Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 16:15 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

Point Inflation

Efter den seneste tids stadigt stigende pointantal må det være på tide at vi tager diskussionen op igen.

Kan eksperten.dk overleve hvis der skal gives 500 point for simple svar? Eller 4000 for umulige?? Jeg tror det ikke. Der bliver set flere og flere snydere fordi de regner med at point kan købe alt og hvad med dem der ikke har specielt mange point?? De bliver jo tvunget ud i snyd for at kunne få hjælp herinde. Jeg synes det er usmageligt. Som standard gives 15 point for et let spørgsmål og 60 for et svært. Hvor svært er så et spørgsmål til 1500??

http://www.eksperten.dk/spm/67239
http://www.eksperten.dk/spm/65126
http://www.eksperten.dk/spm/66959
http://www.eksperten.dk/spm/64797
http://www.eksperten.dk/spm/66866
http://www.eksperten.dk/spm/65754
http://www.eksperten.dk/spm/65914
http://www.eksperten.dk/spm/60783
http://www.eksperten.dk/spm/65870
http://www.eksperten.dk/spm/64005
http://www.eksperten.dk/spm/65234
http://www.eksperten.dk/spm/64332

Dette er spørgsmål over 1000 point oprettet fornyligt. Derudover findes bunker af spørgsmål til 300 eller flere point.

Igen skal det så siges at andre folk har den opfattelse at de kan afsætte 2 eller 5 point for spørgsmål. Har intet imod at hjælpe for få point, men tendensen er stigende og udviklingen er ligeså farlig.

Hvad gør vi?

/Nikolaj
Avatar billede htx98i17 Professor
24. april 2001 - 16:17 #1
jeg synes admin skal sætte en begrænsning på...
Avatar billede tkirk Nybegynder
24. april 2001 - 16:18 #2
Jeg vil tro grunden til 1.000+++ spørgsmålene, er at brugere som måske selv mener de har et umuligt spørgsmål, er mere sikre i sin sag om at få svar hurtigst muligt, for noget som er yderst vigtigt for dem.

Men jeg kan godt se problemet...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. april 2001 - 16:19 #3
Vil også lige indskyde at folk er begyndt at tro at alt kan købes for point, jeg mener det er fuldstændig latterligt at folk kommer: \"Hejsa, jeg vil godt have et system som chart.dk til min side, i får 1203 point for det\".
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 16:23 #4
tkirk - Jeg erkender at højere pointantal desværre tiltrækker flere brugere og derved øger chancen for brugbart svar. Men igen er det noget der undergraver hele www.eksperten.dk´s grundlag. Hvis ikke pointene og toplisterne svarer til de reelle forhold.

Bjarke-b Det er blandt andre også dem jeg er ude efter.
Avatar billede da_nigga Nybegynder
24. april 2001 - 16:25 #5
Yes... Enig... Det her skal jo være et Hjælp til selvhjælp\'s forum... Ikke et lav det lige for mig forum....
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. april 2001 - 16:25 #6
jeg har kun én ting... stiller jeg et spørgsmål til ~50 point kan der gå timer og dage før svar... hamrer du 1000 i puljen har du svar indenfor minutter...

Kedelig tendens men skal man have svar her og nu kræver det ofte flere point end \"normal standard\".
Avatar billede vipez Nybegynder
24. april 2001 - 16:26 #7
hvorfor kan eksp. ikke bare gøre det muligt at man max kan give 200 point væk. Måske også sætte et tids interval op, for hvornår man kan lave et nyt sprg. så der ikke bliver oprettet 10 sprg. med hver 200 point.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. april 2001 - 16:27 #8
Der hvor jeg ser inflationen stige er primært i disse kategorier:

Design: Generelt
Programmering: ASP
Programmering: JavaScript
Programmering: PHP
Generelt: Fri debat (nok sjældnere end de andre)

og det drejer sig PRIMÆRT altid om de samme ting folk vil have lavet: websites og logoer

og læser man emnerne igennem ser man hurtigt at folk vil have FLERE point end udlovet for at lave et logo der måske tager en time (hvad ved jeg om det?). Hvad så når man i andre kategorier bruger en time på at finde en driver til et modem for 30 points og er tilfreds med det? Hvorfor er der flere points i at lave et logo hvis det tager den samme tid som at finde en driver? blot en strø-tanke..
Avatar billede prodic Mester
24. april 2001 - 16:27 #9
Det må være muligt, at sætte en begrænsning på der afhænger af ens nuværende point-tal.

F.eks Nikolajdu har 20000+ point, det gør ham så stand til at smide lidt flere point i et spørgsmål end de 60.

Derved sikre man sig, at folkene har tjent nogle point og deraf har tilbragt en del tid herinde, og ved hvordan systemmet virker.
En ny bruger kan så evt. maksimum tildele 100 point til et spørgsmål, og senere udvide det til evt. 300 når han selv har svaret på nok.

Kan godt se nogle ulemper ved det, f.eks en massiv tilstrømning af snydere men dem har vi jo fat i...

Men er det ikke en mulighed, eller indebærer den også nogle ulemper som jeg i min naivitet ikke kan gennemskue p.t.?
24. april 2001 - 16:29 #10
der skal også være en brænsning på nicknames længde:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 16:32 #11
Prodic -

Et par forslag der tidligere har været oppe og vende.

1. Nye brugere kan max oprette et spørgsmål til 100 point før de selv har svaret på nogle. - Nok ikke det bedste, da ikke alle er i stand til at svare.
2. En tidsbegrænsning der gør at nye brugere ikke kan oprette 300 points spørgsmål før de har været akltive et vist stykke tid herinde (og jeg mener aktive!). - Se det er jeg stor tilhænger af.
3. En generel Max begrænsning på pointantallet. - Duer heller ikke.

ljWeb - Du har helt ret, men det er netop den indstilling jeg vil til livs. Jeg interesserer mig for Flash og dropper alt andet hvis der dukker et 15 points spørgsmål op her. Selvom jeg måske var i gang med at score 150 andetsteds.

/Nikolaj
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 16:32 #12
problemer er jo at folk er grådige og de der ikke er har travl med alt muligt andet fordi pointne ikke er så vigtige.. der er f.eks mange ting jeg egentligt gerne vil svare på ... men jeg har andet at lave end at kigge en 150 mails igennem hver morgen.. hvilket er mit eget problem naturligvis.. :)

Jeg læser de første 10-20 stykker (subjects i email progget) og hvis der ikke er noget umiddelbart der, ja.. så læser jeg normalt ikke flere igennem.. jeg skal jo arbejde ;)

Men jeg syntes at du har ret nikolajdu, og den eneste umiddelbart brugbare løsning er at sætte en top på hvor mange point et spørgsmål kan få.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 16:38 #13
Problemet med pointsystemet og de krav der er til point i dag er jo også at der kommer mange \"helt i skoven\" svar. Fordi alle skal prøve at få en bid af kagen. Hvis man kan score 10% af 1000 på at skrive noget sludder har man vundet over systemet. Det problem ville ikke eksistere hvis det kun var 10% af 30.

Hvis vores 5 daglie point skulle have sammen inflationsrate skulle vi vel efterhånden have 50 om dagen oder so...
Avatar billede prodic Mester
24. april 2001 - 16:38 #14
Nikolajdu->At ikke alle kan svare hænger sammen med at man skal være her i døgndrift for at score mere end de 5 point pga. svartiden. Det er et helt andet problem. :-)

Har godt set forslagene andre steder, men de er ikke helt lige hvad jeg manglede/sagde. Dog kan punkt 2 godt sammenlignes tildels. Og det er da også den jeg er mest tilhænger af.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. april 2001 - 16:39 #15
Jegt er opmræksom på problemstillingen, men er tøvende med at gribe ind. Det er et spørgsmål om at folk selv har optjent disse point, og må anvende dem som de lyster, det er den \"frie økonomi & konkurrence\". Modsat synes jeg ikke selv det er god skik, men det skal måske ikke være afgørende. Det kan virke uretfærdigt at nogle svarer på 10 spørgsmål, og får 10 point for hver, og én bruger svarer på et enkelt spm. og tjener 1.000 point. Indtil videre vil jeg forholde mig afventende, men samtidigt appellere til brugere med mange point, om ikke at afgive uforholdsmæssigt mange. Hvis der er tale om gemen \"point-tømning\" vil den pågældende bruger blive slettet og det aktuelle spørgsmål ligeså.
Avatar billede prodic Mester
24. april 2001 - 16:43 #16
Andreas->Skal dit indlæg tolkes således, at en bruger der fyrer mange point af på et spørgsmål skal \"anmeldes\" som en snyder?
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 16:46 #17
jeg har lidt problemer med hvornår jeg skal tage et spørgsmål seriøst..hvilket jo burde være altid... men når der eks er en der gerne vil have lavet en flot design til en webside for 100 point.. noget der ved ethvert webbureau ville koste min. 3000 (alt efter tid og talent... lavt sat)  så har jeg svært ved det.. på trods af at det jo faktisk er \"gratis\" arbejde man kan få på eksperten..

Forstå mig ret.. jeg vil vildt gerne hjælpe og lave det til ingen penge.. alt hvad man laver er jo en reference.. men før jeg får tid er der en eller anden der har bixet et eller anden mindre godt sammen, og så er ..well.. ked af at sige det... men min tid er spildt så...  det skal ikke forståes sådan at det er pointsne der er vigtige.. det er det ikke..

Er det meningen at man skal levere et færdigt produkt eller gode råd eller links ? .. det er op til en selv i guess...  nu er design også lidt mere håndgribeligt end en stump kode.. dvs... du er jo nødt til at åbne din grafik program for at lave eks et logo, hvor du kan kigge på php koden og finde fejlen o.l.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 16:47 #18
Prodic - Jeg tror ikke Andreas mener det er snyd. Dog har han tidligere udtalt at inaktive bruger ikke skulle have lov til at stå og samle point kun for at fyre hele molevitten af. Jeg mener nu slet ikke inaktive brugere burde være her.
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 16:48 #19
prodic> en ny bruger den fyre en masse point af første dag er jo desværre ikke nødvendig en snyder... måske skal vedkommende bare have briller ? ..
det er selvfølgeligt uheldigt at der er en del (??) der gør det.. men der er forskel på ...well.. dumhed og snyderi..
Avatar billede nomiz Nybegynder
24. april 2001 - 16:48 #20
..kunne være grinern nok hvis EJ oprettede et spm.: 50000 points til den der siger mig hvad klokken er.

!!!

hehe
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 16:50 #21
nikolaj> jeg syntes bare at definantionen på inaktiv er lidt vanskelig.. hvor er grænsen.. nogle gange har jeg travlt på arbejde og når kun at tjekke post og går slet ikke herind..  er jeg så in-aktiv ?

Jeg vil blive rødglødende hvis jeg blev slettet for ikke at have været her 1/2 år.. alt kan jo ske.. kunne være at man ikke havde internet mere eller et eller andet..
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. april 2001 - 16:53 #22
well...så var det vel en overkommelig opgave at sende en mail til info@eksperten.dk om at man var lidt usikker på om man havde inet adgang fra i næste uge og et halvt år frem, så der var en begrundelse for at man ikke \"bare\" var inaktiv! :)
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 16:55 #23
kim> det er en total åndsvag ide..  experten gider da ikke have mails fra alle mulige brugere der siger de er på ferie i en uge..  admin har nok også andet at lave end at holde kalender over brugerne..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 16:55 #24
Ajh - Du har egentlig ret. En ny bruger kunne jo fristes til at tro at 300 point bare er standarden. Ahj, et ½ år vil jeg sige bestemt er inaktivt. Du har trods alt optjent over 900 point i den tid.

Nomiz - Du ville ikke kunne score dem alligevel, da eksperten.dk´s ur jo går forkert... *ggg*
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 16:56 #25
det svarer til at skulle have en syge-seddel med fra mor i skole dagen efter at man var syg.. *g*
Avatar billede prodic Mester
24. april 2001 - 16:58 #26
Nikolajdu/ajh->Jeg mener ikke sidestilles/slettes som en snyder, men at de derimod fik en skriftlig henstilling efter en henvendelse fra en af de andre brugere.
Jeg snakker ikke som 300 point-spørgsmål, dem burde de ikke kunne oprette max. 100 point, men derimod folk med 1500+ point\'s spørgsmål. De folk burde da kende rutinerne...

Hvorfor man ikke bliver bekendtgjort med underoverskriften på kategorien når man vælger en kategori er endnu en af de ting jeg undrer mig over. Dermed kunne mange til undgåes.
Hvorfor ikke gøre det samme med point..sådan lidt ala \"HOV HOV er du nu sikker på de 1. mill. point du giver\".

Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 16:58 #27
så burde det være muligt at man kunne sætte sin bruger i dvale eller noget selv ...så man ikke får de 5 point hver dag ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 16:59 #28
Anyway, prøv at se hvem der deltager i dette indlæg. Det er mere eller mindre alle dem der hænger ud herinde hver dag. Det burde ikke være os der tog det her til efterretning. Vi hjælper jo alle for selv små point. Personligt kunne jeg være fuldstændigt ligeglad, men jeg ærgrer mig over at dem der rent faktisk er i problemer på grund af inflationen ikke selv kommer med et bidrag.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:02 #29
ahj - ang. de 5 point.

Det har også været oppe og vende. Jeg stemmer for at ingen for 5 point længere, når de har mere end 300.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:03 #30
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 17:05 #31
nikolaj> det er en god ide.. :) så har du muligheden for at opbygge lidt point når du har brugt.. problemet er bare hvis den nuværende point-politik/system fortsætter at 300 så ikke er nok til at få ordentligt hjælp ?
det kan selvfølgelig godt være at det bare ville være i en overgangs periode til det andet (eventuelle) er kørt til.. ?
Avatar billede prodic Mester
24. april 2001 - 17:06 #32
Nikolajdu->De deltager ikke, da de ikke kender systemet \"indefra\" og bare skal score point.
Desuden så er det kun 0 point du har afgivet...langt fra nok nu til dags. Mindst 1000..det ved du godt :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:07 #33
ahj - Det er jo netop derfor jeg forsøger at skabe lidt debat om det igen.

http://www.eksperten.dk/spm/38163 Blev oprettet netop i forbindelse med at Fcs og jeghavde diskuteret denne sag. Det fik bremset det en smule, men nu er den helt gal igen.
Avatar billede ajh Nybegynder
24. april 2001 - 17:07 #34
Anyway ... der er ikke mere tid til dette idag.. men en ..uhmn.. reformation af pointsystemet er måske nok en god ide.. det er sikkert bare en tidskrævende proces :o)

Nå.. jeg daffer for i dag.. skal ud og lege lydighed med min hund :o)

/anja
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:07 #35
Prodic det er sgu i orden. ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:08 #36
Prodic -Er det her bedre?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 17:08 #37
Det er vel ikke alle der tør blande sig i denne diskution, som er fuldt berettiget, da det er umuligt for nye at få hjælp, hvis denne udvikling fortsætter ret længe, for så bliver det som i andre også siger, kun spørgsmål på 300+ piont der er nogen der gider at kigge på !

//Anders
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:09 #38
he he... Røg ned fra en 16. plads til 41 *ggg*
Avatar billede prodic Mester
24. april 2001 - 17:09 #39
Jeg tror jeg afventer nu deltagere end os 3. Hopper nok over i Design og scorer nogle vildt nemme point.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:11 #40
Anyway her er en klassik snyder...

http://www.eksperten.dk/spm/67266

Hvorfor mon??
Avatar billede prodic Mester
24. april 2001 - 17:12 #41
Puha - godt jeg har svaret...Giv mig dem..
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. april 2001 - 17:27 #42
Synes vi skal indføre en regel der med øjeblikkelig virkning forhindre folk i at acceptere deres eget svar ;o)
(Hvilket vil sige at nikolai er på.....)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 17:28 #43
tommyf - Hvorfor tror du dog at jeg vil afvise folks svar??? *gggg*
Avatar billede brandy Nybegynder
24. april 2001 - 17:30 #44
Eksperten.dk - af brugerne, for brugerne -

Nikolajdu--> Er helt enig! En del af de høje spørgsmål er også, at ofte når folk stiller et spørgsmål til f.eks 50 point, så kommer der en eller anden ind og siger\" Smut pomfrit! det gider jeg sq ik\' lave 50 point!\" - og så er det at spørgsmålsstilleren siger okay...så må jeg hellere smide 500 oveni! Ofte sker der så ikke noget videre i spørgsmålet, hvorved han hæver pointene til 1000 - for nu må der sq være nogen som kan hjælpe!

Det er en forbandet god diskussion Nikolaj, som klart skal tages seriøst og det er sq oxo mange point *gg*

[Brandy]
Avatar billede nomiz Nybegynder
24. april 2001 - 17:47 #45
giv mig 9999 points!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 18:47 #46
Jeg er sgu ked af det gutter. Jeg troede at efterspørgelsen på 9999 point ville være større....
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. april 2001 - 19:03 #47
nix! det ville være at betragte som SNYD! *GGG* :P
Avatar billede fcs Novice
24. april 2001 - 23:08 #48
Eftersom det var mig der startede diskutionen tilbage i http://www.eksperten.dk/spm/38163 må jeg vel heller også deltage i denne her ;-) Jeg mener stadigvæk at det vi kom frem til i http://www.eksperten.dk/spm/38163 var godt og burde kunne implementeres herinde på eksperten relativt smertefrit. En hurtig opsummering:

\"Alle personer med mere end 300 point modtager ikke længere 5 gratis point om dagen. Personer med mindre end 300 point modtager 5 gratis point om dagen indtil de når 300 point, hvorefter de ikke modtager gratis point før de er under 300 point igen.\"

Derved begrænses opsparingen af point hos brugere der er relativt inaktive og som så bare dukker op og smider +1000 point på bordet i et enkelt spørgsmål.

Ydermere kunne man jo lave en regel der simpelthen hed: \"Maks. point for et spørgsmål - 500 point. Man må ikke oprette yderligere spørgsmål for at tildele point til svar i et andet spørgsmål (for at omgå reglen om maks. 500 point).\" Nu vil der sikkert være nogle der vil argumentere imod dette og sige at 500 point er for lidt til visse opgaver. Fint, så lad være med at lave det - ekperten er til for at få hjælp og ikke for at få færdige løsninger. Ydermere tror jeg at der ofte vil være folk der vil hjælpe for 500 point, om ikke andet, så med at lede spørgeren videre til andre sites hvor han kan få det han vil have.

Det var såmænd bare det jeg lige ville sige ;-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. april 2001 - 20:43 #49
nedenstående forslag har været oppe før og er stadig godt.

automatisk 5 point pr dag skal stoppe ved en eller anden grænse, fx 300 point.

Dem der \"tjener\" sig rigere end det ved hvad arbejde der er i det og vil kun i extraordinære situationer (deadline imorgen:) lave et megapoint spgm.

sovene brugere vil ikke optjene nok til at sabotere systemet.

newbies får en jævn strøm af points vi kan æde indtil de begynder at svare for sig selv.

mvh JakobA
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 08:03 #50
\"automatisk 5 point pr dag skal stoppe ved en eller anden grænse, fx 300 point.\"

synes jeg faktisk er en dårlig idé .. enten skal vi alle have eller også skal ingen have.

Hvis en bruger har 300 point, bruger 25, venter 5 dage, bruger 25 igen .. så kan han/hun blive ved sådan i al evighed ..

Hvis man stoppe dem HELT ville nogle brugere måske begynde selv at svare istedet for kun at spørge .. det ville nok også betyde flere snydere, men der har vi forslaget om max. 100 point pr. spm. for nye brugere ..
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. april 2001 - 10:09 #51
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. april 2001 - 10:32 #52
Jakoba - Jeg er meget enig. Hvis man kigger på hvem det egetlig er der laver \"mangepoints\" spørgsmål er det kun ganske ganske sjældent folk fra den hårde kerne. Så ved man sgu også de er i nød. \"newbies\" kommer hurtigt i pointnød, men vi systemet tvinger dem også til at fyre flere og flere point af.

Uden at ville kaste mig ud i mudderkastning så prøv at kigge her.

http://www.eksperten.dk/spm/65246

18/04 2001 20:15:13  : \"og så for 100 p...det var ikke meget.\"

Hun presser prisen. Hvorfor dog. Jeg forventer da ikke at få flere point i et spørgsmål end alllerede afsat, men det glæder mig da hvis jeg får flere. Oven i købet vil hun beholde sine arbejdsfiler??? Det viser da lige præcis hvordan systemet kan og til bliver ødelagt af folk med holdningen \"Det får du sgu ikke for 15 point!!!\". For Misskat er det ingen svær opgave og husk stadig 60 point for det svære spørgsmål. Misskat slår ofte på at,:\"Det koster altså knaster ude i den virkelige verden makker\". Jamen det gør Flash, ASP og javaScripts skam også. Jeg ville drille og lege lidt med 18/04 2001 21:53:35 og det tog mig vel ikke en gang 10 minutter. Hvor mange spørgsmål svarer vi andre ikke på for 5 point og bruger en time på det?? Jeg skrev tidligere at jeg vil smide alt i hænderne hvis når dukker spørgsmål i \"Flash\" op. Det er ideologisk betinget. Ligesom når Jakoba troligt går samtlige javaScript spørgsmål igennem. For lige at rette det til det helt perfekte - point eller ej.

Tdaugaard - Det kan du så bestemt have en pointe i, men hvis ikke folk får de 5 point (60 dage for en sovende bruger) tror du så ikke bare at der vil være endnu flere spetakulære nye profiler?? Det er jo ikke for at straffe nogen. Faktisk er det jo for at give dem en hånd indtil, som Jakoba siger:\" ...begynde selv at svare istedet for kun at spørge \"

Og damn det ægrer mig stadig at med få undtagelser er det folk med over 10000 point (sårn ca. + -) der sætter fart i dialogen her. Det er jo ikke for min skyld. Det er for at beskytte de små i systemet - Så de ikke behøver at snyde.
Avatar billede da_nigga Nybegynder
26. april 2001 - 13:06 #53
Ey... Jeg er lille... Laver da stadig noget... *GG*
Laver da 15 points og lignende spørgsmål... Kan ikke meget... Men deler ud af min viden...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. april 2001 - 13:37 #54
da_nigga - Det glæder mig også at du kigger på her. Os \"gamle\" med mange point får jo ikke noget ud af ændringerne. Vi kan højest score færre nemme point...
Avatar billede da_nigga Nybegynder
26. april 2001 - 14:21 #55
Tja... Gamle... Har da været her i 285 dage *GG* Men har ikke tjent så mange point... Hjælper mange gange uden om pointene... Mener det er vigtigst at hjælpe hvor man kan... Åz selvom man ikke får point ud af det...
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. april 2001 - 16:58 #56
now there\'s a good lill nigga :-)) Respekt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. april 2001 - 17:49 #57
          __
da_nigga <__> der har vi den rette holdning :o)
27. april 2001 - 20:05 #58
Hvis nu dem der lå øverst på listen ville stille spørgsmål, så var der ikke denne diskussion...
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. april 2001 - 20:11 #59
Der er TRE muligheder:
1) Du bliver smidt ud.
2) Jeg køber mig en 50\" skærm
3) ... nej gider ikke i fængsel.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2001 - 23:48 #60
ruderkongesomblevsmidtud >> Hvorfor blev du egentlig smidt ud ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2001 - 11:45 #61
Hans gamle bruger blev slettet netop pga af af 1000 points spørgsmål. Se det er jpo ganske tankevækkende. http://www.eksperten.dk/spm/68067
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2001 - 11:56 #62
Prøv desuden at kigge lidt på hvilke spørgsmål den er bruger har oprettet og hvilke indlæg han kommer med i andre. Nej, så kan det vist ikke undre nogen.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=ruderkongesomblevsmidtud&i1=0&i2=0&i3=0&i4=1&i5=0&i6=0&i7=0&i8=0&i9=0&i11=0

Avatar billede parazite Nybegynder
28. april 2001 - 15:11 #63
ruderkonge : Hvorfor skulle de stille spørgsmål? Der er vel en grund til at de har mange point.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. april 2001 - 11:36 #64
ruderkongesomblevsmidtud:> jeg stiller da også spørgsmål en gang i mellem .. jeg har brugt 700 point på et logo (som ikke engang var til mig selv!), jeg har 400 ude på et design forslag spørgsmål... såååe ..
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
08. maj 2001 - 13:50 #65
Vi har for kort tid siden drøftet problemet, og jeg mener at det må være op til folk selv, om de vil brænde mange point af på et spørgsmål. Jeg synes ikke det er i Ekspertens ånd, men de pågældende brugere løber også hurtigt tør for point.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 13:53 #66
Problemet som jeg ser det er nærmere at der bliver oprettet inaktive brugere kun for at brænde det hele af på én gang. Formodentlig samtidigt med at der kører en anden profil samtidigt.

Andreas jeg er glad for at du deltager i debatten og ærgelig over at kun få andre er interesseret i emnet.

/Nikolaj
Avatar billede nomiz Nybegynder
20. juni 2001 - 19:15 #67
Hvem er den onde person som har gjort denne debat til en \"vandret-scroller-side?\"
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
27. september 2001 - 17:56 #68
Hej, Jeg er en nu bruger.
Det er kun min 3. dag.

Det I har her på eksperten en en mini økonomi.
Og hvis det hele tiden bliver tilført ny kapital
til systemet er det klart at man får en stor inflation

Eksperten skulle indføre moms eller skat sådan
at det gennemsnitlige antal point per bruger er konstant.

Opkræv skat eller indfør moms på spørgsmålende.

Lige nu får man 5 point per dag, hvis der så er 20000 bruger
bliver det 100000 point per dag det er ikke så sært der
er en inflation

Det kan løses på mange måder men det vigtige er
at holde det gennemsnitlige antal point per bruger konstant.

Så hvis man giver nogle point til en bruger skal de komme
fra en anden bruger.

Som moms og skat kan dette brugers til at regulere brugernes
adfærd

Syndes man at brugerne ikke er hurtig nok til at give point
til et rigtig svar kan man lave en skat på åbne spørgsmål
hvor der er postet svar o.s.v.

Jeg syndes derudover at det er et meget godt system,
for man får svar meget hurtigere her end på andre
lignede sites.

Knud