært at maile og skrive forum-indlæg på samme tid.

Klarlægning af ovenstående:

problem/mål

Jeg mener det er en god ide

Jeg mener i bør tage dette udenfor foraets \"rammer\"

Jeg mener der er en del der lige skal formuleres ud så folk har noget mere konkret at arbejde imod.

Undskyld travlheden i første omgang

/Kasper
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 21:46 #163
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 21:52 #164
hvid -> du har så afgjordt ret i at der er problemer med at gøre det i dette forum.
Men der er også noget charmerende ved at gøre det sådan, og uden fysisk kontakt.
Det var f.eks. sådan at Linux blev lavet, og det virker da meget godt!
Avatar billede hvid Nybegynder
15. april 2001 - 22:15 #165
blev linux ikke udviklet af en finne? kan ikke huske det men anyways, du tænker sikkert på open source princippet som de er prime-eksempler på ikke?

Jo det er meget charmerende, og i sandhed i internettes \"oprindelige\" ånd, eller hvad man ønsker at kalde det.

Men derfor skal man stadigt i en praktisk opgavesammenhæng have det hele skrevet ned så alle der er involverede, ved hvad det er man arbejder hen imod. Din opfattelse/definering af \"et lille logo\" hænger måske slet ikke sammen med hvad en anden mand på projektet har i tankerne.

Her ville en definering være på plads. Fx.

- Hovedlogo x pics bred, x pics høj, maxstørrelse o.lign.

Så ved alle hvad Gibson mener når han siger \"så skal vi have lavet et logo\"

Darkhero kender fx. ikke så meget til .asp og .php som dig (barefoot) vil jeg tro umiddelbart, så hans opfattelse af \"et lille logo\" er nok ikke helt lig din. (som illustreret gennem de første links på reele forsøg).

Dette er ikke et udtryk for at i hver især er dumme/dårlige eller hvad end, men blot at i udfylder 2 forskellige jobfunktioner, og har en nedsat kommunikation i forhold til \"traditionelle\" arbejdsgange, som det ser ud lige nu.

Det er et problem man konstant skal være opmærksom på når man arbejder på den måde i pt har valgt.

Måske det var en ide at oprette et decideret forum der kunne bruges, eller/og lave en mailing/icq/rolle-liste?

Som sagt før - en god ide, men der er mange faldgrupper at være opmærksom på.

/Kasper
Avatar billede hvid Nybegynder
15. april 2001 - 22:19 #166
Barefoot, gibson kan kun læse i forummet, han kan ikke poste.

/Kasper
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 22:46 #167
Spørgsmålet er blevet for stort, så det fortsættes her:
http://www.eksperten.dk/spm/64798
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
17. april 2001 - 17:01 #168
Ingen deciderede reklamer i spm. som allerede er igang, det er unødig støj !
Avatar billede barefoot Nybegynder
17. april 2001 - 18:58 #169
andreas_admin -> Hvilke reklamer snakker du om???
Hvis det er mit link til spm 64798 så blev vi nødt til at oprette et nyt.
Vi kunne ikke skrive mere i denne streng som de sidste spørgsmål angiver.
Vi troede at i havde lavet en begænsning for størrelsen så vi lavede et nyt spørgsmål.
Det viste sig så at det godt kunne lade sig gøre at sende flere indlæg, men det ville ikke lykkes hver gang...
Avatar billede gibson Nybegynder
17. april 2001 - 19:00 #170
Måske henviser han til rasmus ? men han gjorde det for at hjælpe...
Avatar billede gibson Nybegynder
17. april 2001 - 22:39 #171
Pointene gik til darkhero for at lave designet så hurtigt...kan indtil videre ses på :

www.jura-guiden.dk