Avatar billede visto Professor
04. januar 2006 - 23:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af meddelelser - fravælge automatik

Jeg er kommet til at slå fra, at jeg får et spørgsmål om jeg ønsker at komprimere meddelelser. Nu gør programmet det automatisk.
Hvordan får jeg programmet til at spørge igen?
Eller kan jeg blive helt fri for denne komprimering? Alternativt sætte kravet til filstørelse op, før der komprimeres.
Avatar billede ierikk Nybegynder
05. januar 2006 - 00:11 #1
Komprimering, fravælge automstisk
det er vist umulig, jeg har kæmpet med det i 3-4 mdr.
det har været oppe vende mange steder på nettet, jeg har ikke set noget brugbart resultat, hos mig er det noget der kommer og går
jeg har den sidste tid inden jeg lukker computeren, begyndt med at videresende alle vigtige mail, til min Gmail boks
Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2006 - 02:44 #2
Den meddelelse om du ønsker at komprimere nu er fjernet efter opdatering med SP 2. Nu sker det automatisk efter OE åbnes/lukkes 100 gange.

"Changes after installing Service Pack 2
The backgound compaction feature is removed from OE after you install WindowsXP Service Pack 2. Instead of compacting in the background, which was often the source of problems, OE now waits until you open and close the program 100 times. After that 100th time OE begins to compact. Do NOT stop this process! Do NOT turn off your computer or put it into Standby (Sleep) mode! Do NOT use your computer until the process if complete! Doing any of these things can cause the compaction process to fail and result in lost messages"

Copy - paste
http://www.insideoutlookexpress.com/files/maintain.htm

Så svaret er, at du ikke kan få spørgemuligheden tilbage, og net til de to sidste spørgsmål. -  Husk på, hvem bestemmer? Microsoft.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2006 - 03:15 #3
Denne 100 gange tæller kan nulstilles i reg.databasen. Læs denne tråd
http://www.mcse.ms/post4959519.html

hvori også er æink til værktøj, OETool, som kan nulstille tælleren samt komprimere mapperne i OE når du vælger det.
Avatar billede ierikk Nybegynder
05. januar 2006 - 09:41 #4
Til halifax!
det lyder vældig interessant, det du skriver, mit problem med det er, at jeg en halv gammel pensionist, der ikke er særlig god til engelsk,
tror du det findes på dansk? eller kunne du hjælpe
Avatar billede visto Professor
05. januar 2006 - 12:04 #5
Tak for et godt og fyldigt svar.
Jeg har testet OETool værktøjet, og det er da en forbedring i forhold den automatiske komprimering, men stadig en komprimering.
Muligheden med at nulstille tælleren i registreringsdatabasen lyder interessant, men jeg har ikke kunnet finde opskriften. Kan du fortælle lidt mere præcist hvor den står, halifax?
Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2006 - 13:50 #6
I linket ovenfor er det nævnt.
Copy:
Go to: Start>Run>Regedit>OK and find this key.

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{long number}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0.

Clik on 5.0 -In the right hand pane and find *Compact Check Count* >right click>modify>decimal>and set the value to 0, zero).
This will reset the prompt, and you won't see it again for
another 100 closings.

Det er der skam godt nok - har tjekket efter.  :)
Avatar billede visto Professor
05. januar 2006 - 14:12 #7
Perfekt! Mange tak!