Avatar billede kalp Novice
01. marts 2006 - 21:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Til Fromsej, Arlet, Ejvindh osv osv osv

Denne besked er til ALLE jer sikkerhedskatagorien!

Der har været et par stykker er Jer der længe har efterspurgt et system hvor vi, som er aktive i sikkerhedskatagorien kan diskutere evt. løsninger eller anden diskution når vi arbejder med bla. hijackthislog's.

Det er jeg gået i gang med, at udvikle. Lad mig sige det sådan her... det er lavet med en løs hånd og grunden er selvfølgelig den, at der ikke er nogen grund til en stor arbejdsindsats fra min side af hvis i alligevel ikke benytter Jer af systemet.

Ideen med systemet er simpelt.

1. man logger ind
2. man opretter en ny tråd
  - indtaster emne
  - indtaster reference til tråd på eksperten
  - vælger en person, som skal modtage en mail angående denne tråd.. det kan være mig, som er i gang med en tråd på eksperten og du gerne vil kommentere den. Så vælger du selvfølgelig mit nickname.
3. du bliver sendt til en oversigt over oprettede tråde og du vil selvfølgelig modtage en mail når der er kommenteret i din oprettede tråd.

Det hele er, som sagt utroligt hurtigt lavet, men hvis ideen fungere og i føler det kan bruges så skal jeg gerne rette fejl og gøre det hele mere behageligt, at arbejde med:)

Derfor er kommentarer og ideer meget velkomne, men husk det skal holdes simpelt da det blot er et suplement til eksperten så vi ikke skal spamme hinandens spørgsmål og forvirre spørger med alt vores diskution:)

Alle der er interesserede i projektet bedes sende en mail til
adasdasdasd@hotmail.com hvor i vil modtage et link til projektet.

og som sagt... forvent slamkode, dårligt design og alt hvad der hører til:) er i for ideen så forbedre jeg alt.

Venlig hilsen,
kalp
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2006 - 21:24 #1
forresten så er det bevist, at linket ikke bliver posted her da det kun er de aktive hjælpere i sikkerhedskatagorien, som skal kunne oprette sig;)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2006 - 21:57 #2
Mail sendt.
Avatar billede fazli Nybegynder
01. marts 2006 - 22:00 #3
Mail sendt
Avatar billede arlet Juniormester
01. marts 2006 - 22:32 #4
har også sendt en mail
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. marts 2006 - 22:38 #5
Det lyder meget fornemt. Og jeg sender også en mail :-)

Men må jeg lige spørge: Hvordan giver dette system nogle fordele, som ikke kan opnås ved at udveksle email-adresser (hvilket mange af os jo allerede har gjort)?

...det kan være, jeg finder ud af det, når jeg kommer derind *S*
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2006 - 22:43 #6
ejvindh >> Det er lige skudt i gang, så forvent ikke alt for mange mirakler:)
men følge lidt med i hvad der sker derinde så vil det blive bedre og bedre!
tænkte bare det er lettere, at jeg udvikler systemet hvor i andre er en del af det end, at jeg skal sidde og udtænke alt selv. Det gør tingene lettere:)

ideen er, at vi kan kommunikere med hinanden på en enkel og hurtig måde, som minder lidt om systemet på eksperten, men udenlukkende for, at fjerne irrelevant snak fra trådene her. Det er også en fin måde, at udveksle erfaring med hinanden:)

men som det bliver udbygget håber jeg at du vil kunne se hele ideen med det:)
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. marts 2006 - 22:48 #7
OK, det bliver spændende at se, hvad det udvikler sig til *S*
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2006 - 22:52 #8
præcis:) pt. er det vigtigste, at det grundliggende kommer op og køre...
oprettelse af tråde osv. men også at man modtager mails ved nye indlæg.

har testet selv og det burde virke, men nu må vi se.

i hvertfald så er jeg i gang med designet nu for ved, at det som der er lavet indtil
videre er for demotiverende at glo på:)
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2006 - 22:53 #9
i er selvfølgelig velkomne til, at oprette tråde, og gøre hvad i vil.

pt. er alting test, så databasen bliver nulstillet senere
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2006 - 00:22 #10
Design ser bedre ud nu.. flere ændringer i design kan foretages senere, men nu er det til, at leve med:P Ikke mere sort og hvidt:)

Jeg er mere interesseret i, at få rettet fejl der kan være
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2006 - 01:11 #11
Hopper i seng nu:)

Hvis dem der allerede har været inde kan tage et kig igen så ville det være super... det er rettet en del og det ser meget anderledes ud end sidst du kiggede:)

feedback ville være super
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. marts 2006 - 12:41 #12
Efter lidt betænkningstid, sender jeg også en mail
Avatar billede serverservice Praktikant
04. marts 2006 - 10:32 #13
->kalp godt initiativ fra dig , mail sendt
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2006 - 18:34 #14
men ideen er fromsej's:) jeg sagde bare, at det var noget jeg godt kunne lave:)
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 09:12 #15
Jeg må hellere lukke for spørgsmålet her igen:)

Indtil videre er der vist 7 registredede brugere.. og det er passer vel ret godt på dem som er aktive herinde pt.
hvis de som ikke er så aktive på nuværende tidspunkt skulle blive det senere kan de blot sende mig en mail og så sender jeg et link til siden.

Der er ikke så travlt i virus katagorien, som der har været (synes jeg i hvertfald)
men har alligevel afprøvet systemet med ejvindh indtil videre og det har fungeret helt fint.

Jeg synes faktisk det fungere meget fornuftigt og det var egentlig en behagelig måde, at blive gjort opmærksom på noget eller selv kunne supplere med lidt oplysninger til et spørgsmål på eksperten.
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2006 - 15:10 #16
Idéen er god, men jeg er usikker på, hvor stor en indsats jeg vil lægge her på eksperten. Så indtil videre er jeg ikke interesseret.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2006 - 16:20 #17
Det er også helt op til dig selv
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. marts 2006 - 11:47 #18
Er siden taget ned igen? Nu har jeg ikke kunnet komme ind de sidste 2 dage...
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2006 - 12:35 #19
Beklager ulejligheden, men den kommer op meget snart.
Det skyldes, at jeg overfører det til et nyt domæne så de skal lige arbejde lidt med sagerne før det går igennem. Det skulle gerne være oppe snarest muligt igen:)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. marts 2006 - 17:24 #20
Bare i orden.*S*
PS:
Jeg er bange for jeg ikke kan huske min kode, gider du sende en mail til:
from09sej (at) webspeed.dk
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. marts 2006 - 19:30 #21
Det var heller ikke for at brokke mig. Jeg skulle bare lige høre til situationen *S*
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2006 - 19:51 #22
fromsej >> Det burde selvfølgelig kunne lade sig gøre:) nu har jeg ikke adgang til databasen før det kommer online igen, men så sørger jeg for, at sende dig dit password.

ejvindh >> Det er selvfølgelig helt i orden.. burde også have sendt en mail ud og tænkte ikke lige på at poste her:)
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2006 - 19:57 #23
forventer forresten maks. 3 dages nedetid yderligere, men det kan være oppe allerede i morgen. I modtager selvfølgelig et nyt link herinde.

domænet kommer selvfølgelig til, at hedde

www.kalp.dk ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. marts 2006 - 21:10 #24
Meget opfindsomt. ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
23. marts 2006 - 22:01 #25
ja genialt navn , hvem har mon fundet på det *s?
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2006 - 22:16 #26
hehe:-) jeg har jo altid været kreativ.. ikke for at prale:P
ej :) har ejet domænet tidligere.. og synes jeg skulle eje det igen:)
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2006 - 12:30 #27
I modtager alle en mail her om lidt med det nye link..

Blev desværre nød til, at nulstille databasen.

fromsej >> Du opretter dig bare igen:)

dannyboyd >> Det skal du også.. desværre fik jeg ikke helt taget backup af det før det blev flyttet:(

men så skulle det køre igen:) og under et lidt lettere domæne at huske;)
Avatar billede fromsej Praktikant
27. marts 2006 - 20:13 #28
Det har jeg gjort.*S*