Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 19:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Vil brugen af redirect skade

Hejsa,

Jeg er nød til på en måde at tjekke for JavaScript og gør det på denne måde:

<noscript>
    <meta http-equiv="Refresh" content="1; url=nojavascript.php" />
</noscript>

Vil det skade mig og er der nogen som kender andre måder at sende dem vidre på hvis de har deaktiveret JavaScript.?
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 20:03 #1
<ole>

Om det vil skade, ved jeg ikke, men det er i hvertfald ikke valid kode. Et noscript-element kan ikke indeholde et meta-element  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2006 - 20:03 #2
Du bør helt klart undgå html redirect, da det vil skade dig. For nogle år siden blev dette brugt til at snyde søgemaskinerne og få gode placeringer for ikke relevante søgeord og så redirecte videre til en anden side.

avascript er klart en bedre måde at gøre det på, mig bekendt straffer søgemaskinerne ikke javascript redirect, men de kan begynde på det.

Som generel betragtning bør du ungå redirects og søge andre metoder til at opnå det du vil. Er du pisket nødt til at redirecte, så brug javascript
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 20:20 #3
Jeg tvivler meget på, søgemaskinerne begynder at læse JS. Det er alt for let at obfuskere JS-kald og det vil kræve meget store kræfter at parse  :)
Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 20:25 #4
I snakker og snakker ;-) Er det godt nok som det er, bort set fra den ikke er valid.?
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 20:35 #5
Nej, jeg har selv på fornemmelsen, specielt Google vil straffe dig - og som jeg læser buffer's indlæg, så virker han overbevist  :)
Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 20:39 #6
Okay, så må jeg finde på noget andet - det må vist være et spørgsmål for sig selv. Nå men tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 20:43 #7
tweak >> Hvorfor laver du ikke tjekket omvendt?
I stedet for at redirecte hvis man *ikke* har JS, så gør det med JS hvis man har?
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 20:43 #8
Hvorfor ikke checke på serveren, om klienten er JS-enabled? Det kan du aftaste i én eller anden HTTP-header ... kan selvfølgelig ikke lige huske, hvilken  :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 20:44 #9
cirrhosis >> formodentlig fordi, så skal 98% af alle besøg redirectes  =)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 20:54 #10
Jeps, hvilket kan være lidt upraktisk, men der er ikke rigtigt andre måder at være sikker på.
Serverside kan du slå User-Agent op (som kan være forkert) for at se om browseren understøtter JS (som kan være slået fra).
Men det afhænger vel i sidste ende også meget af det individuelle website, hvad der virker logisk.
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 20:59 #11
Det er ikke User-Agent, jeg tænker på  :)
Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 21:02 #12
olebole - jeg tror det vil være 100% for min målgruppe :-) Hjælp mig nu lige her eller gi mig et hint om hvad jeg skal søge efter :~)
Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 21:03 #13
Og kom nu ikke med - det behøves ikke hvis det er 100% ;~)
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 21:07 #14
Jeg så en løsning for godt en månedstid siden - men jeg kan ikke finde adressen og husker ikke detaljerne  :o|
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 21:10 #15
olebole >> Den header vil jeg meget gerne høre mere om.

tweak >> Det behøves ikke hvis det er 100% ;~)
Nej, helt alvorligt. Hvad med at lave et <noscript> der indeholder et <div> som har højeste z-index og dækker hele din side, med en fin besked om at man skal slå javascript til?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 21:17 #16
ole >> Øhm, det er måske accept du tænker på? Men spørgsmålet er hvor pålideligt det er?
Og skal man gå helt i ekstremer, er der vel også flere browsere der tillader at man slår js redirects fra, uden at slå js helt fra. Så et omvendt tjek som jeg foreslog tidligere er heller ikke nødvendigvis 100%.
Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 21:17 #17
olebole - ok :) Jeg må ud og lede - hvis det er så må du da gerne gi en melding hvis du finder noget ;)

cirrhosis, jo det kunne jeg jo også, siden de skulle videresendes til via overstående er http://www.modelfotograf.dk/nojavascript.php og der er et stort jpg at loade

Hvis nu jeg vælger at placere den mellem <noscript></noscript> så skal dem som rammer siden vel også loade det mellem <noscript> hvis det er sådan, så er det jo ikke så godt - der er nok at loade på den side i forvejen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 21:21 #18
tweak >> Jeg tror faktisk ikke det overhovedet bliver fortolket, hvis JS er slået til. Og ellers er det "kun" 50kb kan jeg se, som ikke er vildt slemt nu om dage, medmindre du betaler dyrt for trafik... :)

Og du smider naturligvis <noscript> allernederst i dit dokument, af hensyn til søgemaskiner og så vil alt andet indhold blive hentet først alligevel - *hvis* nu den pågældende browser rent faktisk ikke bare ignorerer det.
Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 21:48 #19
cirrhosis, ja <noscript> bliver smidt i bunden - jeg vil lige køre en tjek på om det er mærkbart på load tiden - glemte at poste denne ;-)

Og i mellemtiden har jeg lavet det :-) Så det behøver vel ikke være så svært! Er det ikke fint nok.? Nu bliver der både tjekket for flash og JS
Avatar billede tweak Nybegynder
12. februar 2006 - 22:01 #20
Og så kan jeg fortælle at nojs.jpg ikke bliver loadet hvis man har JS slået til - jeg kiggede under image information i web developer toolbar i FF og der blev den ikke vist - så må den vel heller ikke være blevet loadet. Så jeg siger da mange tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2006 - 21:26 #21
Selv tak. Godt at få bekræftet det med hentning af billedet. Jeg synes at kunne huske et problem jeg havde engang, hvor visibility (css) blev tolket forskelligt af forskellige browsere. Jeg mener det var Opera der hentede billedet, men selvfølgelig ikke viste det, hvor de andre slet ikke hentede det. Eller omvendt.
Så det er da ikke umuligt at andre browsere henter det alligevel, men det overlever du vel også.