Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:01 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Terminal server adgang

Hej. Jeg skal oprette forbindelse via Terminal Services Web Client Logon(http://server_name/tsweb) til en Windows Server 2003. Det går fint fra pc'erne på kontoret, men når jeg forsøger udenfor lokalnetværket, kan logon siden ikke findes. Hvad er fejlen, og hvordan kan jeg rette den?
Avatar billede sunweb Nybegynder
26. januar 2006 - 14:03 #1
Er lige med på en lytter.. :)
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:08 #2
du har forwardet port 80 og port 3389 til serveren udefra ikke ?
Avatar billede venturer Nybegynder
26. januar 2006 - 14:08 #3
Når du kontakter serveren ude fra internettet kan du ikke bruge http://server/tsweb
Du skal bruge enten http://server.ditdomæne.dk/tsweb eller http://81.92.103.114/tsweb (eller hvad IP-adressen nu må være).

D.v.s. at webserveren skal være tilgængelig fra internettet.

Kan du evt. beskrive hvordan dit netværk er konfigureret?
Avatar billede sunweb Nybegynder
26. januar 2006 - 14:14 #4
Hvordan gør man det?? Både port 80 og 3389 er åbne, men man skal vel sætte "tsweb" op eller andet sted??
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:17 #5
prøv med http://din offenlige IP/tsweb som venturer skrev (det kan dog være du ikke kan fra din egen maksien hvis du sider på netværket, da det ikeke r alle routere der er lige gode til at lave DNS loopback)
Avatar billede sunweb Nybegynder
26. januar 2006 - 14:20 #6
Så viser den bare som normalt hvis en side ikk findes, sidder ikk lokalt ved serveren, så det er ikke derfor. Plejer forøvrigt godt og kan køre domæner når jeg sidder i netværket :)

Men skal man slå tsweb til et sted?? Altså køre normalt rdp, det er ikk det vel??
Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:21 #7
Hvordan åbner jeg de porte fra serveren? Eller er det tdc man skal have fat i? Hvis jeg bruger http://81.92.103.114/tsweb skal jeg vel ha' en unik IP eller hvad det hedder, jeg er ikke lige så stærk i det her?
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:22 #8
den side der hoster TSweb delen, er det default site ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:23 #9
du kan teste om portene er åbne med shileds up testen hos GRC.com, hvilken forbindelse har du ? (ja TDC, men adsl, en erhvers fobindelse, eller ?)
Avatar billede sunweb Nybegynder
26. januar 2006 - 14:25 #10
duedue du skal ha en fast ip adresse for at gøre det, det ved jeg :) Og hvis du har en alm tdc router kan du ikk selv åbne porte, er det ikk korrekt screem_brille???

Men screem_brille jeg har ikke en TSweb hvis den skal figurere under iis????
Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:25 #11
Ja, har vist en erhvervsforbindelse... Fik åbnet nogle porte for noget tid siden for at få adgang udefra via VNC.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:34 #12
sunweb man skal ikke have en fast ip, men er det nemmeste, og korrekt man må ikke selv åbne porte hos TDC.

duedue, gør dig selv en tjeneste og få åbnet ALLE porte (en gang for alle, det koster det samme som er det en port) og sæt så selv en router op imellem, så styrer du selv hvad der skal åbnes for fremover.)
Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:35 #13
Port 3389 er lukket og port 80 gi'r resultatet "stealth" med shields up. SKAL disse porte være åbne for at få adgang udefra via nettet, og kan man kun åbne dem via TDC?
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:37 #14
port 80 skal væer åben, om det er nødvendigt med port 3389 er jeg ikke 100% sikker på (kan faktisk ikke huske det, men mener jeg man skal)
Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:42 #15
ok, så åbner jeg de porte hos TDC. Hvad så derefter? Da jeg kørte shields up, stod der at min internet IP adresse var en helt anden end den jeg ser når jeg pinger den på lokalnetværket. Er det den ip-adresse der kom op på shields up jeg skal bruge når jeg skal logge på serveren udefra? Ved godt det er en masse spørgsmål, sorry....
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:43 #16
din interne ip har inte em din eksterne ip at gøre
Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:45 #17
Så det vil altså sige at det er den eksterne ip man skal bruge når man logger på udefra eller hvad?
Avatar billede sunweb Nybegynder
26. januar 2006 - 14:48 #18
Ja du skal bruge den eksterne og så skal din router pege hen på din interne ip adresser, de maskiner der passer til, eks. serveren interne ip adresse..

screem_brille: Hvordan slår jeg tsweb til i 2003 ?????
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:49 #19
ja det er det, den ip du har på dit interne netværk er en privat IP (ret sikkert i klasse c segmentet altså 192.168.XXX.XXX), og kan kun bruges på lokal netværk
Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:50 #20
Ja det er den lige præcis! Men hvordan kan man se sin eksterne IP? Altså udover med shields up f.eks...
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:54 #21
sunweb det gør du under add / remove windows programs -> application server -> internet information server -> world wide web service -> sæt flueben i remote desktop web connection
Avatar billede sunweb Nybegynder
26. januar 2006 - 14:54 #22
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:55 #23
Avatar billede duedue Nybegynder
26. januar 2006 - 14:57 #24
Tak for hjælpen screem_brille
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 15:03 #25
var så lidt ;)