Avatar billede Slettet bruger
19. december 2005 - 09:46 Der er 13 kommentarer

Blokerede filer

Server funger som Citrix terminalserver. Jeg har oprettet en genvej til en Access databasefil på en brugers skrivebord. Når brugeren forsøger at åbne filen kommer der en "Open File - Security Warning". Hvordan fjerner jeg denne advarsel?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. december 2005 - 10:39 #1
Gå in under ->funktioner ->macro -> sikkerhed  nedsæt den til lav og dit problem er løst.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. december 2005 - 10:40 #2
Det skal være på access DB naturligvis den du har delt. :)
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2005 - 12:00 #3
Det virker desværre ikke. Hvis jeg forsøger at åbne med min egen brugerid er der ingen problem (administrator). Det er iøvrigt Access 2000.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. december 2005 - 14:26 #4
Har du husket at sætte rettigheder på selve DB så alle kna ændre, skrive og tilføje ??
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2005 - 14:41 #5
Jeps...
Avatar billede AnyFellow Mester
19. december 2005 - 19:17 #6
Højreklik på selve access-filen og vælg egenskaber. Klik på "Fjern blokering".
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 08:51 #7
kfisker> Ikke en mulighed...
Avatar billede AnyFellow Mester
20. december 2005 - 09:53 #8
Har du ikke adgang til at gøre det, eller er knappen ikke tilgængelig?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 11:29 #9
Knappen er ikke tilgægelig - men mener du på selve filen eller på en genvej (den åbnes jo via en genvej).
Avatar billede AnyFellow Mester
20. december 2005 - 11:41 #10
På selve filen, ikke på genvejen.

Du kan prøve at downloade en eller anden exe-fil fra internettet. Så vil du få samme mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 11:57 #11
Den mulighed får jeg desværre ikke.....
Avatar billede AnyFellow Mester
20. december 2005 - 20:34 #12
Så er jeg blank, desværrre.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2005 - 08:35 #13
OK - tak for forsøget på hjælp....