Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2006 - 22:23 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Nogen der har observeret

... at en bestemt bruger "mangler" ?

Klik paa navnet og direkte til forsiden.

Nogen som ved om det er midlertidigt eller permanent ?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 22:25 #1
Jeps, det er der nogen der har observeret.

Jeg mener at det er permanent når man ledes direkte hen til forsiden.
Avatar billede tafkab Nybegynder
22. februar 2006 - 22:25 #2
Permanent forhåbentligt - så slipper vi da for det skrigeri
Avatar billede kenp Novice
22. februar 2006 - 23:04 #3
ja så det pludselig.. ja tror ikke de kan komme tilbage når man ryger til forsiden.. (kan dog være at coadmin kan hekse ved det ikke)

Ved midlertidig er det kun brugeren som ikke kan logge ind i den periode som det drejer sig om.
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2006 - 23:27 #4
Lidt morsomt, at jeg viste hvilken bruger det drejede sig om selv om jeg ikke har været så aktiv herinde på det sidste:)
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 07:56 #5
Man kan måske sige meget, men det er på mange områder et tab for eksperten og dets brugere
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. februar 2006 - 08:04 #6
"Permanent forhåbentligt - så slipper vi da for det skrigeri" -så mangler vi bare resten af skrigehalsene ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 08:56 #7
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 08:59 #8
Lad os nu give ham fred igen Ulrik.

Ligemeget hvad man siger om SB, så er hans viden ganske imponerende, og i sidste ende er dette et tab for brugerne på E
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2006 - 09:02 #9
Hvorfor er det et tab? Han er her stadig:)
under et andet brugernavn måske, men det ændre ikke på hvem der står bag profilen.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 09:03 #10
Selvfølgelig. Han er IKKE dømt på forhånd.
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 09:05 #11
kalb> You got a point :D
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 09:06 #12
kalb = kalp - sorry
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 11:30 #13
huset jeg opgiver det her brugernavn (og eksperten i al almindelighed grundet nedenstående), anonym beviser fint i http://www.eksperten.dk/spm/690050#rid6113765 og i
http://www.eksperten.dk/spm/690050#rid6113793 at han ønsker at fortsætte i den stil, han har allerede bidraget til jeg mister min biindtægt på ca 8-10Kkr pr måned, i og med at jeg ikke har den reference til 2003 gruppen længere, og da jeg ikke er udlært indenfor det område er referencer alfa og omega især indenfor IT, og da jeg allerede nu har 2 ud af 5 negative karma selvom jeg ikke har deltaget i et eneste point givende spørgsmål, skal i måske stille jer det spørgsmål om jeg tog fejl da jeg tidligere følte at jeg blev forfulgt...

Men tillykke anonym, håber du er stolt af dig selv. EOD.

En sidste ting, det er interessant er at både anonym og arne_v vidste jeg var deaktiveret før jeg selv vidste det, det finder jeg ret imponerende...
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 11:38 #14
Man kunne jo allerede igår se du var deaktiveret SBR.

Forstår ikke du mister indtjening. Dem du har kontakt med forsvinder vel ikke fordi du ikke bruger E mere
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 11:54 #15
huset ja det ved jeg man kunne, men både boxer skrev om det før jeg selv vidste det, og dette spørgsmål blev oprettet ca samme tid, som jeg opdagede jeg ikke havde fået nogle mails, (den sidste jeg modtog var 20.15) men pga en kundeopgave opdagede jeg det først ved ca 22.10 tiden. (da jeg blot kom til forsiden)

Det komemr til at koste mig penge på den måde at jeg ikke kan give folk den reference i fremtiden, mine nuværende kontakter ændrer det selvfølgelig intet ved.
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 12:00 #16
Det er jo beklageligt for dig SB, men igen læste folk du smider henvisning din karma, giver det så kunder :D
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 12:00 #17
interessant at en bruger som tafkab har så meget imod mig, når man tænker på han har oprettet 1 spørgsmål, og svaret på 5, gad da godt vide hvor jeg har trådt ham over tæerne når man tænker på jeg ikke (såvidt jeg husker) har deltaget i et eneste spørgsmål han også deltager i...
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 12:03 #18
Disse profiler har jeg også lagt mærke til SB, og har selv haft konflikter med nogle af dem. Her er det de eneste tråde de deltager nogle hvor jeg også er med i.

Men gider ikke flere beskydninger. Tror ikke det hjælper sig noget af det vi gør. Tror vi skal accepetere det fact, at kan vi ikke lide lugten i bageriet så kan vi fise af. Trist med sandt
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 12:07 #19
SB -> Så er der jo bare så meget mere grund til at du skulle have ændret din færden på E. Du har da fået hentydninger nok.
Det er din egen skyld at du blev deaktiveret. Det er derfor også din egen skyld at du mister en indtægt.

P.S. Tak for lykønskningen :o)

Det er også fint nok at du efter din deaktivering fortsætter med at hænge profilen boxer ud. Det viser at du virkelig har forstået hvad det hele går ud på.
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 12:08 #20
Ikke mere diskution mellem jer nu!
Lad os nu komme videre boxer
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 12:10 #21
huset ja, for jeg har altid kunen give en begrundelse for min væremåde og har folk kigget mange af mine karma igennem så kunne man jo netop også se at de fleste skyldtes at jeg brokkede mig over folk beholdt point, og de færreste virksomheder har en ret god evne til at kunne forstå man gerne vil have penge / point / anerkendelse for det arbejde man udfører, og som du ved så var det meget få negative karma det gik på min viden, langt de fleste var på min personlighed.
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 12:12 #22
Kan 100% følge dig SB/SBR, og jeg synes seriøst også du skulle blive på E. Din viden er til gavn for alle der får support af dig
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 12:20 #23
jeg kan virkelig more mig over den karma der siger jeg er point liderlig, den må man da kunne få fjernet når man tænker på jeg ikke har svaret på et eneste spørgsmål, ellers er der da ingen retfærdighed til *G*
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2006 - 12:23 #24
karma har intet med sandheder, at gøre... derfor fjerner coadmins dem ikke:)
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. februar 2006 - 12:38 #25
God vind, SB. Nu må vi jo så se, hvor lang tid pausen holder denne gang. Nogle vil nok savne screem_brilles hjælp, men jeg ved også, at der er mange spørgere, der er blevet skræmt væk fra sitet pga denne brugers til tider ubehøvlede opførsel i deres tråde (hvis ikke de udlovede nok point, eller de kom til at give dem til de forkerte).

Det kommer nok ikke som nogen overraskelse for dig, at jeg ikke vil savne brugeren "screem_brille". Dels var der utrolig meget støj og agressivitet omkring ham. Dels synes jeg også hans hjælp (i hvert fald i de tråde hvor jeg har deltaget også) har været temmelig overfladisk.

Jeg håber, at hvis du vender tilbage engang med et nyt brugernavn, vil du fokusere mere på at hjælpe ordentligt, og mindre på at få point, karma og personlig prestige. Jeg kan nu forstå, at der har været et økonomisk motiv bag screem_brilles fremfærd efter pointene. Det er jo en ærlig sag, og det forklarer da også mange ting, som jeg tidligere ikke har forstået omkring ham. Men E er nok ikke helt gearet til at skulle danne udgangspunkt for en sådan karriere. Det bliver spændende om du finder et forum, der bedre kan "huse" dig til din tilfredshed.
Avatar billede tafkab Nybegynder
23. februar 2006 - 17:26 #26
SBR > Man behøver ikke at skrive på E for at følge med i hvad der sker herinde.

huset > Jeg kan garantere dig for at min profil ikke på nogen måder har generet dig, som du også kan se hvis du ser de tråde hvor vi begge har været involveret.
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 17:44 #27
tafkab> Tror jeg da heller ikke du har
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2006 - 19:56 #28
Jeg har lidt svaert ved at tro at en god placering i en bestemt kategori
paa E skulle vaere saa meget vaerd.

Point er ikke i sig selv en garanti for kvalitet. Det er en garati for stor
aktivitet. Det er ogsaa en garanti for en vis basal viden. Men jeg vil da tro
at man forventer mere af en konsulent man betaler end basal viden. For at
kunne vurdere kvalitet skal man ind og se om det er de nemme spoergsmaal
eller de svaere spoergsmaal som points er tjent paa. Det er der naeppe nogen
som gider.

Men hvad ved boender om agurkesalat. Jeg har aldrig loest eller faaet loest et
Windows 2003 problem som/via freelance konsulent.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2006 - 20:09 #29
Nu er jeg ikke 100% inde i "alt det gamle" .. altså de ting der er sket før jeg kom til.. men kan husker i en tråd jeg engang læste at olebole fik tilbudt et arbejde pga. hans aktiviter herinde.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2006 - 20:11 #30
men jeg er forresten enig... kan heller ikke selv se, at det kan betyde særlig meget hvad man laver herinde i en jobssituation:)
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 20:11 #31
kalp du husker korrekt (er jeg 99% sikker på)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2006 - 20:15 #32
Jeg kender ogsaa den historie, men jeg vil da tro, at det er fordi nogen har
laest hvad han har skrevet i nogle traade og syntes at det loed fornuftigt - point
er ikke nogen god maalestok - hvis vi skal tage et eksempel indenfor de
omraader hvor jeg faerdes: man kan muligvis score masser af point ved at foreslaa
SELECT MAX(id)+1 og lignende, men hvem ville ansaette en med den indsigt ??
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2006 - 20:27 #33
Jeg mente nu heller ikke det var point der skabte jobbet til ham:)
for det er efterhånden længe siden så tror slet ikke han havde så mange point dengang:)

jeg er måske lidt uenige i, at man skal være hamrende dygtig før interessen er der:)

har man lyst til, at lære og gør man en indsats så vækker det også manges interesse.
Det store problem er bare om folk i virkeligheden er, som man det man opfatter dem til, at være..

det er cyberspace... alle prøver, at lyde kloge og alle tror de er klogere end de virkelig er.

og det var så min mening;)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2006 - 20:36 #34
evner>=behov er vel ogsaa nok

men jeg ville hyre en SELECT MAX(id)+1 person til at lave en hjemmeside til min hund
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2006 - 20:41 #35
men jeg ville ikke hyre en ...
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2006 - 20:42 #36
forståeligt:) selv om jeg ikke kan se hvad din hund skal med en hjemmeside

nu ved jeg heller ikke hvordan SB kommer ind på sin reference hertil når det er, men personligt vil jeg være ret overbevisende i en jobssituation om at min placering på eksperten skyldes mere en blot basal viden og meget fritid:) arbejdsgiver vurdere sandheden i det man siger ud fra andre oplysninger han har eller får til rådighed omkring ens person.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2006 - 20:43 #37
I SB's tilfælde har det vel bidraget fint med til, at overbevise arbejdsgiver om hans kunden
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 20:47 #38
Om ikke andet er der da nogen der bliver headhuntet pga. af deres virke på Eksperten:
http://www.eksperten.dk/spm/690367

Men at gøre Eksperten til sin egen pengemaskine, er nok ikke det rigtige.
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 20:48 #39
kalp korrekt
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
23. februar 2006 - 20:56 #40
boxer der er intet galt i at men refererer til sine fritids interesser, mange nævner (med fordel) at de f.eks har haft undervist på ungdomsskoler og velgørenheds arbejde og lignende, så kan ikke se forskellen på om man benytter referencer fra det ene eller det andet.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2006 - 21:52 #41
Nu er der stor forskel paa job typer, stor forskel paa virksomheder og stor
forskel paa diverse interessenter i ansaettelses proceduren (HR, chefen med
personale ansvar, project managers/tech leads etc.), men i en del tilfaelde
vil det virke negativt, hvis der fremhaeves en masse som enten er
out of scope  for jobbet (hvis man skal lave web sider i PHP har det ikke
den store relevans om man har traenet et hold miniputter i fodbold) eller
ikke er paa et relevant niveau (hvis man skal lave ERP systemer med
OO A&D&P batter det ikke meget at man har lavet nogle PHP hjemmesider
til et par lokale handlende). Nu er jeg ikke speciel god til at gaa til
job samtaler, men jeg har siddet paa den anden side af skrivebordet
nogle gange. Og intet er saa afskraekkende som folk hvor man fornemmer
at det er mere selvsikkerhed end reel kunnen (uanset om man tror at det er
bevidst de pynter eller om de bare selv tror at de verdensmestre).
Avatar billede screem_brille_rex Nybegynder
24. februar 2006 - 00:11 #42
arne_v, kan så fortælle dig at jeg har det med jobsomtaler som børn har det med juleaften, inden min sidste job samtale, sagde jeg til venner / bekendte jeg da var 85-90% sikker på jeg ville få det og starte en given dato, fik jobbet (under samtalen), og jeg startede på præcis den dag jeg havde sagt jeg forventede...

Jeg vil gætte på du heller ikke havde det godt med eksamener og lignende prøver (da det er de færreste der finder det behageligt), der er jeg ligeledes i mit es, kan fortælle at til min svendeprøve (er udlært radiomekaniker), at jeg fandt fejlen, og sagde at det er denne komponent, og man kan sætte en kondensator parrellelt med den for at kontrollere at det er den, men da jeg var 100% sikker på det er denne komponent, grundet de målinger jeg havde foretaget, var det ikke nødvendigt at kontrollere, hvorefter jeg takkede for eksamineringen til de 2 censorer og min lærer og forlod lokalet, jeg fik den højeste karakter, på under halvdelen af tiden af hvad nummer 2 brugte...

Mht til det andet misforstod du mig ;) det jeg mente var der er intet galt i fremhæve / bruge referencer, hvor man har arbejdet uden eller med et symbolsk beløb som løn, i en job situation, selvfølgelig skal man ikke nævne at man har som ungarbejder arbejdede i et sommerland hvis det ikke er relevant, men alligevel kan man nævne det hvis det arbejde man tidligere udførte i ovenstående eksempel, gør at at det fremhæver enten evner eller en erfaring som ikke direkte er anvendelig men siger noget om personen som person.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. februar 2006 - 00:13 #43
Den gang olebole fik det jobtilbud med reference hertil var det vist også før dot com bust og 9/11 og generel recession. Den slags har været mindre sandsyneligt i de sidste 3 år, men det lader til at de glade tider er ved at vende tilbage for en stund...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2006 - 15:44 #44
jeg lukker