Avatar billede tobias28 Praktikant
27. december 2005 - 21:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes du om en flaskevarmer?

Hej med jer!

En mærkelig ting dette, men synes lige jeg ville se om nogle har en holdning til dette (omend det måske ikke er det rette forum ;-)

Jeg skal være fra til februar og kunne tænke mig en flaskevarmer til bilen, hvis den lille bliver sulten og laver en masse larm. Har derfor kigget på Phillips' flaskevarmer til bilen, men det tager 15 min at opvarme flasken....det er da ALT for lang tid er det ikke??? Jeg prøvede at bikse min egen løsning sammen og har nu lavet en funktionsmodel, der kan varme en flaske med 250 ml vælling på 1½ minut....

Helt ærligt...tror I at det er en god opfindelse jeg har lavet?? Eller ville de fleste ikke have noget imod at vente 15 min. på at flasken bliver varm???

Det skal siges, at jeg regner med at min løsning kommer til at blive billigere end Phillips' der koster 319 kroner i Babysam...her er specs.. http://www.alexi.no/images/pdf/SBCSC215_86U.pdf

Mvh. Tobias
Avatar billede tobias28 Praktikant
27. december 2005 - 21:13 #1
skal være far....ikke "fra" ;-)
Avatar billede bredker Nybegynder
27. december 2005 - 21:37 #2
det er nemt , men jeg ville ikke bruge den , da det nemt bliver en bakteriebompe den laver , og skal den bruges i bilen , skal du jo holde stille mens den varmer , der skal jo nok vand i , og det vil skvulpe over hvis vejen er ujænn
vi havde selv en til vores den første , men den blev hurtigt stillet væk , der var meget hurtigere på den gammeldags måde
Avatar billede lonepeter Novice
27. december 2005 - 22:12 #3
Low-tech løsningen er en thermokande med varmt vand i og så en kop. Placer flasken i koppen og hæld det varme vand i koppen. Det varme vand varmer nu flasken op i løbet af et par minutter...

Det fungere ganske fint, og så kan løsningen jo bruges uanset om du er i bilen, eller hvor du måtte være.

Vi brugte sådan en thermokande i rustfri stål, sådan en hvor der er et låg der virker som kop. Den var ikke større end at den kunne være i vores Odder pusletaske.
Avatar billede tobias28 Praktikant
27. december 2005 - 22:25 #4
hey...tak for svar...

min løsning er ikke så high-tech...det er bare at tilslutte den til 12V og så kører det...der er minimal rengøring forbundet med det...alt kan ryge i opvaskemaskinen...

Ville det være noget i ville investere i....eller er det bare for "overgjort" og er det bedre bare at bruge lonepeters low-tech løsning....

Mvh. Tobias
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. august 2008 - 22:48 #5
så har den vist været åben længe nok...
Avatar billede Hutler_DK Nybegynder
25. april 2015 - 14:14 #6
Hej
Kan se at tråden er lidt gammel. Men må altså svare på den alligevel :)

Vi har netop søgt efter en flaskevarmer, som ville kunne opvarme en flaske på et par minutter, og endnu bedre, en som ville kunne holde flasken på en konstant temperatur (37 og 40 grader) på en times tid eller lignende. Så vi ville være glade for din type af flaskevarmere :)

Så mangler du testere, så giv mig endelig et praj ;)

Hilsen Dennis