Avatar billede antidote Nybegynder
30. januar 2006 - 16:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DVD/Harddisk optager

Jeg har købt en Eltax DVR-555HD dvd og harddisk optager og er indtil videre glad for produktet.
Jeg får imidlertid problemer, når jeg skal brænder et program fra harddisken ned på en DVD-skive. DVD'en vil fint afspille på maskinen, men jeg kan ikke få den til at virke på andre dvd-afspillere eller på en computer med DVD-drev.

Jeg har ikke en meter forstand på området, men kan det være fordi optageren brænder med et forkert format? eller har det eventuelt noget at gøre med at DVD'en ikke bliver afsluttet/lukket?

Ifølge manualen er optagelsesformatet "DVD MPEG-II" - burde andre dvd-afspillere ikke kunne læse dette format?

Håber I kan hjælpe en stakkels amatør med problemerne :)
På forhånd tak!
/anti
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2006 - 17:01 #1
Min "DVD/Harddisk optager" brænder i RAW format og det kan ikke afspilles på computer og DVD afspillere
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:03 #2
Hvad skiver optager du dine optagelser på - plus eller minus? Har du husket at afslutte/lukke/finalize dine skiver? Har du optaget i DVD-mode eller i VR-mode?
Avatar billede antidote Nybegynder
30. januar 2006 - 17:10 #3
Til Sardinen

Jeg bruger plus skiver, da den ikke umiddelbart kan klare minus. Jeg har ikke indstillet noget i forbindelse med at finalize skiverne - kan det være dette, der er problemet? Angående det sidste, så ved jeg det faktisk ikke - hvad er forskellen og hvad står VR for?
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:16 #4
Prøv at kigge i din manual side 25 Færdiggørelse af disk.
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:17 #5
Her er manualen, hvis ikke du har en:
http://www.eltax.com/eltax/documents/11124_manual2.pdf
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:18 #6
VR diske bruges i minus-recordere, men din recorder er en plus-recorder, dvs. den kan kun brænde på plus-skiver.
Avatar billede antidote Nybegynder
30. januar 2006 - 17:29 #7
OK - jeg har fundet frem til s. 25 og er nu ved at færddiggøre disken. Det var den ikke - tester det lige og vender tilbage med en status :D
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:30 #8
ok :-)
Avatar billede antidote Nybegynder
30. januar 2006 - 17:33 #9
Har lige testet det på en computer og nu virker det perfekt! Tusinde tak for hjælpen!

Det virker som om du har meget styr på det, så ved du også om den kan afspilles i en standard DVD-afspiller nu?

Mange tak for hjælpen - opret et svar, hvis du vil have dine point :)
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:35 #10
Det skulle den kunne :-)
Jeg samler ikke point, så smid selv et svar og accepter dig selv, så lukker du spørgsmålet :-)
Avatar billede antidote Nybegynder
30. januar 2006 - 17:37 #11
OK - men endnu engang mange tak, det var fedt at du gad hjælpe!
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:38 #12
Men husk at købe kvalitetsskiver. Hvis du køber skiverne for billigt vil de meget hurtigt blive for dyre, eftersom du så vil smide halvdelen væk. Jeg bruger selv Verbatim-skiver.
Avatar billede lonepeter Novice
30. januar 2006 - 18:43 #13
sardinen, he he... det ser ud til at din opgave her i livet er at huske os alle sammen på at vi skal finalize vores skiver... - min selv inklusive... :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
30. januar 2006 - 18:46 #14
Ja- det er som regel det, folk glemmer. Jeg har selv med mine recordere glemt det i starten - men i dag glemmer jeg det ALDRIG :-)
Avatar billede lonepeter Novice
30. januar 2006 - 18:50 #15
:-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. februar 2006 - 20:38 #16
PS: Du kan finde flere indlæg om din Eltax på recordere.dk ;-)