Avatar billede leif Seniormester
13. september 2005 - 11:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Backup to File

Hej,

Kan man ikke få Backup Veritas Exec 9.1 til at tage backup til file på en anden server ?

Jeg kan godt få lov til at create hvis mappen hedder c:\134\ men har jeg lavet et share på en anden server og har net use så jeg har w:\ kan jeg ikke få lov, får meddelelsen: Unable to create Access Denied

Alle har pt. fulde rettigheder til shared og på NTFS.

Kan man ikke det eller gør jeg noget galt ?

Fra
Leif
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 13:21 #1
kan du selv oprette filer på det share ?
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
13. september 2005 - 13:54 #2
Hej Leif

ja du gør noget galt

fra
ingenproblem
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2005 - 22:13 #3
Ja
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 22:24 #4
har du angivet en bruger i backupexec med rettigheder til at skrive / oprette biblioteker ?
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2005 - 22:28 #5
Hmm, hvor gør jeg det ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 22:33 #6
tools -> wizards -> logon user account
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2005 - 22:38 #7
Har tilføjet en bruger ja, men skal det være Default ?
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2005 - 22:40 #8
Alle (Everyone) har pt. fulde rettigheder
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 22:43 #9
det er ikke smart med alle har fulde rettigheder (og slet ikke nødvendigt!), og du er 100% sikker på at share permissions er sat korrekt ?
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2005 - 06:50 #10
Det er lige nu i et forsøg på at få det til at virke jeg gav alle rettigheder !

Jeg kan skrive til det via shared og har lige tjecket Everyone har Full Control
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2005 - 19:43 #11
Veritas installerer automatisk en bruger der hedder backup, hvis man kører exchange backup, hvis du ikke gør det kan du bare oprette brugeren, og give ham rettigheder til det der skal tages backup af, samt til den placering hvor backup-to-disk folders er placeret. Derpå skal du sørge for at backup exec services starter op med denne account også. så burde det kunne virke.
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2005 - 20:17 #12
Okay, jeg forsøgte idag at installere Backup Exec på en anden server (For test formål), der kunne jeg med det samme uden problemer connecte til et netværksdrev.

Gad vide om det er fordi den server der tage backup ikke altid har været i domænet.

Jeg tror det bliver til at jeg forsøger en reinstallation af Backup Exec og ser hvordan det går.
Avatar billede leif Seniormester
16. september 2005 - 10:44 #13
Okay, fik det til at virke uden reinstall. Da serveren ikke altid har været på mit netværk og derfor brugt et andet Lokal Admin password, loggede Backup Exec Services selvfølgelig ind med det, det var jeg så inde og ændre til en bruger på mit netværk og så var der ingen problemer.

Vil screem_brille og scramer have point ? Scramer ledte mig hen på løsningen.
Avatar billede screem_brille Novice
16. september 2005 - 10:55 #14
leif ? jeg skrev 13/09-2005 22:33:37 stort set det samme som scramer 19:43:27 så havde du allerede gjort hvad jeg skrev der, ville problemet jo være løst (da det jo var manglende rettigheder til selve backup exec ?)

men nu det var scramer som ledte dig på vej, så giv ham pointene.
Avatar billede leif Seniormester
16. september 2005 - 11:13 #15
Ja, men jeg var nød til at ændre selve servicen, jeg havde forsøgt i Backup Exec, men da jeg gjorde på det servicen i services (Højreklik My Computer og Manage), ville den connecte til mit netværksdrev.
Avatar billede leif Seniormester
17. september 2005 - 10:07 #16
Jeg tager lige mine ord i mig igen. Det viste sig at jeg nu kunne oprette Backup-To-Disk folders, men jeg kunne ikke oprette nye backup jobs. Så jeg valgte til sidst at fjerne Backup Exec og installere på ny. Det ser ud til at alt nu kører som den skal.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:20 #17
kommet videre ? ;)
Avatar billede leif Seniormester
21. september 2005 - 07:00 #18
Ja, jeg er kommet videre, nu har den kørt et par dage med mindre problemer, men det er jeg klar over hvad er.

Men som sagt jeg fik det først til at køre efter en reinstall.
Avatar billede leif Seniormester
21. september 2005 - 07:01 #19
Det har været problemer med den account som Backup Exec Services startede op med.

Vil du have have point screem_brille ?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 11:00 #20
lidt må du da godt give ;)