Avatar billede epep Nybegynder
19. september 2005 - 23:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse 7023

Hej.
Denne meddelelse vises i logbogen i system efter hver opstart:

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Service Control Manager
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    7023
Dato:        19-09-2005
Klokkeslæt:        23:51:51
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    EPEP
Beskrivelse:
Tjenesten IPSEC Policy Agent blev afbrudt med følgende fejl:
Det blev forsøgt at få adgang til en socket på en måde, der er forbudt af den pågældende sockets adgangstilladelser.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Hvad gør jeg for at fixe dette problem?
Avatar billede epep Nybegynder
20. september 2005 - 01:00 #2
Når jeg skriver sc query ipsec ved promt kommer denne meddelelse:

SERVICE_NAME: ipsec
        TYPE              : 1  KERNEL_DRIVER
        STATE              : 4  RUNNING
                                (STOPPABLE,NOT_PAUSABLE,IGNORES_SHUTDOWN)
        WIN32_EXIT_CODE    : 0  (0x0)
        SERVICE_EXIT_CODE  : 0  (0x0)
        CHECKPOINT        : 0x0
        WAIT_HINT          : 0x0
Avatar billede gratis Nybegynder
20. september 2005 - 01:30 #3
har du emule installeret ? spørger pga. dette http://forum.emuleguides.dk/lofiversion/index.php/t462.html
Avatar billede epep Nybegynder
20. september 2005 - 01:39 #4
Nej jeg har ikke emule
Avatar billede gratis Nybegynder
20. september 2005 - 01:43 #5
ok, har du prøvet denne ting ?

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede epep Nybegynder
20. september 2005 - 01:45 #6
Ja jeg har prøvet med sfc /scannow.
Avatar billede gratis Nybegynder
20. september 2005 - 01:52 #7
okay, har du nogen idé om det er for nygeligt problemet er opstået, evt efter en opdatering af windows eller et program ?
Avatar billede epep Nybegynder
20. september 2005 - 02:16 #8
Problemet har været der i al den tid jeg har haft xp. Meddelelsen kommer efter hver eneste opstart. Jeg ved bare ikke om det er noget som skal tages alvorligt eller om jeg skal ignorere det.
Avatar billede draco999 Nybegynder
20. september 2005 - 08:37 #9
Det virker på mig til at den jo prøver at få adgang til et område den ikke må, og derved får du fejlen.

Har du lavet om på tilladelserne i XP?
så kunne det være fejlen lå der.
Ellers har jeg ikke lige en ide, men det er nok ikke noget at bekymre sig om, hvis din pc ellers køre ok.
Avatar billede cbm30 Nybegynder
20. september 2005 - 10:19 #10
http://support.microsoft.com/?kbid=889320&SD=tech

Dette link kan nok give dig en forklaring+ afhjælpe dit problem

claus
Avatar billede epep Nybegynder
20. september 2005 - 13:01 #11
Hej igen.
Hvordan ændrer jeg tilladelserne i xp?
Linket http://support.microsoft.com/?kbid=889320&SD=tech  omhandler en fejlmeddelelse man får hvis xp´s firewall er slået fra, min er slået til så det kan ikke være det.
Avatar billede epep Nybegynder
22. september 2005 - 12:53 #12
Hejsa. Er der ikke en med en meget god idé?
Avatar billede hcma Novice
22. september 2005 - 12:58 #13
jeg har kun en "dårlig" ide, som måske ikke er så dårlig igen:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4  (en Repair)
Avatar billede epep Nybegynder
22. september 2005 - 13:16 #14
Idéen er god nok. Jeg har også overvejet at formatere og starte op igen med en frisk maskine.
Er det muligt at formatere og installere uden at skulle ind i bios?
Avatar billede hcma Novice
22. september 2005 - 13:45 #15
det eneste du skal gøre at at indstille bios til at starte fra CD-rom (men det står også i linket)
Avatar billede epep Nybegynder
22. september 2005 - 14:55 #16
Kan man ikke bare sætte ens xp-cd i drevet og køre det derfra?
Avatar billede epep Nybegynder
22. september 2005 - 14:56 #17
Altså uden at skulle ind i bios?
Avatar billede hcma Novice
22. september 2005 - 15:17 #18
nej, du skal altså lige ind og lave dine indstillinger der, hvis de da allerede ikke er sat sådan ;o)
Du kan jo prøve at sætte cd'en i og så starte pc'en.
Avatar billede epep Nybegynder
22. september 2005 - 16:37 #19
Jeg er nødt til lige at vende tilbage lidt senere ;o)
Avatar billede epep Nybegynder
25. september 2005 - 20:20 #20
Hej igen. Problemet er der stadig og det ender sandsynligvis med en formatering, så kan jeg også samtidig få ryddet op i maskinen.
Send et svar så jeg kan give point for jeres gode input.
Avatar billede hcma Novice
25. september 2005 - 20:25 #21
.