Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 14:44 Der er 73 kommentarer og
1 løsning

Bliver smidt af E konstant

Er jeg den eneste der døjer emd dette?

Når jeg f. eks skifter kategori fra diverse til hardware ryger jeg af eksperten.
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 14:47 #1
ingen problemer her.
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 14:48 #2
Det er jo ikke løsningen på mit problem. Spurgte nok forkert da jeg ønsker en løsning!
Avatar billede udvikler Nybegynder
03. januar 2006 - 14:50 #3
Spørgsmål - Er jeg den eneste der døjer emd dette?
Svar - ingen problemer her.

For mig ser det ud til at screem_brille har givet dig svar ?

Men jeg har også lige prøvet at gøre som du sagde huset, altså at skifte kategori fra diverse til hardware, jeg blev ikke logget af. De eneste gange jeg bliver smidt af/logget af er når jeg er inaktiv i ca. 15 - men tror det er meningen ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2006 - 14:51 #4
prøv at tømme din internet cache,  I IE funktioner - internetindstillinger - slet filer og slet cookies. Hvis denne cache er meget fuld, så opfører IE sig nogle gange mærkeligt
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 14:52 #5
huset den der holder ikke og det ved du godt ;) du spurgte og fik et svar, og især nu du udlover 0 point er det plat af afvise...
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 14:53 #6
Stop nu den accept jagt!

Buffer>
Det er en ny formateret maskine
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 14:55 #7
og det blev så slut med støtte herfra huset.
Avatar billede udvikler Nybegynder
03. januar 2006 - 14:55 #8
får du forresten samme problemer hvis du tester i Firefox ?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. januar 2006 - 14:56 #9
Har du installeret IE Privacy Keeper eller Empty Temp Folders, eller et lignende program til at slette cookies med?

Helt ærligt, hvorfor vil i piske en stemning op omkring et 0 (NUL) points spørgsmål, det er, medmindre det er et forsøg på at være morsomt, sq temmelig plat!!!
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 14:58 #10
fromsej må han selv om, han fik  det korrekte svar, men vælger at afvise, sådan spiller klaveret ikke (men det sjove er at han selv bliver irriteret over andre der gør det, men  det må han selv om *G*)
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 15:00 #11
Kommentar: screem_brille

Tag det dog roligt SB.

Kommentar: huset

Skriver jeg ikke her jeg formulerede det forkert!
Stop dog det hakken og koncentrere dig om det jeg skriver.

-aco>
Har ikke testet i Firefox, men vil gøre det :D

Kommentar: fromsej

Nej. jeg har spywareblaster og spywareguard på
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 15:04 #12
Lader ikke til problemet findes med Firefox :(
Avatar billede fromsej Praktikant
03. januar 2006 - 15:05 #13
Du kan sq da ikke kalde et brugbart svar, måske korrekt, men brugbart, nej vel?
Jeg troede egentlig det her gik ud på at løse problemer på en saglig måde, ikke at opsøge splid og endeløst ævl, men jeg kan tage fejl.
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 15:08 #14
det kan jeg da, -aco- er da enig i det virker underligt, men er nu sikker på fejlen er pga cookies, og især nu det er en ny installation, kunne det tyde på at sikekrheds niviea er sat før højt
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 15:09 #15
"især nu det er en ny installation, kunne det tyde på at sikekrheds niviea er sat før højt"

Dette skrev du ikke før vel!

Stop nu med det tovtrækkeri SB. Det gider jeg ikke se på.

Smid et svar så du kan få din kiks
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 15:15 #16
nej og det spurgte du heller ikke om før vel... behold du bare dine 0 point, det er princippet, det burde du kende mig godt nok til at vide.
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 15:16 #17
Synes du overreagere totalt, og det skuffer mig totalt.

Tak for interessen
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 15:17 #18
Det er sikkert en fejl 40.....

Mon ikke det er fordi at du ikke har sat den til at huske logon på www.exp.dk og www.eksperten.dk ? der har jo været problemer med det.
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 16:52 #19
Kenp du er en stor fejl 40 *G*
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 17:06 #20
*G*;) skal du ikke til at passe på elelr jeg begynder at ligge dit netværk ned (nååå nej det virker jo alligevel ikke ;))
Avatar billede huset Praktikant
03. januar 2006 - 17:10 #21
Jo jo med en anden router gør det :D
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 17:15 #22
Det har du da været for nærrig til at købe.. du er jo jyde.
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 09:36 #23
Kenp har nok ret her. Der er forskellige cookies for exp.dk og eksperten.dk, så hvis du skifter mellem disse vil det medfølge at du vil blive logget af.

Problemet vil blive løst i den nærmeste fremtid, ved at exp.dk bliver forwardet til eksperten.dk således at det ikke er muligt at få cookies på exp.dk domainet, og det ikke vil være muligt at skifte mellem de to domæner..

Morten Fangel
  Webudvikler
  IDG Danmark A/S
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 11:05 #24
fangel kan du ikke sparke lidt til dem med hensyn til de email problemer
vi nu har (igen igen igen ...)
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 11:38 #25
arne: har lige fået foretaget nogle undersøgelser, og umidbart ligner det ikke at du har nogle mails der ikke er blevet modtaget af din mail server..
kan du prøve at finde nogle tidspunkter og tråde der burde have givet dig en mail, så kan vi lave nogle dybere undersøgelser...

Har du min private mail, så kan du sende det dertil..

Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 11:51 #26
http://exp.dk/spm/676296

der har jeg modtaget:

11:34
10:02

men der har været indlæg

der mangler 2
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 11:54 #27
den her tråd

jeg fik 04/01-2006 11:38:07 men ikke 04/01-2006 09:36:12
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 11:56 #28
http://exp.dk/spm/676031

jeg har 04/01-2006 06:33:27 men mangler 04/01-2006 07:31:15 og 04/01-2006 10:23:56
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 12:01 #29
og jeg mangler de 2 sidste her http://www.eksperten.dk/spm/676644
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 12:02 #30
nu har jeg som sagt lige skiftet mailserver så hvis det kun var mig så
kunne det jo have været den som var foobar

men ifølge http://exp.dk/spm/676031 har screem_brille, boxer og kenp også
problemer

og de er jo næppe påvirket af min mailserver
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 12:17 #31
Nå jeg mangler lige de sidste 5 indlæg ;) som ejg ikkar hfået mail om i denne tråd.

samt sidste indlæg her http://exp.dk/spm/676615 (det næstsidste indlæg kom mail ca. 27 minutter efter indlægget.
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 12:18 #32
(ja og jeg har ikke skiftet mailserver de sidste 1½ år)
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 12:52 #33
Hmm, det ligner umidbart et lidt større problem med mail-udsendelse (den mail-kode er ganske ulogisk opbygget, og ikke ændret siden JFL (nu JFS) lavede den)

Vi prøver at kigge på mail-problemet på et tidspunkt - men der kan jeg ikke lige komme med en tidshorisont...

Domæne-problemet vil dog blive løst inden for en overskuelig periode (når jeg får tid og huske det)

Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 13:12 #34
øhm

den mail udsendelses kode kan måske godt være total spagetti, men
den har trods alt virket i lange perioder

hvorfor har den det og så driller nu ?
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 13:14 #35
Arne: vi undersøge stadig sagen (med "vi" mener jeg så det firma der står for driften - og mig der er i kontakt med dem)

Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 13:18 #36
jeg har iøvrigt fået både 12:52:46 og 13:14:18 men ikke kenp's

(men jeg har så også leget lidt med at skifte mail adresse til noget
som bruger en helt tredie mail server)
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 13:35 #37
Arne: jeg har lige sendt en mail til din private mail (@mail.tele.dk - bemærk, det er isp mail)

Morten
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 13:38 #38
fangel er det smart at offenliggøre andres private email her ? (jeg ville få det fjernet ret hurtigt, ser ingen steder at arne_v beder om at få den offenligjort ?)
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 13:42 #39
screem: ja det var en fejl, bliver fjernest hurtigt muligt..
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 13:43 #40
nu er jeg ikke så sart med hensyn til den slags

mine email adresser står på min hjemme side etc.

jeg får en del spam men diverse spamfiltre tager det meste så jeg er iskold
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 13:45 #41
arne: nu er den "censoreret" så kun domæner står der.. (ja, det var fra din side jeg fandt addressen)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2006 - 13:45 #42
Jeg har nu oplevet "Bliver smidt af E konstant"-fejlen..

Det sker åbenbart, hvis man skifter mellem "eksperten.dk" og "www.eksperten.dk"..
Man skal sikkert logge ind både på "uden www" og "med www"..

/theSurfer
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 13:46 #43
arne_v det er princippet i det, hvad du gør andre steder er op til dig, men fordi folk har mulighed for at se hvad email adresse du har opgivet herinde, gver det ingen ret til at offenliggøre det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2006 - 13:47 #44
fangel> Hvordan kan du "censorere" indholdet af et indlæg, når du ikke er coadmin..?

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2006 - 13:48 #45
..og troede ikke at man (læs: coadmins) kunne rette/slette indlæg (kun spm).. ?

/theSurfer
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 13:49 #46
thesurfer: tjaa - password til database-serveren kan udrette en del.. ;)

screem_brille: ja - det var en fejl

arne: jah, beklager..

Morten
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 13:49 #47
finder det bekymrende at der pludselig begynder at blive rettet i afsendte indlæg, så er troværdigheden væk!
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 13:51 #48
fangel det duer ikek det der, når coadmins har nogle regler at rette sig efter, og deaktiverer brugere på grundlag af dem, så er det at begynde at rette i selve databasen IKKE smart, det er misbrug, og hvem ved hvad du ellers vil kunen finde på at rette i (ikke at jeg tror du gør det, men at man på egen hånd retter i endlæg, det er IKKE acceptabelt)
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 13:54 #49
screem_brille: så må du jo stole på at de folk der er ansat hos IDG Danmark A/S ikke misbruger deres position (som jeg i øvrigt kunne blive fyret for, og derfor ikke ønsker at gøre)

Det var en "once-in-a-lifetime" for lige at rette op på min fejl..

Morten
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 13:59 #50
fangel ret det tilbage og klag over dig selv så spørgsmålet bliver lukket, der SKAL være ens regler for alle, jeg kunne til dels forstå det hvis du havde været coadmin, at du har adgang til databasen i form af dit job, giver dig ikke ret til at lave egne regler (det er min holdning) vi har lige haft en debat om coadmins måde at håndtere en som om deaktivering, og der blev vi stort set alle enige om at der var et sæt spilleregler og selvom nogle af dem er idiotiske, så må de overholdes indtil videre, så at du retter i eget indlær underminerer netop hvad coadmins forsøgte at banke ind i folk.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2006 - 14:00 #51
Jeg har muligvis lokaliseret problemet "Bliver smidt af E konstant".

Prøv det her:
1) log ind på "eksperten.dk", men lad være med at logge ind på "www.eksperten.dk"
2) åben et nyt vindue med "www.eksperten.dk", hvor du IKKE er logget ind
3) reload vinduet med "www.eksperten.dk"
4) gå over til vinduet med "eksperten.dk" (hvor du ER logget ind) og reload siden
5) du skulle nu gerne blive sparket/logget af på "eksperten.dk", hvor du VAR logget ind

/theSurfer
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 14:02 #52
screem>

Hvilken regel er det som fangel har overtrådt ?
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 14:03 #53
og var det ikke screem selv som bad om at det blev fjernet?
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:04 #54
arne_v har har overtrådt dataloven (som tilside sætter ekspertens regler) om omgang med private data...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 14:06 #55
siger dataloven at en ansat hos IDG ikke må slette data i deres database ?
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:06 #56
kenp jo det var det, men så må man vælge at lade hele spørgsmålet lukke, det med at begyde at rette i endlæg det holder seriøst ikke, når det kan ske med eget indlæg kan det også ske med andres indlæg (tror dog ikke fangel kunne finde på det, men derfor er det stadig ikke ok at begynde på)
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 14:07 #57
thesurfer: Ja, det er vi klar over - vi skal lige havde ændret vores webserver konfiguration så man automatisk bliver redirectet til www.eksperten.dk hvis man benytter anden adresse..

Morten
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:10 #58
arne_v nej den siger man ikke må offenliggøre private data, at det så bliver fjernet er kun godt, men hvofor skal det pludselig være tilladt at man retter i indlæg ? så har jeg også indlæg jeg vil have fjernet, (som jeg selv har skrevet) men det får jeg ikke, og hvorfor ikke ?
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 14:21 #59
siden hvornår er en mail privat data? jeg må jo offentlige gøre personers privat adresse, fødselsdato, telefon nr. mail m.v. det er ganske offentlig data det er der ikke noget privat i.

Det må ikke offentlig gøres hvis det er en del af dataindsamlig, med det formål at få mail adresser ind. hvilket jeg ikke tror E gør ;)
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:25 #60
kenp http://www.datatilsynet.dk/publikationer/pjece/datatilsynet.pdf der er forskle på hvad man må som privat person og som virksomhed.
Avatar billede dmcn Praktikant
04. januar 2006 - 14:26 #61
screem_brille : Nu må du lige komme ind i kampen. fangel offentliggør info ved en fejl, du påpeger det, han retter det og nu brokker du dig over det? Hvad dælen havde du forestillet dig han skulle gøre, lade det stå?
Mht. din beklagelse over hvad vi nu kan forvente, når ændring af indlæg er foretaget: Ingen fra IDG har nogensinde garanteret, at de ikke ville fjerne/ændre data på eksperten. Netop det modsatte er faktisk tilfældet, IDG forbeholder sig retten til at fjerne indlæg, hvis de har lyst (groft sagt), så lev med det eller lad være med at bruge sitet.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:30 #62
dmcn ? kom ind i kampen ? prøv lige og læs engang *GG* hvad så når vi andre laver en fejl og vil have det fjernet ? det kan vi ikek det afgør coadmins, men nu er de tilsidesat fordi en person med adgang til DB kan rette det.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 14:31 #63
vi brokker os jo tit over at ingen fra IDG gør noget ved E

nu er der en som gør noget - så synes jeg måske ikke at vi skal brokke os så meget
Avatar billede exp Juniormester
04. januar 2006 - 14:32 #64
screem_brille >>
dmcn ER coadmin:
http://exp.dk/coadmin/list.phtml
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 14:33 #65
jeg tror at det er mit nye mail hotel som driller

er der nogen af jer andre med ustabil email som også bruger mxhotel.dk ?
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:34 #66
exp har jeg ikke sagt noget om, jeg har sagt at fangel ikke er coadmin (hvor ser du at jeg siger at dmcm har noget eller rettere ikke har noget med oadmin at gøre ?)
Avatar billede dmcn Praktikant
04. januar 2006 - 14:34 #67
screem_brille : fangel ligger administrativt over coadmins, eftersom han er ansat af IDG.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:39 #68
dmcn ja det har jeg opdaget, men stadig hvorfor begynde at rette i DB´sen, hvis man laver en fejl må man sende en klage over sig selv og derved få spørgsmålet lukket, sådan er det for alle andre, og derfor bør det være sådan for alle.

(ps er skam glad for at fangel deltager og viser interesse, men er bare en uheldig måde at rette den fejl på, men udover det så thumbs up)
Avatar billede fangel Nybegynder
04. januar 2006 - 14:43 #69
Kenp: Kan du lige kontakte mig ang. manglende mails? if so, m.fangel@idg.dk
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2006 - 16:14 #70
Lige et par kommentarer.
Fangel kommer til at lægge Arnes mailadresse, OK ikke skide genialt, men det kan smutte, folk brokker sig, fejlen bliver rettet, så brokker folk sig guddødemig en gang til over at det de selv har bedt om faktisk bliver gjort, øhhh?
I vores forum har vi også rettigheder til at gå ind og ændre i folks indlæg, det gør vi ikke ret tit, men det sker.
Det Screem_Brille ville have opnået var at tråden blev låst, så ingen havde adgang til den, sådan er det når en Co skal reagere på en tråd hvor ET indlæg overtræder reglerne herinde, er det ikke en anelse overdrevet, i en diskussion der ellers kører på et sobert grundlag?
Desuden er det ikke ligefrem et voldsomt, hvis overhovedet, regelbrud der er sket.

Bortset fra det, nogle herinde, ikke nødvendigvis i denne tråd så vidt jeg ved, er lynhurtige til at anmelde andre for spam, når der diskuteres andre ting, end det spørgsmålet gik på, og mailproblemet har intet at gøre med husets spørgsmål, eller? ;-)

Jeg synes snarere vil skal takke Fangel for at reagere herinde også, det viser da en vis velvilje fra IDG´s side om at der faktisk bliver taget hånd om tingene, og at der lyttes til os, hatten af for det venner i stedet for at mundhugges om ligegyldigheder.
Avatar billede huset Praktikant
04. januar 2006 - 17:01 #71
Hold da kæft en gang mundhuggeri at vende tilbage til!!

Kommentar: thesurfer

Det vil jeg prøve mig frem med :D

SB> Skulle du ikke tage et bid af lykkepillerne. Utroligt så mavesur du er blevet :D
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 17:03 #72
huset hun hedder Anne, det er forklaringen *G*
Avatar billede huset Praktikant
04. januar 2006 - 17:08 #73
SB>

OK forstår :D
No harm done
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 17:56 #74
screem -> men fangel har stadigvæk ikke brudt den lov... for Arne har selv oplyst sin mail og fangel har ikke gjort noget for at register den i firmaet.

Der står nemlig ikke noget på Arne´s side om at den ikke må videregives.

Så tror altså lige du skal tag og finde ud af hvad loven betyder, inden du begynder at påstår at der er brudt en eller anden lov.